Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Nowoczesny plac zabaw przy ul. Wrocławskiej (2023/ORL/0013)
Imię: | Aleksandra |
Nazwisko: | Krauze-Zienkiewicz |
E-mail: | a.krauze-zienkiewicz@zdiz.gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Zarząd Dróg i Zieleni |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
Autor nie naniósł zmian zgodnie z wytycznymi.
31.05.2023 - Wnioskodawca nie dostosował się do uwag dotyczących korekty wniosku, w zakresie opisu ogólnego i ilości urządzeń, w zamian uszczegółowił ich opis.
W związku z tym ponownie informujemy, że przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych szczegółowo opisanych we wniosku, wyposażenia i nawierzchni należy traktować tylko i wyłącznie jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, faktyczny rodzaj i charakter urządzeń, wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany m. in. z Zarządem Dróg i Zieleni, Wydziałem Dostępności i Wnioskodawcą na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
30.05.2023 Pisząc o słowie „integracja” w kontekście opisanych przez pana urządzeń, cytuję:
- karuzela integracyjna - bezprogowa i dostępna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także dla osób pełnosprawnych, najlepiej wyposażone w składane siedziska, które po złożeniu tworzą miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Warto aby urządzenie posiadało osobny hamulec dla każdego z użytkowników oraz ogranicznik prędkości maksymalnej,
- zestaw piaskownic - piaskownica podwyższona i niska dają możliwość wspólnej zabawy osobom na wózkach inwalidzkich i zdrowym,
- zestaw sprawnościowy - urządzenie przeznaczone do wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i sprawnościowych, dostępny dla osób o różnym poziomie sprawności, także dla osób z niepełnosprawnością,
Jest nakierowaniem na urządzenia do rehabilitacji bądź ćwiczeń osób niepełnosprawnych, a nie urządzeń zabawowych na miejskie place zabaw. Zaznaczam również, że urządzenia montowane na placach zabaw musza posiadać certyfikaty i spełniać normy urządzeń zabawowych i być bezpieczne dla dzieci w każdym wieku.
Jeśli chodzi o to, iż:
Z opisów urządzeń oferowanych na rynku wyraźnie wynika, że urządzenia integracyjne* integrują niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Więc nie ma tu mowy o zaburzeniu atrakcyjności dla dzieci sprawnych* Poniżej tylko przykładowe opisy potencjalnych dostawców potwierdzające moją tezę (na pewno nie jedynych możliwych).
Zgodnie ze stanowiskiem Wydziału Dostępności zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Podtrzymujemy nasze stanowisko, proszę nanieść wymagane zmiany.
30.05.2023-Wprowadzone zmiany nie są zgodnie z uwagami z dnia 25.05.2023. Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego:
- rozdział 2 par.6 pkt 3 „W ramach Budżetu Obywatelskiego realizowane są wyłącznie projekty możliwe do zrealizowania w ramach środków przeznaczonych na Budżet Obywatelski.”
- rozdział 2 par.8.2 pkt 2 „Wykorzystanie środków w sposób oszczędny i wydajny” oraz pkt 3 „Proporcjonalność nakładów potrzebnych do jego realizacji do planowanych efektów.”
Zagospodarowanie terenu tego typu urządzeniami jest niemożliwe ze względu na środki przeznaczone na realizację zadania w Dzielnicy Orłowo.
- rozdział 2 par. 7 pkt 12 „Z realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłączone są projekty, które zawierają wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych.”
Nazwy wskazanych urządzeń, które zawierają słowo "integracyjny" oraz ich dokładny opis wskazuje na konkretnego producenta urządzeń, co nie zgodne jest z regulaminem BO.
Dodatkowo tego typu urządzenia stanowią zagrożenie dla małych dzieci użytkujących plac zabaw. Są powodem zakleszczeń i zmiażdżeń (ruchome siedziska, wielkość urządzeń, niektóre z nich wymagają dodatkowego ogrodzenia). Zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Projekt będzie możliwy do realizacji pod warunkiem wprowadzenia wszystkich ww. zmian.
26.05.2023 - należy zmienić numer działki na prawidłowy- 524, inaczej wniosek zostanie odrzucony.
25.05.2023-
warunkiem zatwierdzenia wniosku BO, jest zmiana nazw wskazanych urządzeń- należy usunąć słowo "integracyjny" ponieważ sugeruje to konkretnego producenta urządzeń co nie zgodne jest z regulaminem BO-"Projekt zawiera wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych". Zgodnie z rozmową telefoniczną i przesłaną wcześniej informacją faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
24.05.2023 – Koszt wykonania placu o tej powierzchni według cennika Budżetu Obywatelskiego to koszt minimum 400 000 zł w związku z powyższym prosimy o maksymalną wartość budżetu.
Przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania (uwzględniając nowe urządzenia zabawowe w postaci huśtawki bocianie gniazdo, huśtawki wahadłowej i piaskownicy znajdującej się na placu zabaw w tej lokalizacji).
Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych, wyposażenia i nawierzchni należy traktować jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
31.05.2023 - Wnioskodawca nie dostosował się do uwag dotyczących korekty wniosku, w zakresie opisu ogólnego i ilości urządzeń, w zamian uszczegółowił ich opis.
W związku z tym ponownie informujemy, że przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych szczegółowo opisanych we wniosku, wyposażenia i nawierzchni należy traktować tylko i wyłącznie jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, faktyczny rodzaj i charakter urządzeń, wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany m. in. z Zarządem Dróg i Zieleni, Wydziałem Dostępności i Wnioskodawcą na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
30.05.2023 Pisząc o słowie „integracja” w kontekście opisanych przez pana urządzeń, cytuję:
- karuzela integracyjna - bezprogowa i dostępna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także dla osób pełnosprawnych, najlepiej wyposażone w składane siedziska, które po złożeniu tworzą miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Warto aby urządzenie posiadało osobny hamulec dla każdego z użytkowników oraz ogranicznik prędkości maksymalnej,
- zestaw piaskownic - piaskownica podwyższona i niska dają możliwość wspólnej zabawy osobom na wózkach inwalidzkich i zdrowym,
- zestaw sprawnościowy - urządzenie przeznaczone do wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i sprawnościowych, dostępny dla osób o różnym poziomie sprawności, także dla osób z niepełnosprawnością,
Jest nakierowaniem na urządzenia do rehabilitacji bądź ćwiczeń osób niepełnosprawnych, a nie urządzeń zabawowych na miejskie place zabaw. Zaznaczam również, że urządzenia montowane na placach zabaw musza posiadać certyfikaty i spełniać normy urządzeń zabawowych i być bezpieczne dla dzieci w każdym wieku.
Jeśli chodzi o to, iż:
Z opisów urządzeń oferowanych na rynku wyraźnie wynika, że urządzenia integracyjne* integrują niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Więc nie ma tu mowy o zaburzeniu atrakcyjności dla dzieci sprawnych* Poniżej tylko przykładowe opisy potencjalnych dostawców potwierdzające moją tezę (na pewno nie jedynych możliwych).
Zgodnie ze stanowiskiem Wydziału Dostępności zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Podtrzymujemy nasze stanowisko, proszę nanieść wymagane zmiany.
30.05.2023-Wprowadzone zmiany nie są zgodnie z uwagami z dnia 25.05.2023. Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego:
- rozdział 2 par.6 pkt 3 „W ramach Budżetu Obywatelskiego realizowane są wyłącznie projekty możliwe do zrealizowania w ramach środków przeznaczonych na Budżet Obywatelski.”
- rozdział 2 par.8.2 pkt 2 „Wykorzystanie środków w sposób oszczędny i wydajny” oraz pkt 3 „Proporcjonalność nakładów potrzebnych do jego realizacji do planowanych efektów.”
Zagospodarowanie terenu tego typu urządzeniami jest niemożliwe ze względu na środki przeznaczone na realizację zadania w Dzielnicy Orłowo.
- rozdział 2 par. 7 pkt 12 „Z realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłączone są projekty, które zawierają wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych.”
Nazwy wskazanych urządzeń, które zawierają słowo "integracyjny" oraz ich dokładny opis wskazuje na konkretnego producenta urządzeń, co nie zgodne jest z regulaminem BO.
Dodatkowo tego typu urządzenia stanowią zagrożenie dla małych dzieci użytkujących plac zabaw. Są powodem zakleszczeń i zmiażdżeń (ruchome siedziska, wielkość urządzeń, niektóre z nich wymagają dodatkowego ogrodzenia). Zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Projekt będzie możliwy do realizacji pod warunkiem wprowadzenia wszystkich ww. zmian.
26.05.2023 - należy zmienić numer działki na prawidłowy- 524, inaczej wniosek zostanie odrzucony.
25.05.2023-
warunkiem zatwierdzenia wniosku BO, jest zmiana nazw wskazanych urządzeń- należy usunąć słowo "integracyjny" ponieważ sugeruje to konkretnego producenta urządzeń co nie zgodne jest z regulaminem BO-"Projekt zawiera wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych". Zgodnie z rozmową telefoniczną i przesłaną wcześniej informacją faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
24.05.2023 – Koszt wykonania placu o tej powierzchni według cennika Budżetu Obywatelskiego to koszt minimum 400 000 zł w związku z powyższym prosimy o maksymalną wartość budżetu.
Przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania (uwzględniając nowe urządzenia zabawowe w postaci huśtawki bocianie gniazdo, huśtawki wahadłowej i piaskownicy znajdującej się na placu zabaw w tej lokalizacji).
Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych, wyposażenia i nawierzchni należy traktować jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
Autor nie naniósł zmian zgodnie z wytycznymi.
31.05.2023-Wnioskodawca nie dostosował się do uwag dotyczących korekty wniosku, w zakresie opisu ogólnego i ilości urządzeń, w zamian uszczegółowił ich opis.
W związku z tym ponownie informujemy, że przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych szczegółowo opisanych we wniosku, wyposażenia i nawierzchni należy traktować tylko i wyłącznie jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, faktyczny rodzaj i charakter urządzeń, wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany m. in. z Zarządem Dróg i Zieleni, Wydziałem Dostępności i Wnioskodawcą na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
Pisząc o słowie „integracja” w kontekście opisanych przez pana urządzeń, cytuję:
- karuzela integracyjna - bezprogowa i dostępna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także dla osób pełnosprawnych, najlepiej wyposażone w składane siedziska, które po złożeniu tworzą miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Warto aby urządzenie posiadało osobny hamulec dla każdego z użytkowników oraz ogranicznik prędkości maksymalnej,
- zestaw piaskownic - piaskownica podwyższona i niska dają możliwość wspólnej zabawy osobom na wózkach inwalidzkich i zdrowym,
- zestaw sprawnościowy - urządzenie przeznaczone do wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i sprawnościowych, dostępny dla osób o różnym poziomie sprawności, także dla osób z niepełnosprawnością,
Jest nakierowaniem na urządzenia do rehabilitacji bądź ćwiczeń osób niepełnosprawnych, a nie urządzeń zabawowych na miejskie place zabaw. Zaznaczam również, że urządzenia montowane na placach zabaw musza posiadać certyfikaty i spełniać normy urządzeń zabawowych i być bezpieczne dla dzieci w każdym wieku.
Jeśli chodzi o to, iż:
Z opisów urządzeń oferowanych na rynku wyraźnie wynika, że urządzenia integracyjne* integrują niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Więc nie ma tu mowy o zaburzeniu atrakcyjności dla dzieci sprawnych* Poniżej tylko przykładowe opisy potencjalnych dostawców potwierdzające moją tezę (na pewno nie jedynych możliwych).
Zgodnie ze stanowiskiem Wydziału Dostępności zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Podtrzymujemy nasze stanowisko, proszę nanieść wymagane zmiany.
30.05.2023-Wprowadzone zmiany nie są zgodnie z uwagami z dnia 25.05.2023. Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego:
- rozdział 2 par.6 pkt 3 „W ramach Budżetu Obywatelskiego realizowane są wyłącznie projekty możliwe do zrealizowania w ramach środków przeznaczonych na Budżet Obywatelski.”
- rozdział 2 par.8.2 pkt 2 „Wykorzystanie środków w sposób oszczędny i wydajny” oraz pkt 3 „Proporcjonalność nakładów potrzebnych do jego realizacji do planowanych efektów.”
Zagospodarowanie terenu tego typu urządzeniami jest niemożliwe ze względu na środki przeznaczone na realizację zadania w Dzielnicy Orłowo.
- rozdział 2 par. 7 pkt 12 „Z realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłączone są projekty, które zawierają wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych.”
Nazwy wskazanych urządzeń, które zawierają słowo "integracyjny" oraz ich dokładny opis wskazuje na konkretnego producenta urządzeń, co nie zgodne jest z regulaminem BO.
Dodatkowo tego typu urządzenia stanowią zagrożenie dla małych dzieci użytkujących plac zabaw. Są powodem zakleszczeń i zmiażdżeń (ruchome siedziska, wielkość urządzeń, niektóre z nich wymagają dodatkowego ogrodzenia). Zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Projekt będzie możliwy do realizacji pod warunkiem wprowadzenia wszystkich ww. zmian.
Należy zmienić nr działki na prawidłowy-524, inaczej wniosek zostanie odrzucony. faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
31.05.2023-Wnioskodawca nie dostosował się do uwag dotyczących korekty wniosku, w zakresie opisu ogólnego i ilości urządzeń, w zamian uszczegółowił ich opis.
W związku z tym ponownie informujemy, że przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych szczegółowo opisanych we wniosku, wyposażenia i nawierzchni należy traktować tylko i wyłącznie jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, faktyczny rodzaj i charakter urządzeń, wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany m. in. z Zarządem Dróg i Zieleni, Wydziałem Dostępności i Wnioskodawcą na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
Pisząc o słowie „integracja” w kontekście opisanych przez pana urządzeń, cytuję:
- karuzela integracyjna - bezprogowa i dostępna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także dla osób pełnosprawnych, najlepiej wyposażone w składane siedziska, które po złożeniu tworzą miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Warto aby urządzenie posiadało osobny hamulec dla każdego z użytkowników oraz ogranicznik prędkości maksymalnej,
- zestaw piaskownic - piaskownica podwyższona i niska dają możliwość wspólnej zabawy osobom na wózkach inwalidzkich i zdrowym,
- zestaw sprawnościowy - urządzenie przeznaczone do wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i sprawnościowych, dostępny dla osób o różnym poziomie sprawności, także dla osób z niepełnosprawnością,
Jest nakierowaniem na urządzenia do rehabilitacji bądź ćwiczeń osób niepełnosprawnych, a nie urządzeń zabawowych na miejskie place zabaw. Zaznaczam również, że urządzenia montowane na placach zabaw musza posiadać certyfikaty i spełniać normy urządzeń zabawowych i być bezpieczne dla dzieci w każdym wieku.
Jeśli chodzi o to, iż:
Z opisów urządzeń oferowanych na rynku wyraźnie wynika, że urządzenia integracyjne* integrują niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Więc nie ma tu mowy o zaburzeniu atrakcyjności dla dzieci sprawnych* Poniżej tylko przykładowe opisy potencjalnych dostawców potwierdzające moją tezę (na pewno nie jedynych możliwych).
Zgodnie ze stanowiskiem Wydziału Dostępności zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Podtrzymujemy nasze stanowisko, proszę nanieść wymagane zmiany.
30.05.2023-Wprowadzone zmiany nie są zgodnie z uwagami z dnia 25.05.2023. Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego:
- rozdział 2 par.6 pkt 3 „W ramach Budżetu Obywatelskiego realizowane są wyłącznie projekty możliwe do zrealizowania w ramach środków przeznaczonych na Budżet Obywatelski.”
- rozdział 2 par.8.2 pkt 2 „Wykorzystanie środków w sposób oszczędny i wydajny” oraz pkt 3 „Proporcjonalność nakładów potrzebnych do jego realizacji do planowanych efektów.”
Zagospodarowanie terenu tego typu urządzeniami jest niemożliwe ze względu na środki przeznaczone na realizację zadania w Dzielnicy Orłowo.
- rozdział 2 par. 7 pkt 12 „Z realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłączone są projekty, które zawierają wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych.”
Nazwy wskazanych urządzeń, które zawierają słowo "integracyjny" oraz ich dokładny opis wskazuje na konkretnego producenta urządzeń, co nie zgodne jest z regulaminem BO.
Dodatkowo tego typu urządzenia stanowią zagrożenie dla małych dzieci użytkujących plac zabaw. Są powodem zakleszczeń i zmiażdżeń (ruchome siedziska, wielkość urządzeń, niektóre z nich wymagają dodatkowego ogrodzenia). Zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Projekt będzie możliwy do realizacji pod warunkiem wprowadzenia wszystkich ww. zmian.
Należy zmienić nr działki na prawidłowy-524, inaczej wniosek zostanie odrzucony. faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
Data publikacji: 2023-06-12 09:02