Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Stacje do ładowania rowerów elektrycznych oraz do bezpiecznego parkowania rowerów Orłowo, Redłowo, Wzg. Św. Maksymiliana, Śródmieście, Kamienna Góra (2023/OGM/0003)
Imię: | Maurycy |
Nazwisko: | Rzeźniczak |
E-mail: | m.rzezniczak@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Strategii |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
1. Opracowania planu operacyjnego zarządzania Stacjami Rowerowymi (stacjami) z podaniem podmiotów odpowiedzialnych za poszczególne elementy:
- aplikacją - przegotowania polskiej wersji językowej, usuwania błędów, upgrade' y,
- stanowiskami - obsługa/serwisowanie stacji, obsługa w przypadku zablokowania stacji - brak zasilania, awaria aplikacji (określenie sposobu komunikacji, czasu reakcji)
2. Rozpisania szczegółowo budżetu.
- w proponowanym budżecie niedoszacowano kosztów wykonania podłączeń elektrycznych dla stacji (rozpisanie budżetu z uwzględnieniem możliwości podłączeń elektrycznych w poszczególnych lokalizacjach pozwoli zweryfikować planowane koszty).
- w proponowanym budżecie nie oszacowano kosztów energii elektrycznej i nie wskazano podmiotu ponoszącego koszty energii elektrycznej.
Konieczne jest oszacowanie kosztów poboru energii elektrycznej w okresie trwania projektu i po jego zakończeniu w okresie 10 lat ze wskazaniem podmiotów ponoszących koszty ee.
3. Otrzymania od producenta gwarancji dla funkcjonowania Stacji w środowisku nadmorskim - odporności na działanie soli morskiej zawartej w powietrzu morskim (bryzie morskiej)
(lokalizacje nr 4, 5, 7 i 8)
4. Zmiany usytuowania Stacji lub rezygnacji z lokalizacji:
Lok. nr 1.
Rekomendacja rezygnacji
Brak miejsca dla stacji rowerowych w świetle przystanku autobusowego. Przesuniecie stacji poza obszar przystanku spowoduje ograniczenie przejście dla pieszych poniżej szer. 1.5 m,
brak możliwości podłączenia do sieci elektroenergetycznej.
Lok. nr 3.
Do rozwiązania problem z podłączeniem energii elektrycznej
Lok. nr 4.
Ograniczenie przestrzeni poruszania się pieszych i rowerzystów - przeniesienie Stacji w obszar jezdni (element spowalniania ruchu) pod warunkiem uzgodnienia z ZDiZ, problem z podłączeniem energii elektrycznej
Lok. nr 5.
Przeniesienie Stacji na działkę 874/1. w zaproponowanej lokalizacji jest zamontowana Stacja ładowania samochodów elektrycznych.
Konieczna zgoda Konserwatora Zabytków i Urzędu Morskiego w Gdyni (obszar technicznego pasa nadmorskiego)
Lok. nr 6.
Rekomendowana rezygnacja z lokalizacji - proponowane miejsce znajduje się w przestrzeni tablic historycznych, brak możliwości przeniesienia lokalizacji w inne miejsce przed budynkiem Urzędu, po drugiej stronie ulicy jest realizowana inwestycja Parku Centralnego
Lok. nr 7.
Realizacja pod warunkiem uzyskania gwarancji producenta (pkt 3 powyżej) oraz zgody Konserwatora Zabytków
Lok. nr 8.
Zmiany lokalizacji na działki 444 / 443 ulokowanie stacji w prostopadłym do Bulwaru pasie przejście do ścieżki rowerowej, obok restauracji Browar Port Gdynia oraz po uzyskaniu zgody Konserwatora Zabytków i Urzędu Morskiego w Gdyni (obszar technicznego pasa nadmorskiego)
Zgodnie z definicją projektu zawartą w Uchwale nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego (BO)
Projekt – należy przez to rozumieć propozycję przedsięwzięcia, składającą się z powiązanych ze sobą logicznie części stanowiących spójną całość, którego realizacja pozwoli osiągnąć założony przez autora cel;
Idea Budżetu Obywatelskiego polega na przygotowaniu tak projektu aby można go zrealizować bez przekazywania odpowiedzialności za opracowanie jego istotnych elementów podmiotom trzecim.
Proponowany projekt to nie tylko instalacja stacji ładowania rowerów i ich podłączenie do sieci energetycznej ale również zapewnienie nadzoru na zbudowaną w ten sposób siecią. Autorzy BO przywołują badania, w których 44% rowerzystów deklaruje, że bez zapewnienia kontroli nie skorzystają z danego rozwiązania.
Na etapie weryfikacji szczegółowej wskazano potrzebę opracowania Planu Operacyjnego ocenianego projektu. Plan powinien uwzględniać wszystkie elementy związane z zarządzaniem i nadzorem nad siecią stacji ładowania rowerów elektrycznych, w tym:
- określenie zasad obsługi sieci stacji rowerowych (przez obsługę należy rozumieć przyjmowanie zgłoszeń o awariach - przynajmniej 12/7; techniczne odblokowywanie stacji - identyfikacja użytkownika danego roweru; awaria mechaniczna stacji; brak zasilania; interwencje w przypadku samoczynnego otwarcia się stacji),
Przykładem są zainstalowane stojaki rowerowe w Galerija Centrs Rydze, gdzie stacje są monitorowane 24/7, jest monitoring online wszystkich stojaków, a także powiadomienie operatora o zaparkowaniu roweru przez zarejestrowanego użytkownika.
- formę zarządzania aplikacją pozwalającej korzystać z sieci stacji (dostęp do aplikacji – czy poprzez google play?; określenie zasad zakładania kont użytkowników; usuwane błędy oprogramowania).
W zależności od modelu działania sieci stacji rowerowych, jaki powinien być określony w planie operacyjnym, należy również zaplanować i określić kompetencje zespołu do obsługi systemu. W proponowanym budżecie nie doszacowano kosztów osobowych realizacji projektu w okresie 3 lat.
W tej formie propozycja projektu/zadania stanowi koncepcję, której przekształcenie w projekt do realizacji autorzy proponują przekazać podmiotowi trzeciemu w trakcie postępowania przetargowego.
- aplikacją - przegotowania polskiej wersji językowej, usuwania błędów, upgrade' y,
- stanowiskami - obsługa/serwisowanie stacji, obsługa w przypadku zablokowania stacji - brak zasilania, awaria aplikacji (określenie sposobu komunikacji, czasu reakcji)
2. Rozpisania szczegółowo budżetu.
- w proponowanym budżecie niedoszacowano kosztów wykonania podłączeń elektrycznych dla stacji (rozpisanie budżetu z uwzględnieniem możliwości podłączeń elektrycznych w poszczególnych lokalizacjach pozwoli zweryfikować planowane koszty).
- w proponowanym budżecie nie oszacowano kosztów energii elektrycznej i nie wskazano podmiotu ponoszącego koszty energii elektrycznej.
Konieczne jest oszacowanie kosztów poboru energii elektrycznej w okresie trwania projektu i po jego zakończeniu w okresie 10 lat ze wskazaniem podmiotów ponoszących koszty ee.
3. Otrzymania od producenta gwarancji dla funkcjonowania Stacji w środowisku nadmorskim - odporności na działanie soli morskiej zawartej w powietrzu morskim (bryzie morskiej)
(lokalizacje nr 4, 5, 7 i 8)
4. Zmiany usytuowania Stacji lub rezygnacji z lokalizacji:
Lok. nr 1.
Rekomendacja rezygnacji
Brak miejsca dla stacji rowerowych w świetle przystanku autobusowego. Przesuniecie stacji poza obszar przystanku spowoduje ograniczenie przejście dla pieszych poniżej szer. 1.5 m,
brak możliwości podłączenia do sieci elektroenergetycznej.
Lok. nr 3.
Do rozwiązania problem z podłączeniem energii elektrycznej
Lok. nr 4.
Ograniczenie przestrzeni poruszania się pieszych i rowerzystów - przeniesienie Stacji w obszar jezdni (element spowalniania ruchu) pod warunkiem uzgodnienia z ZDiZ, problem z podłączeniem energii elektrycznej
Lok. nr 5.
Przeniesienie Stacji na działkę 874/1. w zaproponowanej lokalizacji jest zamontowana Stacja ładowania samochodów elektrycznych.
Konieczna zgoda Konserwatora Zabytków i Urzędu Morskiego w Gdyni (obszar technicznego pasa nadmorskiego)
Lok. nr 6.
Rekomendowana rezygnacja z lokalizacji - proponowane miejsce znajduje się w przestrzeni tablic historycznych, brak możliwości przeniesienia lokalizacji w inne miejsce przed budynkiem Urzędu, po drugiej stronie ulicy jest realizowana inwestycja Parku Centralnego
Lok. nr 7.
Realizacja pod warunkiem uzyskania gwarancji producenta (pkt 3 powyżej) oraz zgody Konserwatora Zabytków
Lok. nr 8.
Zmiany lokalizacji na działki 444 / 443 ulokowanie stacji w prostopadłym do Bulwaru pasie przejście do ścieżki rowerowej, obok restauracji Browar Port Gdynia oraz po uzyskaniu zgody Konserwatora Zabytków i Urzędu Morskiego w Gdyni (obszar technicznego pasa nadmorskiego)
Zgodnie z definicją projektu zawartą w Uchwale nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego (BO)
Projekt – należy przez to rozumieć propozycję przedsięwzięcia, składającą się z powiązanych ze sobą logicznie części stanowiących spójną całość, którego realizacja pozwoli osiągnąć założony przez autora cel;
Idea Budżetu Obywatelskiego polega na przygotowaniu tak projektu aby można go zrealizować bez przekazywania odpowiedzialności za opracowanie jego istotnych elementów podmiotom trzecim.
Proponowany projekt to nie tylko instalacja stacji ładowania rowerów i ich podłączenie do sieci energetycznej ale również zapewnienie nadzoru na zbudowaną w ten sposób siecią. Autorzy BO przywołują badania, w których 44% rowerzystów deklaruje, że bez zapewnienia kontroli nie skorzystają z danego rozwiązania.
Na etapie weryfikacji szczegółowej wskazano potrzebę opracowania Planu Operacyjnego ocenianego projektu. Plan powinien uwzględniać wszystkie elementy związane z zarządzaniem i nadzorem nad siecią stacji ładowania rowerów elektrycznych, w tym:
- określenie zasad obsługi sieci stacji rowerowych (przez obsługę należy rozumieć przyjmowanie zgłoszeń o awariach - przynajmniej 12/7; techniczne odblokowywanie stacji - identyfikacja użytkownika danego roweru; awaria mechaniczna stacji; brak zasilania; interwencje w przypadku samoczynnego otwarcia się stacji),
Przykładem są zainstalowane stojaki rowerowe w Galerija Centrs Rydze, gdzie stacje są monitorowane 24/7, jest monitoring online wszystkich stojaków, a także powiadomienie operatora o zaparkowaniu roweru przez zarejestrowanego użytkownika.
- formę zarządzania aplikacją pozwalającej korzystać z sieci stacji (dostęp do aplikacji – czy poprzez google play?; określenie zasad zakładania kont użytkowników; usuwane błędy oprogramowania).
W zależności od modelu działania sieci stacji rowerowych, jaki powinien być określony w planie operacyjnym, należy również zaplanować i określić kompetencje zespołu do obsługi systemu. W proponowanym budżecie nie doszacowano kosztów osobowych realizacji projektu w okresie 3 lat.
W tej formie propozycja projektu/zadania stanowi koncepcję, której przekształcenie w projekt do realizacji autorzy proponują przekazać podmiotowi trzeciemu w trakcie postępowania przetargowego.
Data publikacji: 2023-06-23 09:13