Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Nasadzenia drzew oraz rabat przyulicznych, rozszczelnienie betonowych nawierzchni oraz zielone przystanki w 6 dzielnicach: M. Kack, Witomino, Karwiny, Grabówek, Redłowo i Fikakowo (2022/OGM/0003)

Imię: Tomasz
Nazwisko: Gudewicz
E-mail: t.gudewicz@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Inwestycji UM
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16.
17. ---
18. ---
19. ---
20. ---
21.
22.

15.06.2022 - Wymaga weryfikacji i zmiany zakresu. Spośród przedstawionych propozycji dalsze procedowanie możliwe jest w odniesieniu lokalizacji wskazanych w dzielnicy Grabówek oraz Wielki Kack (os. Fikakowo).


Mały Kack (Wielkopolska pomiędzy Gedymina a Olgierda) - główna ulica dzielnicy
Zaniechać działań na terenach zieleni do momentu wykonania buspasa przy północnej jezdni ul. Wielkopolskiej od ul. Olgierda do ul. Grażyny. Proponowane elementy można uwzględnić w zadaniu polegającym na utworzeniu buspasa. Nie widzi się możliwości wcześniejszego urządzenia zieleni ze względu na nieznany obecnie zakres praz związany z wymaganym poszerzeniem jezdni, przestawieniem słupów sieci trakcyjnej trolejbusowej i ewentualnymi pracami na elementach infrastruktury podziemnej.

Gdynia Witomino (przystanek Rolnicza 02) - ważny przystanek ZKM obok straganu
Przystanek jest nienormatywny i nie wyklucza się zmian w zagospodarowaniu przystanku i lokalizacji wiaty przystankowej. Należy zaniechać utrwalania nienormatywnych rozwiązań i uniknąć ewentualnych robót traconych.

Karwiny (teren w narożniku Nałkowskiej/Staffa) - zbiorcza ulica Karwin I i II
Lokalizacja powtarza się z projektem 2022/KAR/0008 - powielone zakresy - prośba o analizę. W przypadku realizacji nasadzeń dokonać w odległości nie mniejszej niż 3,5m od krawędzi jezdni w celu uniknięcia kolizji z siecią elektroenergetyczną zasilającą oświetlenie uliczne oraz w miejscach nie kolidujących z pozostałą infrastrukturą podziemną występującą na tym obszarze.

Grabówek
Grabowo odc. Komandorska-Kapitańska
Nie jest jasne, na czym miał by polegać projekt. Szerokość pobocza/chodnika nie jest wystarczająca do wprowadzania nowych nasadzeń. Można rozważyć połączenie ze sobą zieleńców otaczających pojedyncze drzewa w celu utworzenia pasa zieleni pomiędzy jezdnią a chodnikiem pod warunkiem zachowania nawierzchni chodnika o szerokości nie mniejszej niż 1,8m.
Morska obok. Kauflandu,
Nie widzi się przeszkód do powiększenia terenu zielonego wokół drzewa.
Mireckiego obok d. kina Fala
Nie widzi się przeszkód do powiększenia terenu zielonego.

Redłowo (przystanek Redłowo SKM - Park Technologiczny 02) - jeden z najważniejszych przystanków
Zmiana zagospodarowania otoczenia przystanku, w tym wprowadzenie terenów zieleni i dokonanie nowych nasadzeń jest elementem odrębnego zadania przygotowywanego do realizacji. Należy odstąpić od działań w ramach BO w tej lokalizacji.

Fikakowo (Skarpa na Gryfa Pomorskiego) - wjazd do na osiedle
Nie widzi się przeszkód do podjęcia działań w ramach istniejącego terenu zieleni.


20.06.2022
Wnioskodawca w mailu z dnia 18.06.2022 o godz. 01:11 podtrzymał treść wniosku i przedstawił informację uzupełniającą dotyczącą ulic na Grabówku. Niemniej jednak należy mieć na uwadze potrzebę zachowania konsekwencji i spójności działań w kształtowaniu przestrzeni i dyscyplinę finansów. Mając na uwadze powyższe:

Mały Kack (Wielkopolska pomiędzy Gedymina a Olgierda) - główna ulica dzielnicy
Planowana jest realizacja buspasa na północnej jezdni ul. Wielkopolski w kierunku Karwin na odcinku od wlotu ul. Olgierda do ul. Grażyny. Wymagane jest poszerzenie jezdni do szerokości nie mniejszej niż 9,5m oraz przestawienie słupów sieci trakcyjnej trolejbusowej na odległość 1,0m od projektowanej krawędzi jezdni. Ewentualne nasadzenia drzew POD WARUNKIEM ZACHOWANIA ODLEGŁOŚCI NIE MNIEJSZEJ NIŻ 11,5m od południowej krawędzi północnej jezdni ul. Wielkopolskiej. Należy mieć na uwadze, że przy drodze dla rowerów znajdują się gęsto ułożone sieci uzbrojenia podziemnego. Należy mieć na uwadze, że ewentualna zieleń niska w większości zostanie zniszczona lub usunięta podczas realizacji buspasa. Projekt BO nie może wpływać negatywnie na wykonalność i realizację buspasa.

Gdynia Witomino (przystanek Rolnicza 02) - ważny przystanek ZKM obok straganu
Przystanek jest nienormatywny i nie wyklucza się zmian w zagospodarowaniu przystanku (likwidacja zatoki) i zmiany lokalizacji wiaty przystankowej. Należy mieć na uwadze, że ZKM przygotowuje się do wymiany wiat przystankowych na obszarze Gdyni. Nowe wiaty mają inne wymiary po obrysie, wobec czego instalacje ozdobne mogą ulec uszkodzeniu lub likwidacji nawet gdyby nowa wiata miała stanąć w tej samej lokalizacji, co dotychczasowa. Należy zaniechać utrwalania nienormatywnych rozwiązań i uniknąć ewentualnych robót traconych.

Karwiny (teren w narożniku Nałkowskiej/Staffa) - zbiorcza ulica Karwin I i II
REALIZACJA MOŻLIWA POD WARUNKIEM dokonania nasadzeń w odległości nie mniejszej niż 3,5m od krawędzi jezdni w celu uniknięcia kolizji z siecią elektroenergetyczną zasilającą oświetlenie uliczne oraz w miejscach nie kolidujących z pozostałą infrastrukturą podziemną występującą na tym obszarze.

Grabówek
Grabowo odc. Komandorska-Kapitańska
Szerokość pobocza/chodnika nie jest wystarczająca do wprowadzania nowych nasadzeń. Można rozważyć połączenie ze sobą zieleńców otaczających pojedyncze drzewa w celu utworzenia pasa zieleni pomiędzy jezdnią a chodnikiem POD WARUNKIEM zachowania nawierzchni chodnika o szerokości nie mniejszej niż 1,8m.
Morska obok. Kauflandu,
Nie widzi się przeszkód do powiększenia terenu zielonego wokół drzewa.
Mireckiego obok d. kina Fala
Nie widzi się przeszkód do powiększenia terenu zielonego.

Redłowo (przystanek Redłowo SKM - Park Technologiczny 02) - jeden z najważniejszych przystanków
NALEŻY ZANIECHAĆ REALIZACJI. W przygotowaniu jest zadanie gminne polegające na przebudowie skrzyżowania ul. Stryjskiej z al. Zwycięstwa. Nastąpi zmiana zagospodarowania otoczenia przystanku, zmiana krawędzi przystankowej, nowe lokalizacje wiat i nowy układ przestrzenny i nowe nasadzenia drzew w rejonie przystanku. Projekt branży zieleń dla tego zadania jest nadal w opracowaniu, wobec czego nie jest możliwe skorelowanie ze sobą projektów i zachowanie spójności pomiędzy zadaniami. Wg wnioskodawcy projektant skrzyżowania zobowiązany będzie uwzględnić zagospodarowanie wynikające z BO, z czym nie można się zgodzić przy skali inwestycji, jaką jest przebudowa skrzyżowania ul. Stryjskiej z al. Zwycięstwa.

Fikakowo (Skarpa na Gryfa Pomorskiego) - wjazd do na osiedle
Nie widzi się przeszkód do podjęcia działań w ramach istniejącego terenu zieleni.


Data publikacji: 2022-06-21 07:25