Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Uspokojenie ruchu w najbardziej niebezpiecznym dla pieszych punkcie Witomina - zmiana cyklu świateł na przejściu przy przystanku "Rolnicza" (WIT/0006)

Imię: Sebastian
Nazwisko: Maciołek
E-mail: s.maciolek@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Zarząd Dróg i Zieleni
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
07.05 (po zmianach rodzaju i zakresu projektu): Osiągnięcie maksymalnej wartości czasu oczekiwania wynoszącej 10 sekund jest niemożliwe do realizacji z kilku względów. Przede wszystkim wdrożenie takich zmian może bardzo negatywnie wpłynąć na transport zbiorowy poprzez wydłużenie czasów przejazdu i generowanie opóźnień dla autobusów obsługujących dzielnice: Witomino oraz Chwarzno-Wiczlino. Tak drastyczna zmiana wymaga dokonania pogłębionych analiz ruchu, ponieważ istnieje duże ryzyko spowodowania utrudnień w ruchu i pogorszenia jakości obsługi komunikacyjnej. Dodatkowo konieczność zachowania minimalnych parametrów bezpieczeństwa sygnalizacji świetlnej takich jak czasy międzyzielone oraz minimalne długości sygnałów zielonych (wynikające z obowiązujących przepisów) sprawia, że uzyskanie tak niskich maksymalnych czasów oczekiwania na sygnał zielony jest praktycznie nierealne.

30.04 Projekt nie powinien zostać w pełni zrealizowany. Wyłączenie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Rolniczą oraz zastąpienie jej przejściem wyniesionym nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a wręcz może przyczynić się do jego pogorszenia. Projekt będzie możliwy do realizacji dopiero po usunięciu punktu dotyczącego tego przejścia dla pieszych, zgodnie z opinią Wydziału Inwestycji, a w szczególności Referatu Organizacji Ruchu.
Data publikacji: 2021-05-11 10:15