Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Wyjazd ze szkoły SP 28 ul. Lotników (BAD/0025)
Imię: | Rafał |
Nazwisko: | Studziński |
E-mail: | r.studzinski@zdiz.gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | ZDiZ |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Brak szczegółowego opisu - uzasadnienia dla projektu, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że projekt ma na celu zwiększenie przepustowości układu jezdni dla samochodów, bez ingerencji w istniejące miejsca postojowe, lub nawet zwiększenie ilości tych miejsc, poprzez odciążenie istniejącej jezdni z jednego kierunku ruchu.
Taki projekt stoi w sprzeczności z aktualnymi wytycznymi miasta w zakresie kształtowania przestrzeni i bezpieczeństwa ruchu drogowego przy szkołach, które tworzone są przez "Komisję ds. standaryzacji wymogów zagospodarowania i organizacji ruchu przy szkołach".
Projekt jest również sprzeczny ze Strategią Rozwoju Gdyni (cel 1.3 i 2.2).
Projekt byłby możliwy do realizacji, o ile nie dodawałby ruchu samochodowego wokół (do) szkoły, co wymaga analiz ruchowych. W obecnych założeniach więcej przestrzeni do poruszania się autem i bardziej swobodne parkowanie ma potencjał do mnożenia ilości samochodów przy szkole. Taki projekt zwiększa zagrożenie dla ruchu pieszego i rowerowego (pokazany w projekcie chodnik sytuowany dalej od źródeł ruchu niż jezdnie - może nie być przez pieszych właściwie wykorzystywany).
Biorąc pod uwagę ingerencję w zieleń i ogrodzenia (brak policzonych kosztów) sugeruje się modyfikację projektu na przebudowę istniejącej drogi dojazdowej z modyfikacją położenia/ liczby miejsc postojowych i budową chodnika.
Taki projekt stoi w sprzeczności z aktualnymi wytycznymi miasta w zakresie kształtowania przestrzeni i bezpieczeństwa ruchu drogowego przy szkołach, które tworzone są przez "Komisję ds. standaryzacji wymogów zagospodarowania i organizacji ruchu przy szkołach".
Projekt jest również sprzeczny ze Strategią Rozwoju Gdyni (cel 1.3 i 2.2).
Projekt byłby możliwy do realizacji, o ile nie dodawałby ruchu samochodowego wokół (do) szkoły, co wymaga analiz ruchowych. W obecnych założeniach więcej przestrzeni do poruszania się autem i bardziej swobodne parkowanie ma potencjał do mnożenia ilości samochodów przy szkole. Taki projekt zwiększa zagrożenie dla ruchu pieszego i rowerowego (pokazany w projekcie chodnik sytuowany dalej od źródeł ruchu niż jezdnie - może nie być przez pieszych właściwie wykorzystywany).
Biorąc pod uwagę ingerencję w zieleń i ogrodzenia (brak policzonych kosztów) sugeruje się modyfikację projektu na przebudowę istniejącej drogi dojazdowej z modyfikacją położenia/ liczby miejsc postojowych i budową chodnika.
Data publikacji: 2020-05-18 10:11