Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Usprawnienia rowerowe na ul. Unruga i Podgórskiej (nowe ścieżki i przejazdy rowerowe, wyniesiony przejazd i przejście dla pieszych przy przedszkolu, chodniki, stojaki rowerowe) (2023/OBL/0013)

Imię: Ewa
Nazwisko: Laskowska
E-mail: e.laskowska@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Inwestycji UM
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

Weryfikacji szczegółowej podlega wniosek pod kątem organizacji ruchu i bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego (propozycja rozwiązania).
24.05.2023 r. Odniesienie do opisu: Ad. 3 Wskazane miejsce posiada już zatwierdzony projekt organizacji ruchu polegający na oddzieleniu słupkami jezdni od parkingu. Na początku kwietnia trafił do ZDiZ do realizacji. Pozostanie możliwość przejazdu rowerem na zasadach ogólnych przez wjazd na parking oraz sam parking.
Ad. 5 zakres do ustalenia na etapie realizacji
Ad. 6 Potrzebny jest projekt zagospodarowania (wraz z geodezyjnym naniesieniem na mapę zasadniczą) oraz projekt organizacji ruchu
Ad. 8 Potrzebny jest projekt zagospodarowania (wraz z geodezyjnym naniesieniem na mapę zasadniczą) oraz projekt organizacji ruchu
Ad. 9 Wymagany jest projekt organizacji ruchu
Odniesienie do kosztorysu:
Ad. 10, 11, 12 Z uwagi na inny już zatwierdzony projekt – do usunięcia
Ad. 13 Wątpliwości co do zasadności takiego oznakowania. Oznakowanie poziome trzeba odnawiać co roku, co generuje dodatkowe koszty dla miasta przy małej skuteczności.
Ad. 14 W kosztorysie ujęto wprowadzenie oznakowania dla jednego kierunku ruchu na ul. Podgórskiej, a nie ujęto wyraźnie w opisie tak istotnej zmiany organizacji ruchu. Tak znacząca zmiana powinna zostać zaopiniowana przez Radę Dzielnicy Uchwałą.
Ad. 17 Należy dodać koszt dokumentacji projektowej (wraz z projektem organizacji ruchu)
Ad. 22 Należy dodać koszt dokumentacji projektowej (wraz z projektem organizacji ruchu)
26.05.2023 r. mailowo wyjaśniono wątpliwości zgłoszone przez Wnioskodawcę odnośnie Ad. 10, 11 i 12 kosztorysu. Poproszono o wprowadzenie zmian we wniosku.
16.06.2023 r. Ogólnie: Opis zadania nie odpowiada wprost kosztorysowi, stąd trudno jest ocenić projekt.
Odniesienie do zapisów w kosztorysie:
Ad. 3 Oszacowano koszt dwóch przejazdów rowerowych, natomiast w opisie jest tylko przejazd przez ul. Unruga (trzeba skorygować opis lub kosztorys).
Ad. 5 Należy sprecyzować, o jakie wyniesienie przejścia dla pieszych chodzi. W opisie jest wyniesienie przejścia wraz z przejazdem - jeśli to o to chodzi, prośba o korektę zapisu w kosztorysie.
Ad. 10 Podano koszt projektu organizacji ruchu w ramach zadania nr 7, którego brak w opisie.
Ad. 11 W opisie nie ma mowy o pasie rowerowym, zresztą zgodnie z informacją przekazaną wnioskodawcy, ruch rowerów na ul. Podgórskiej powinien odbywać się na wspólnej przestrzeni z uspokojeniem ruchu. W opisie nie ma mowy o pasie rowerowym. Ujęto w kosztorysie zapis o wyznaczeniu miejsca dla osoby z niepełnosprawnością, czego nie ma w opisie.
Ad. 15 Uwaga powtórzona: W kosztorysie ujęto wprowadzenie oznakowania dla jednego kierunku ruchu na ul. Podgórskiej, a nie ujęto wyraźnie w opisie tak istotnej zmiany organizacji ruchu. Tak znacząca zmiana powinna zostać zaopiniowana przez Radę Dzielnicy Uchwałą.


Data publikacji: 2023-06-22 07:10