Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Dodatkowe oświetlenie oraz udrożnienie chodnika przy ul. Świętojańskiej 92-94 (SRO/0005)
Imię: | Wojciech |
Nazwisko: | Zalewski |
E-mail: | w.zalewski@zdiz.gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Zarząd Dróg i Zieleni |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | --- | ||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | |||||
22. |
11.05.2021r. - Autor projektu uwzględnił wszystkie uwagi przekazane w trakcie procedury weryfikacji projektu i dokonał stosownych zmian we wniosku projektowym (w zakresie dot. kontenera i ogródka oraz kosza na odpady).
30.04.2021r. - Dot. składowej części zadania pkt 4 – usunięcie kontenera i ogródka
1. Proponowany w projekcie do usunięcia ogródek umiejscowiony jest na części działki gminnej nr 2309 i przylega do parterowego, jednorodzinnego budynku mieszkalnego, zlokalizowanego na sąsiedniej działce prywatnej nr 2319, położonej przy ul. Świętojańskiej 90. Wg informacji uzyskanych w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji UM, korzystanie z terenu gminnego pod ww. ogródek usankcjonowane jest umową dzierżawy gruntu, zawartą na czas nieoznaczony. Ogródek pełni funkcję strefy ochronnej, oddzielającej ruch samochodowy i pieszy oraz parkujące samochody od ściany wskazanego budynku jednorodzinnego z nisko umieszczonym oknem. W związku z powyższym, brak jest podstaw do usunięcia ogródka. Zaleca się jednak, aby dzierżawca poprawił stan estetyczny przedmiotu dzierżawy.
2. Kontener ustawiony w narożniku działki gminnej nr 2309 nie jest kontenerem do gromadzenia odpadów i aktualnie nie można stwierdzić, czy sam w sobie stanowi odpad. Jest to 20-stopowy, stalowy kontener morski. Kontener uwidoczniony jest na mapie geodezyjnej i według informacji podanych przez Wnioskodawcę ustawiony został wiele lat temu z przeznaczeniem na magazyn dla firmy prowadzącej restaurację „Polonia”, znajdującą się na parterze budynku przy ul. Świętojańskiej 92-94. Kontener ma zamknięte drzwi, jednak nie ma zabezpieczenia w postaci np. kłódki. Nie jest znana jego zawartość. Przy kontenerze złożone są elementy ogródka gastronomicznego. Weryfikacja podstaw formalno-prawnych korzystania z gruntu gminnego pod lokalizację kontenera i jego trwałego ustawienia jako magazynu leży w kompetencjach Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji UM oraz organów nadzoru budowlanego. W związku z powyższym, w chwili obecnej nie można ustalić, czy usunięcie ww. kontenera jest możliwe. Ewentualne usunięcie kontenera i leżących przy nim elementów ogródka gastronomicznego powinno zostać dokonane przez jego właściciela i na jego koszt. Właściciel kontenera powinien zostać także zobowiązany do oczyszczenia z odpadów terenu przyległego do kontenera oraz do bieżącego utrzymania czystości i porządku wokół tego obiektu. Wskazane działania mogą zostać podjęte niezależnie od wnioskowanego projektu do Budżetu Obywatelskiego.
3. Mając powyższe na względzie, nie weryfikowano szacowania kosztów usunięcia kontenera i ogródka, podanych we wniosku (0 zł).
30.04.2021r. - Dot. składowej części zadania pkt 4 – usunięcie kontenera i ogródka
1. Proponowany w projekcie do usunięcia ogródek umiejscowiony jest na części działki gminnej nr 2309 i przylega do parterowego, jednorodzinnego budynku mieszkalnego, zlokalizowanego na sąsiedniej działce prywatnej nr 2319, położonej przy ul. Świętojańskiej 90. Wg informacji uzyskanych w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji UM, korzystanie z terenu gminnego pod ww. ogródek usankcjonowane jest umową dzierżawy gruntu, zawartą na czas nieoznaczony. Ogródek pełni funkcję strefy ochronnej, oddzielającej ruch samochodowy i pieszy oraz parkujące samochody od ściany wskazanego budynku jednorodzinnego z nisko umieszczonym oknem. W związku z powyższym, brak jest podstaw do usunięcia ogródka. Zaleca się jednak, aby dzierżawca poprawił stan estetyczny przedmiotu dzierżawy.
2. Kontener ustawiony w narożniku działki gminnej nr 2309 nie jest kontenerem do gromadzenia odpadów i aktualnie nie można stwierdzić, czy sam w sobie stanowi odpad. Jest to 20-stopowy, stalowy kontener morski. Kontener uwidoczniony jest na mapie geodezyjnej i według informacji podanych przez Wnioskodawcę ustawiony został wiele lat temu z przeznaczeniem na magazyn dla firmy prowadzącej restaurację „Polonia”, znajdującą się na parterze budynku przy ul. Świętojańskiej 92-94. Kontener ma zamknięte drzwi, jednak nie ma zabezpieczenia w postaci np. kłódki. Nie jest znana jego zawartość. Przy kontenerze złożone są elementy ogródka gastronomicznego. Weryfikacja podstaw formalno-prawnych korzystania z gruntu gminnego pod lokalizację kontenera i jego trwałego ustawienia jako magazynu leży w kompetencjach Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji UM oraz organów nadzoru budowlanego. W związku z powyższym, w chwili obecnej nie można ustalić, czy usunięcie ww. kontenera jest możliwe. Ewentualne usunięcie kontenera i leżących przy nim elementów ogródka gastronomicznego powinno zostać dokonane przez jego właściciela i na jego koszt. Właściciel kontenera powinien zostać także zobowiązany do oczyszczenia z odpadów terenu przyległego do kontenera oraz do bieżącego utrzymania czystości i porządku wokół tego obiektu. Wskazane działania mogą zostać podjęte niezależnie od wnioskowanego projektu do Budżetu Obywatelskiego.
3. Mając powyższe na względzie, nie weryfikowano szacowania kosztów usunięcia kontenera i ogródka, podanych we wniosku (0 zł).
Data publikacji: 2021-05-11 21:18