Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa fragmentu ścieżki rowerowej wzdłuż ul. płk. Dąbka (od sklepu Lidl do ul. Romanowskiego) oraz między ul. Horyda a ul. Romanowskiego, a także kontraruch rowerowy na ul. Horyda (2023/POD/0009)
Imię: | Paweł |
Nazwisko: | Kimel |
E-mail: | p.kimel@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
AKTUALIZACJA:
po wprowadzonych zmianach projekt możliwy do realizacji.
--------------
AD 1. Zaproponowany przebieg drogi dla rowerów koliduje z istniejącym ciepłociągiem i komorą węzła.
Referat sugeruje zmianę w projekcie polegającą na skierowaniu rowerzystów na istniejącą drogę serwisową - ul. Romanowskiego. (tak jak np. w Orłowie wzdłuż al. Zwycięstwa) co może wpłynąć na koszt całości proponowanego projektu. Należy w takim przypadku przewidzieć koszty zaprojektowania i wdrożenia nowej organizacji ruchu.
AD 2. Pozytywnie opiniuje się propozycję wprowadzenia kontraruchu rowerowego na jednokierunkowym odcinku ul. Horyda.
AD 3, 4 - Należy uwzględnić nowe nasadzenia drzew i założenia koncepcyjne dla parku kieszonkowego przewidzianego w tym rejonie. Przy projektowaniu docelowego przebiegu należy wziąć pod uwagę istniejące sieci podziemne.
AD 5, 6, 7 - Połączenie rowerowe między parkingiem a uliczką parkingową opiniowane jest pozytywnie. Rozwiązanie będzie spójne z rozwiązaniem zaproponowanym w punkcie 1.
AD 8. Brak uwag
AD 9. Fragmenty nie są spójne z żadnym innym zadaniem. Projekt powinien stanowić kompletną inwestycję.
Aktualizacja 22.05:
AD 1.
1. Należy zweryfikować, czy jest odpowiednia ilość miejsca żeby przeprowadzić drogę dla rowerów, szczególnie na odcinku prowadzonym po północnej stronie chodnika. Skrajnia drogi dla ruchu ogólnego (jezdni) wynosi 50 cm, zaś skrajnia drogi dla rowerów to 20 cm. Skrajnie nie mogą się nakładać.
2. Przejazd w kierunku ul. Romanowskiego należy zaproponować w taki sposób, by ominąć drzewa, słupy i inne przeszkody, w tym ciepłociąg, który w obrębie skrzyżowania z ul. Stankiewicza jest jedynie 70 cm pod ziemią.
3. Należy ominąć działkę numer 1050 która nie należy do miasta
4. Szacowany koszt przeprowadzenia drogi dla rowerów przez skarpę przyjąć jako 3000 zł za metr lub 6000 zł za metr w przypadku dużych różnic wysokości powodujących konieczność umocnienia skarpy po obu stronach projektowanej drogi. Wykonanie murów oporowych na skarpie wymaga stworzenia projektu budowlanego, którego koszt również należy uwzględnić w projekcie.
AD 5, 6, 7 - Rozważyć rozszerzenie zakresu projektu o wymianę nawierzchni na odcinku łącznika między ul. Horyda a ul. Romanowskiego przez parking.
po wprowadzonych zmianach projekt możliwy do realizacji.
--------------
AD 1. Zaproponowany przebieg drogi dla rowerów koliduje z istniejącym ciepłociągiem i komorą węzła.
Referat sugeruje zmianę w projekcie polegającą na skierowaniu rowerzystów na istniejącą drogę serwisową - ul. Romanowskiego. (tak jak np. w Orłowie wzdłuż al. Zwycięstwa) co może wpłynąć na koszt całości proponowanego projektu. Należy w takim przypadku przewidzieć koszty zaprojektowania i wdrożenia nowej organizacji ruchu.
AD 2. Pozytywnie opiniuje się propozycję wprowadzenia kontraruchu rowerowego na jednokierunkowym odcinku ul. Horyda.
AD 3, 4 - Należy uwzględnić nowe nasadzenia drzew i założenia koncepcyjne dla parku kieszonkowego przewidzianego w tym rejonie. Przy projektowaniu docelowego przebiegu należy wziąć pod uwagę istniejące sieci podziemne.
AD 5, 6, 7 - Połączenie rowerowe między parkingiem a uliczką parkingową opiniowane jest pozytywnie. Rozwiązanie będzie spójne z rozwiązaniem zaproponowanym w punkcie 1.
AD 8. Brak uwag
AD 9. Fragmenty nie są spójne z żadnym innym zadaniem. Projekt powinien stanowić kompletną inwestycję.
Aktualizacja 22.05:
AD 1.
1. Należy zweryfikować, czy jest odpowiednia ilość miejsca żeby przeprowadzić drogę dla rowerów, szczególnie na odcinku prowadzonym po północnej stronie chodnika. Skrajnia drogi dla ruchu ogólnego (jezdni) wynosi 50 cm, zaś skrajnia drogi dla rowerów to 20 cm. Skrajnie nie mogą się nakładać.
2. Przejazd w kierunku ul. Romanowskiego należy zaproponować w taki sposób, by ominąć drzewa, słupy i inne przeszkody, w tym ciepłociąg, który w obrębie skrzyżowania z ul. Stankiewicza jest jedynie 70 cm pod ziemią.
3. Należy ominąć działkę numer 1050 która nie należy do miasta
4. Szacowany koszt przeprowadzenia drogi dla rowerów przez skarpę przyjąć jako 3000 zł za metr lub 6000 zł za metr w przypadku dużych różnic wysokości powodujących konieczność umocnienia skarpy po obu stronach projektowanej drogi. Wykonanie murów oporowych na skarpie wymaga stworzenia projektu budowlanego, którego koszt również należy uwzględnić w projekcie.
AD 5, 6, 7 - Rozważyć rozszerzenie zakresu projektu o wymianę nawierzchni na odcinku łącznika między ul. Horyda a ul. Romanowskiego przez parking.
Data publikacji: 2023-06-13 13:24