Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa fragmentu ścieżki rowerowej wzdłuż ul. płk. Dąbka (od sklepu Lidl do ul. Romanowskiego) oraz między ul. Horyda a ul. Romanowskiego, a także kontraruch rowerowy na ul. Horyda (2023/POD/0009)
Imię: | Paulina |
Nazwisko: | Bańka |
E-mail: | p.banka@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji UM |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Pkt. 1. Sugeruje się wprowadzenie ruchu rowerowego w drogę serwisową ul. Romanowskiego. Ulica Romanowskiego jak i pozostało ulice rejonu Pogórze Górne będą objęte strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h (projekt stałej organizacji ruchu o sygnaturze UIO.7221.210.2022.PB z dnia 02.12.2022r.), w związku z tym wprowadzenie rowerzystów na jezdnie będzie rozwiązaniem bezpiecznym.
Pkt. 2. Z uwagi na wyżej przytoczony projekt organizacji ruchu Tempo 30 - pozytywnie opiniujemy propozycję wprowadzenia kontraruchu rowerowego na ul. Horyda. W kosztach należy uwzględnić oznakowanie poziome (wjazd na kotraruch, "sierżanty" - P-27 na całej długości) oraz oznakowanie pionowe oprócz tabliczek "nie dotyczy rower": znaki pierwszeństwa na skrzyżowaniu przy ul. Pruszkowskiego, konieczne będzie też wprowadzenie zakazu postoju po jednej stornie ulicy Horyda - niektóre znaki/rozwiązania mogą wyklarować się dopiero w momencie wykonywania projektu organizacji ruchu.
Pkt. 3,4,5,6,7 - Najkorzystniejsze rozwiązanie to połączenie rowerowe między parkingiem a uliczką parkingową, będzie to spójne z punktem 1. "Otworzenie" wlotu będzie wymagało wykonania oznakowania poziomego: P-23, linie przy słupku blokującym, linie krawędziowe, naprowadzające oraz co najmniej jeden słupek blokujący, po to aby zabezpieczyć przed wjazdem aut - niektóre znaki/rozwiązania mogą wyklarować się dopiero w momencie wykonywania projektu organizacji ruchu. Dodatkowo w tym miejscu należy wyremontować nawierzchnię - ważne z punktu widzenia wprowadzenia oznakowania poziomego oraz komfortu przejazdu rowerzysty.
Pkt. 8 - brak uwag
Pkt. 9 - Zadanie w innej dzielnicy, bez powiązania z zadaniem.
Pkt. 2. Z uwagi na wyżej przytoczony projekt organizacji ruchu Tempo 30 - pozytywnie opiniujemy propozycję wprowadzenia kontraruchu rowerowego na ul. Horyda. W kosztach należy uwzględnić oznakowanie poziome (wjazd na kotraruch, "sierżanty" - P-27 na całej długości) oraz oznakowanie pionowe oprócz tabliczek "nie dotyczy rower": znaki pierwszeństwa na skrzyżowaniu przy ul. Pruszkowskiego, konieczne będzie też wprowadzenie zakazu postoju po jednej stornie ulicy Horyda - niektóre znaki/rozwiązania mogą wyklarować się dopiero w momencie wykonywania projektu organizacji ruchu.
Pkt. 3,4,5,6,7 - Najkorzystniejsze rozwiązanie to połączenie rowerowe między parkingiem a uliczką parkingową, będzie to spójne z punktem 1. "Otworzenie" wlotu będzie wymagało wykonania oznakowania poziomego: P-23, linie przy słupku blokującym, linie krawędziowe, naprowadzające oraz co najmniej jeden słupek blokujący, po to aby zabezpieczyć przed wjazdem aut - niektóre znaki/rozwiązania mogą wyklarować się dopiero w momencie wykonywania projektu organizacji ruchu. Dodatkowo w tym miejscu należy wyremontować nawierzchnię - ważne z punktu widzenia wprowadzenia oznakowania poziomego oraz komfortu przejazdu rowerzysty.
Pkt. 8 - brak uwag
Pkt. 9 - Zadanie w innej dzielnicy, bez powiązania z zadaniem.
Data publikacji: 2023-06-13 13:50