Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Wyznaczenie buspasów z dopuszczonym ruchem rowerowym na ul. płk. S. Dąbka (2022/POD/0006)
Imię: | Piotr |
Nazwisko: | Koehna |
E-mail: | p.koehna@zkmgdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Zarząd Komunikacji Miejskiej |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Zdaniem Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni wprowadzanie ruchu rowerowego na buspasy jest niedopuszczalne. Nie zgadzamy się z argumentacją przyjętą we wniosku do Budżetu Obywatelskiego, iż dzięki wyznaczeniu buspasów, po których będą poruszali się również rowerzyści, komunikacja miejska będzie bardziej punktualna i szybsza. Po buspasach musieliby się poruszać zarówno rowerzyści jadący z prędkością 30 km/h, jak również ci przemieszczający się z prędkością 10-15 km/h. Powodowałoby to sytuacje, w których autobus przewożący kilkudziesięciu pasażerów w godzinach szczytu będzie poruszał się za rowerzystą jadącym z bardzo małą prędkością, nie mogąc go wyprzedzić z powodu zatoru na sąsiednim pasie ruchu.
ZKM wnioskował natomiast o wyznaczenie czasowego buspasa na ul. Dąbka od ronda na Pogórzu Górnym do skrzyżowania z ul. Derdowskiego, w celu zwiększenia punktualności kursowania komunikacji miejskiej (pismo ZKM.IR.51.11.2022 skierowane do Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni).
Zdaniem ZKM zdecydowanie lepszym i bezpieczniejszym dla rowerzystów rozwiązaniem, niż wyznaczanie pasów rowerowych na jezdni, jest budowa separowanych dróg dla rowerów, na których bezpiecznie czują się wszyscy użytkownicy rowerów, czego nie można powiedzieć o pasach wyznaczanych na jezdni, w pobliżu poruszających się pojazdów mechanicznych. Ponadto w ciągu ul. Dąbka powstają już obecnie odcinki DDR projektowane w ramach różnych inwestycji drogowych. Proponujemy wdrożenie budowy kolejnych odcinków DDR jako elementów Budżetu Obywatelskiego, które będą służyły wszystkim rowerzystom, a nie tylko tym niemającym obaw przed poruszaniem się jezdnią.
ZKM wnioskował natomiast o wyznaczenie czasowego buspasa na ul. Dąbka od ronda na Pogórzu Górnym do skrzyżowania z ul. Derdowskiego, w celu zwiększenia punktualności kursowania komunikacji miejskiej (pismo ZKM.IR.51.11.2022 skierowane do Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni).
Zdaniem ZKM zdecydowanie lepszym i bezpieczniejszym dla rowerzystów rozwiązaniem, niż wyznaczanie pasów rowerowych na jezdni, jest budowa separowanych dróg dla rowerów, na których bezpiecznie czują się wszyscy użytkownicy rowerów, czego nie można powiedzieć o pasach wyznaczanych na jezdni, w pobliżu poruszających się pojazdów mechanicznych. Ponadto w ciągu ul. Dąbka powstają już obecnie odcinki DDR projektowane w ramach różnych inwestycji drogowych. Proponujemy wdrożenie budowy kolejnych odcinków DDR jako elementów Budżetu Obywatelskiego, które będą służyły wszystkim rowerzystom, a nie tylko tym niemającym obaw przed poruszaniem się jezdnią.
Data publikacji: 2022-06-07 09:50