Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż brzegu Rzeki Kaczej od ul. Kurpiowskiej do Drogi Gdyńskiej (OGM/0017)
Imię: | Edyta |
Nazwisko: | Reguła |
E-mail: | e.regula@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Ogrodnika Miasta |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
1. Budowa ciągu będzie wiązać się z usunięciem roślinności przybrzeżnej lewego brzegu rzeki, która spełnia właściwości filtrujące, magazynujące oraz utrzymujące, czyli podstawowe zabezpieczenie skarpy oraz terasu zalewowego, który w stanie obecnym jest niewystarczający ze względu na bliskie sąsiedztwo ogródków działkowych
2. Budowa ciągu spowoduje naruszenie stosunków abiotycznych tj. gleba, grunt, wody powierzchniowe, ukształtowanie powierzchni terenu oraz biotycznych tj. zieleń niska, średnia, wysoka, organizmy żywe, zwierzęta wodne oraz lądowe, całość żywych organizmów wnioskowanego projektu
3. Budowa wiązałaby się z usunięciem pozostałości cennego drzewostanu dla terenów zalewowych tj. wierzby (Salix L.)
4. Budowa ciągu może przyczynić się do budowy nieplanowanego, na chwilę obecną, zabezpieczenia skarpy lewego brzegu rzeki, czego konsekwencją będzie regulacja rzeki tj. trwałe naruszenie środowiska rzecznego
5. Pas zieleni od ul. Kurpiowskiej do Drogi Gdyńskiej będący we władaniu Gminy Miasta Gdynia jest zbyt wąski na przeprowadzenie przy samym brzegu rzeki ciągu pieszo - rowerowego na co składać się może utwardzenie terenu i wyznaczenie stref dla pieszych i rowerzystów, przez co budowa takiego ciągu zakłada wprowadzenie na teren budowy ciężkich maszyn, co wpłynie negatywnie na stosunki wodne oraz glebowe opisywanego projektu
6. Istnieje ścieżka rowerowa przebiegająca przez Drogę Gdyńska, w planach jest budowa ciągu rowerowego na ulicy Wielkopolskiej, alternatywnie - poprowadzenie ścieżki pieszo rowerowej od ulicy Sieradzkiej, gdzie ruch samochodowy jest bardzo niski
7. Zniszczy to naturalny krajobraz doliny Małego Kacka poprzez wprowadzenie elementów drogowych tj jak nawierzchnia, oświetlenie, tablice informacyjne, drogowskazy
8. Usunięcie krzewów oraz roślinności niskiej tj. leszczyny (Corylus L.), róża dzika (Rosa canina L.), porzeczka dzika (Ribes L.), szczaw tępolistny (Rumex obtusifolius L.), gwiazdnica gajowa (Stellaria nemorum L.) ,trawy kośne, cenne dla środowiska rzecznego
9. Na odcinku od Drogi Gdyńskiej do dostępu na teren ogródkowy działkowych widoczny wał ziemny, który może zostać uszkodzony podczas prowadzenia robót budowlanych i wprowadzenia transportu ciężkiego
10. Teren wyjątkowy krajobrazowo, o nieregularnym przekroju, zróżnicowanych spadkach, który po budowie ciągu zostanie ujednolicony przekształcony antropologicznie, wyregulowany, straci na wartości
11. Biuro Ogrodnika Miasta po przeprowadzonym wywiadzie z działkowiczami na terenie od ulicy Kurpiowskiej do Drogi Gdyńskiej stwierdza brak przygotowania analizy potrzeb dla tego terenu;
- istniejąca ścieżka jest w główniej mierze uczęszczana przez właścicieli działek, spacerowiczów, właścicieli psów
- do południa ścieżka nie jest użytkowana dopiero po południu, intensywność użytkowania bardzo niska, większa w sezonie, ale głównie ruch pieszy
12. Budowa ciągu pieszo – rowerowego może doprowadzić do dzielenia (‘siatkowania’) terenów nad rzeką, bez spójnego planu na całość
13. Teren jest newralgiczny ze względu na spadki terenu; lewa strona brzegu jest obszarem szczególnie zagrożonym zalewami dla Q10% oraz Q1%
2. Budowa ciągu spowoduje naruszenie stosunków abiotycznych tj. gleba, grunt, wody powierzchniowe, ukształtowanie powierzchni terenu oraz biotycznych tj. zieleń niska, średnia, wysoka, organizmy żywe, zwierzęta wodne oraz lądowe, całość żywych organizmów wnioskowanego projektu
3. Budowa wiązałaby się z usunięciem pozostałości cennego drzewostanu dla terenów zalewowych tj. wierzby (Salix L.)
4. Budowa ciągu może przyczynić się do budowy nieplanowanego, na chwilę obecną, zabezpieczenia skarpy lewego brzegu rzeki, czego konsekwencją będzie regulacja rzeki tj. trwałe naruszenie środowiska rzecznego
5. Pas zieleni od ul. Kurpiowskiej do Drogi Gdyńskiej będący we władaniu Gminy Miasta Gdynia jest zbyt wąski na przeprowadzenie przy samym brzegu rzeki ciągu pieszo - rowerowego na co składać się może utwardzenie terenu i wyznaczenie stref dla pieszych i rowerzystów, przez co budowa takiego ciągu zakłada wprowadzenie na teren budowy ciężkich maszyn, co wpłynie negatywnie na stosunki wodne oraz glebowe opisywanego projektu
6. Istnieje ścieżka rowerowa przebiegająca przez Drogę Gdyńska, w planach jest budowa ciągu rowerowego na ulicy Wielkopolskiej, alternatywnie - poprowadzenie ścieżki pieszo rowerowej od ulicy Sieradzkiej, gdzie ruch samochodowy jest bardzo niski
7. Zniszczy to naturalny krajobraz doliny Małego Kacka poprzez wprowadzenie elementów drogowych tj jak nawierzchnia, oświetlenie, tablice informacyjne, drogowskazy
8. Usunięcie krzewów oraz roślinności niskiej tj. leszczyny (Corylus L.), róża dzika (Rosa canina L.), porzeczka dzika (Ribes L.), szczaw tępolistny (Rumex obtusifolius L.), gwiazdnica gajowa (Stellaria nemorum L.) ,trawy kośne, cenne dla środowiska rzecznego
9. Na odcinku od Drogi Gdyńskiej do dostępu na teren ogródkowy działkowych widoczny wał ziemny, który może zostać uszkodzony podczas prowadzenia robót budowlanych i wprowadzenia transportu ciężkiego
10. Teren wyjątkowy krajobrazowo, o nieregularnym przekroju, zróżnicowanych spadkach, który po budowie ciągu zostanie ujednolicony przekształcony antropologicznie, wyregulowany, straci na wartości
11. Biuro Ogrodnika Miasta po przeprowadzonym wywiadzie z działkowiczami na terenie od ulicy Kurpiowskiej do Drogi Gdyńskiej stwierdza brak przygotowania analizy potrzeb dla tego terenu;
- istniejąca ścieżka jest w główniej mierze uczęszczana przez właścicieli działek, spacerowiczów, właścicieli psów
- do południa ścieżka nie jest użytkowana dopiero po południu, intensywność użytkowania bardzo niska, większa w sezonie, ale głównie ruch pieszy
12. Budowa ciągu pieszo – rowerowego może doprowadzić do dzielenia (‘siatkowania’) terenów nad rzeką, bez spójnego planu na całość
13. Teren jest newralgiczny ze względu na spadki terenu; lewa strona brzegu jest obszarem szczególnie zagrożonym zalewami dla Q10% oraz Q1%
Data publikacji: -0001-11-30 00:00