Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Jaskółczą i ul. Swarzewską (2022/CHY/0011)
Imię: | Paulina |
Nazwisko: | Bańka |
E-mail: | p.banka@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji UM |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Projekt niemożliwy do realizacji w przedstawionej formie. Budowa ronda na skrzyżowaniu Kartuska - Jaskółcza - Swarzewska oprócz budowy wyspy centralnej, wymaga także przebudowy całego układu drogowego powyższego skrzyżowania, co nie jest możliwe za pomocą samego oznakowania poziomego bez ingerencji w układ drogowy.
Należy przebudować geometrię wlotów i wylotów z wyspy centralnej:
1. Relacja Kartuska - Jaskółcza wymaga wykonania "odgięcia" toru jazdy, aby uniknąć sytuacji przejazdu na wprost na skrzyżowaniu z dużą prędkością.
2. Przebudowa wlotu Jaskółcza i Kartuska (do Demptowa) - bez tego dochodzi do kolizji pojazdów wjeżdżających na rondo od ul. Jaskółczej z pojazdami wjeżdżającymi w ul. Kartuską. Dodatkowo oddalenie wjazdu na rondo od ul. Jaskółczej powoduje utrudnienie w włączaniu się ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, a relacja Jaskółcza - Kartuska (w stronę Morskiej) jest relacją dominującą.
Zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych wymaga analizy i zmian w zakresie prowadzonych ciągów pieszych i rowerowych na wskazanej trasie. Np. przesunięcie przejścia dla pieszych na ul. Swarzewskiej powoduje wydłużenie drogi pieszym oraz zwiększa pieszym miejsca kolizji z rowerzystami na ddr.
Powyższa przebudowa to inwestycja wymagająca pełnej dokumentacji projektowej, a koszty tego typu inwestycji szacuje się na kilka milionów złotych.
Należy przebudować geometrię wlotów i wylotów z wyspy centralnej:
1. Relacja Kartuska - Jaskółcza wymaga wykonania "odgięcia" toru jazdy, aby uniknąć sytuacji przejazdu na wprost na skrzyżowaniu z dużą prędkością.
2. Przebudowa wlotu Jaskółcza i Kartuska (do Demptowa) - bez tego dochodzi do kolizji pojazdów wjeżdżających na rondo od ul. Jaskółczej z pojazdami wjeżdżającymi w ul. Kartuską. Dodatkowo oddalenie wjazdu na rondo od ul. Jaskółczej powoduje utrudnienie w włączaniu się ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, a relacja Jaskółcza - Kartuska (w stronę Morskiej) jest relacją dominującą.
Zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych wymaga analizy i zmian w zakresie prowadzonych ciągów pieszych i rowerowych na wskazanej trasie. Np. przesunięcie przejścia dla pieszych na ul. Swarzewskiej powoduje wydłużenie drogi pieszym oraz zwiększa pieszym miejsca kolizji z rowerzystami na ddr.
Powyższa przebudowa to inwestycja wymagająca pełnej dokumentacji projektowej, a koszty tego typu inwestycji szacuje się na kilka milionów złotych.
Data publikacji: 2022-06-24 12:33