Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Dostosowanie końcowego odcinka ul. Zielonej do ruchu rowerowego (od końca istniejącej drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej/od ul. Rybaków) poprzez uspokojenie ruchu na drodze (2023/BAD/0008)

Imię: Paweł
Nazwisko: Kimel
E-mail: p.kimel@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Inwestycji
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
Aktualizacja:
po wprowadzonych zmianach projekt możliwy do realizacji.
-------------
Propozycja wymaga pogłębionych analiz i porównania wszystkich korzyści i kosztów w celu podjęcia ostatecznej decyzji. Na chwilę obecną brak wystarczających danych umożliwiających weryfikację.

1. Dostępna szerokość pasa drogowego nie pozwala na budowę drogi dla rowerów utrzymując istniejący układ. Budowa pełnowymiarowej dwukierunkowej drogi dla rowerów wymagałaby wycinki pasa drzew rosnących wzdłuż istniejącego chodnika. Wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego również wymagałoby poszerzenie istniejącego chodnika, ponieważ szerokość ciągu pieszo-rowerowego w tym miejscu powinna wynosić 3 m. Z uwagi na planowane duże straty drzewostanu istotna będzie opinia Wydziału Ogrodnika. Wskazana jest analiza wpływu inwestycji na środowisko.
2. Chodnik na fragmencie będącym przedmiotem projektu ma szerokość 2 m po zachodniej stronie ul. Zielonej, jezdnia ma szerokość ok. 6,5 m i na fragmencie występuje chodnik po wschodniej stronie o szerokości 1,5 m. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to jedyna droga dojazdowa do osiedla Babie Doły, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 6 oraz jednostki wojskowej, po której dodatkowo poruszają się pojazdy transportu zbiorowego, nie jest to odpowiednie miejsce do zwężenia jezdni. Decyzja o budowie drogi dla rowerów wymaga analizy natężeń ruchu rowerowego i pieszego.
3. Zgodnie ze wskazaniami Wydziału Architektoniczno-Budowlanego - na terenie wskazanym w projekcie występują liczne sieci podziemne: magistrala cieplna, gazociąg średniego ciśnienia, przewody tłoczne sieci kanalizacji sanitarnej oraz infrastruktura telekomunikacyjna Marynarki Wojennej, realizacja projektu będzie wymagała uzgodnień wszystkich gestorów sieci, co może wpłynąć na czas i koszt realizacji projektu.
Data publikacji: 2023-06-14 08:25