Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Uspokojenie ruchu w najbardziej niebezpiecznym dla pieszych punkcie Witomina - zmiana cyklu świateł na przejściu przy przystanku "Rolnicza" (WIT/0006)
Imię: | Sebastian |
Nazwisko: | Maciołek |
E-mail: | s.maciolek@zdiz.gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Zarząd Dróg i Zieleni |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
07.05 (po zmianach rodzaju i zakresu projektu): Osiągnięcie maksymalnej wartości czasu oczekiwania wynoszącej 10 sekund jest niemożliwe do realizacji z kilku względów. Przede wszystkim wdrożenie takich zmian może bardzo negatywnie wpłynąć na transport zbiorowy poprzez wydłużenie czasów przejazdu i generowanie opóźnień dla autobusów obsługujących dzielnice: Witomino oraz Chwarzno-Wiczlino. Tak drastyczna zmiana wymaga dokonania pogłębionych analiz ruchu, ponieważ istnieje duże ryzyko spowodowania utrudnień w ruchu i pogorszenia jakości obsługi komunikacyjnej. Dodatkowo konieczność zachowania minimalnych parametrów bezpieczeństwa sygnalizacji świetlnej takich jak czasy międzyzielone oraz minimalne długości sygnałów zielonych (wynikające z obowiązujących przepisów) sprawia, że uzyskanie tak niskich maksymalnych czasów oczekiwania na sygnał zielony jest praktycznie nierealne.
30.04 Projekt nie powinien zostać w pełni zrealizowany. Wyłączenie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Rolniczą oraz zastąpienie jej przejściem wyniesionym nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a wręcz może przyczynić się do jego pogorszenia. Projekt będzie możliwy do realizacji dopiero po usunięciu punktu dotyczącego tego przejścia dla pieszych, zgodnie z opinią Wydziału Inwestycji, a w szczególności Referatu Organizacji Ruchu.
30.04 Projekt nie powinien zostać w pełni zrealizowany. Wyłączenie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Rolniczą oraz zastąpienie jej przejściem wyniesionym nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a wręcz może przyczynić się do jego pogorszenia. Projekt będzie możliwy do realizacji dopiero po usunięciu punktu dotyczącego tego przejścia dla pieszych, zgodnie z opinią Wydziału Inwestycji, a w szczególności Referatu Organizacji Ruchu.
Data publikacji: 2021-05-11 10:15