Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Dodatkowe oświetlenie oraz udrożnienie chodnika przy ul. Świętojańskiej 92-94 (SRO/0005)

Imię: Wojciech
Nazwisko: Zalewski
E-mail: w.zalewski@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Zarząd Dróg i Zieleni
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17. ---
18. ---
19. ---
20. ---
21.
22.

11.05.2021r. - Autor projektu uwzględnił wszystkie uwagi przekazane w trakcie procedury weryfikacji projektu i dokonał stosownych zmian we wniosku projektowym (w zakresie dot. kontenera i ogródka oraz kosza na odpady).

30.04.2021r. - Dot. składowej części zadania pkt 4 – usunięcie kontenera i ogródka
1. Proponowany w projekcie do usunięcia ogródek umiejscowiony jest na części działki gminnej nr 2309 i przylega do parterowego, jednorodzinnego budynku mieszkalnego, zlokalizowanego na sąsiedniej działce prywatnej nr 2319, położonej przy ul. Świętojańskiej 90. Wg informacji uzyskanych w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji UM, korzystanie z terenu gminnego pod ww. ogródek usankcjonowane jest umową dzierżawy gruntu, zawartą na czas nieoznaczony. Ogródek pełni funkcję strefy ochronnej, oddzielającej ruch samochodowy i pieszy oraz parkujące samochody od ściany wskazanego budynku jednorodzinnego z nisko umieszczonym oknem. W związku z powyższym, brak jest podstaw do usunięcia ogródka. Zaleca się jednak, aby dzierżawca poprawił stan estetyczny przedmiotu dzierżawy.
2. Kontener ustawiony w narożniku działki gminnej nr 2309 nie jest kontenerem do gromadzenia odpadów i aktualnie nie można stwierdzić, czy sam w sobie stanowi odpad. Jest to 20-stopowy, stalowy kontener morski. Kontener uwidoczniony jest na mapie geodezyjnej i według informacji podanych przez Wnioskodawcę ustawiony został wiele lat temu z przeznaczeniem na magazyn dla firmy prowadzącej restaurację „Polonia”, znajdującą się na parterze budynku przy ul. Świętojańskiej 92-94. Kontener ma zamknięte drzwi, jednak nie ma zabezpieczenia w postaci np. kłódki. Nie jest znana jego zawartość. Przy kontenerze złożone są elementy ogródka gastronomicznego. Weryfikacja podstaw formalno-prawnych korzystania z gruntu gminnego pod lokalizację kontenera i jego trwałego ustawienia jako magazynu leży w kompetencjach Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji UM oraz organów nadzoru budowlanego. W związku z powyższym, w chwili obecnej nie można ustalić, czy usunięcie ww. kontenera jest możliwe. Ewentualne usunięcie kontenera i leżących przy nim elementów ogródka gastronomicznego powinno zostać dokonane przez jego właściciela i na jego koszt. Właściciel kontenera powinien zostać także zobowiązany do oczyszczenia z odpadów terenu przyległego do kontenera oraz do bieżącego utrzymania czystości i porządku wokół tego obiektu. Wskazane działania mogą zostać podjęte niezależnie od wnioskowanego projektu do Budżetu Obywatelskiego.
3. Mając powyższe na względzie, nie weryfikowano szacowania kosztów usunięcia kontenera i ogródka, podanych we wniosku (0 zł).
Data publikacji: 2021-05-11 21:18