Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Jaskółczą i ul. Swarzewską (2022/CHY/0011)

Imię: Paulina
Nazwisko: Bańka
E-mail: p.banka@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Inwestycji UM
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
Projekt niemożliwy do realizacji w przedstawionej formie. Budowa ronda na skrzyżowaniu Kartuska - Jaskółcza - Swarzewska oprócz budowy wyspy centralnej, wymaga także przebudowy całego układu drogowego powyższego skrzyżowania, co nie jest możliwe za pomocą samego oznakowania poziomego bez ingerencji w układ drogowy.
Należy przebudować geometrię wlotów i wylotów z wyspy centralnej:
1. Relacja Kartuska - Jaskółcza wymaga wykonania "odgięcia" toru jazdy, aby uniknąć sytuacji przejazdu na wprost na skrzyżowaniu z dużą prędkością.
2. Przebudowa wlotu Jaskółcza i Kartuska (do Demptowa) - bez tego dochodzi do kolizji pojazdów wjeżdżających na rondo od ul. Jaskółczej z pojazdami wjeżdżającymi w ul. Kartuską. Dodatkowo oddalenie wjazdu na rondo od ul. Jaskółczej powoduje utrudnienie w włączaniu się ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, a relacja Jaskółcza - Kartuska (w stronę Morskiej) jest relacją dominującą.
Zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych wymaga analizy i zmian w zakresie prowadzonych ciągów pieszych i rowerowych na wskazanej trasie. Np. przesunięcie przejścia dla pieszych na ul. Swarzewskiej powoduje wydłużenie drogi pieszym oraz zwiększa pieszym miejsca kolizji z rowerzystami na ddr.
Powyższa przebudowa to inwestycja wymagająca pełnej dokumentacji projektowej, a koszty tego typu inwestycji szacuje się na kilka milionów złotych.
Data publikacji: 2022-06-24 12:33