Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Pasy rowerowe na ul. Hutniczej (2023/CIS/0017)

Imię: Paweł
Nazwisko: Kimel
E-mail: p.kimel@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Inwestycji
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
Aktualizacja 31.05.2023:
1. Wydział Inwestycji - Referat Zrównoważonej Mobilności nie wskazywał nigdy rodzaju oznakowania poziomego, które należy wziąć pod uwagę przy wycenie. Wnioskodawczyni sama wskazała, że rozwiązanie ma być tymczasowe. Referat wskazał jedynie, że niegospodarne jest usuwanie lewoskrętów i przebudowę azyli i wysp celem realizacji tymczasowego rozwiązania (brak spełnienia warunku określonego w §8 ust. 2 "Uchwały o BO"*)
2. Projekt wymaga pogłębionych analiz - sporządzenia koncepcji, obliczenia przepustowości układu po likwidacji lewoskrętów, analizy stanu infrastruktury. Bez tego brak jest możliwości prawidłowego oszacowania kosztów.
3. Szacowany koszt likwidacji wysepek jest znacznie zaniżony, w drodze konsultacji z Zarządem Dróg i Zieleni - Referatem utrzymania i remontów dróg informujemy, że należy przyjąć średni koszt jako 1000 zł za metr kwadratowy. Wnioskodawczyni nie wskazała konkretnych wysepek do usunięcia, nie da się więc wskazać konkretnej kwoty do wpisania w szacunek.
4. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania ze środków UE polegającego na budowie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Hutniczej - wpisano zadanie do listy Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Oznacza to, że projekt STOI W SPRZECZNOŚCI z planowanymi działaniami finansowymi Miasta (§7 pkt. 4) "Uchwały o BO"*)
5. Referat dwukrotnie wskazał, w jaki sposób należy zmienić projekt, by został dopuszczony do głosowania. Wnioskodawczyni nie zgadza się z tymi zmianami, stąd Referat opiniuje projekt negatywnie, jako niemożliwy do realizacji.

"Uchwała o BO"* - Uchwała nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania Budżetu Obywatelskiego
---------------------------
Aktualizacja 29.05.2023:
1. W momencie publikacji karty weryfikacji kwota ta wynosiła 417 540 zł, po aktualizacji kwota spadła do 125 000 zł, natomiast składowe części ani zakres projektu nie uległy zmniejszeniu. Proszę o wyjaśnienie - skąd wynika tak duża różnica w szacowanych kosztach.
2. Projekt możliwy do realizacji POD WARUNKIEM zmiany zadania na dopuszczenie ruchu rowerowego na istniejących chodnikach oraz uzupełnienie brakujących fragmentów.
---------------------------
1. Biorąc pod uwagę duże natężenie ruchu pojazdów ciężarowych na ul. Hutniczej, skierowanie rowerzystów na pasy rowerowe na jezdni nie jest rozwiązaniem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo rowerzystów. Ruch rowerowy na tej ulicy powinien być bezwzględnie odseparowany od ruchu kołowego,
Dane dostarczone z systemu TRISTAR informują o następujących natężeniach na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Hutniczej z miarodajnej doby:
- kier. Estakada - 11 573 pojazdów/dobę (udział ciężarowych - 11%),
- kier. Rumia - 12 192 pojazdów/dobę (udział ciężarowych - 13%).
Jednocześnie informujemy, że na ul. Hutniczej w ciągu ostatnich 5 lat doszło na tej ulicy do 3 śmiertelnych wypadków.
2. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Hutniczej jest zaplanowanym zadaniem gminnym, dotychczas wykonano koncepcję przebiegu oraz wpisano zadanie do listy Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Projekt STOI W SPRZECZNOŚCI z planowanymi działaniami finansowymi Miasta.
3. Niedopuszczalna jest likwidacja lewoskrętów na ul. Hutniczej z uwagi na duży ruch pojazdów ciężkich. Pojazdy te już aktualnie nie mieszczą się w lewoskrętach blokując ruch na głównej jezdni, m.in. powodując opóźnienia w ruchu transportu zbiorowego.
4. Nowe inwestycje realizowane wzdłuż ul. Hutniczej (place składowe) wpłyną na zwiększenie ruchu pojazdów ciężarowych.
5. Dostępna szerokość jezdni nie pozwala na wyznaczenie pasów rowerowych z osłoną elementami bezpieczeństwa ruchu z uwagi na konieczność wyznaczenia skrajni po obu stronach takiego urządzenia: 20 cm od strony pasa rowerowego oraz 50 cm od strony jezdni. Biorąc pod uwagę te wymiary, szerokość jezdni potrzebna do wyznaczenia jednego pasa rowerowego to minimum 2,2 m

Referat Zrównoważonej Mobilności uznaje za niegospodarne wydawanie znacznych środków oraz przebudowę azyli i lewoskrętów celem realizacji tymczasowego rozwiązania które nadal nie będzie satysfakcjonujące dla użytkowników.
Należy zmienić przedmiot projektu z wyznaczenia pasów rowerowych na budowę odcinka dedykowanej drogi dla rowerów bądź zmianę zadania na wykonanie chodnika z dopuszczeniem ruchu rowerowego.
Data publikacji: 2023-05-31 15:37