Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa fragmentu ścieżki rowerowej wzdłuż ul. płk. Dąbka (od sklepu Lidl do ul. Romanowskiego) oraz między ul. Horyda a ul. Romanowskiego, a także kontraruch rowerowy na ul. Horyda (2023/POD/0009)

Imię: Paulina
Nazwisko: Bańka
E-mail: p.banka@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Wydział Inwestycji UM
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
Pkt. 1. Sugeruje się wprowadzenie ruchu rowerowego w drogę serwisową ul. Romanowskiego. Ulica Romanowskiego jak i pozostało ulice rejonu Pogórze Górne będą objęte strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h (projekt stałej organizacji ruchu o sygnaturze UIO.7221.210.2022.PB z dnia 02.12.2022r.), w związku z tym wprowadzenie rowerzystów na jezdnie będzie rozwiązaniem bezpiecznym.
Pkt. 2. Z uwagi na wyżej przytoczony projekt organizacji ruchu Tempo 30 - pozytywnie opiniujemy propozycję wprowadzenia kontraruchu rowerowego na ul. Horyda. W kosztach należy uwzględnić oznakowanie poziome (wjazd na kotraruch, "sierżanty" - P-27 na całej długości) oraz oznakowanie pionowe oprócz tabliczek "nie dotyczy rower": znaki pierwszeństwa na skrzyżowaniu przy ul. Pruszkowskiego, konieczne będzie też wprowadzenie zakazu postoju po jednej stornie ulicy Horyda - niektóre znaki/rozwiązania mogą wyklarować się dopiero w momencie wykonywania projektu organizacji ruchu.
Pkt. 3,4,5,6,7 - Najkorzystniejsze rozwiązanie to połączenie rowerowe między parkingiem a uliczką parkingową, będzie to spójne z punktem 1. "Otworzenie" wlotu będzie wymagało wykonania oznakowania poziomego: P-23, linie przy słupku blokującym, linie krawędziowe, naprowadzające oraz co najmniej jeden słupek blokujący, po to aby zabezpieczyć przed wjazdem aut - niektóre znaki/rozwiązania mogą wyklarować się dopiero w momencie wykonywania projektu organizacji ruchu. Dodatkowo w tym miejscu należy wyremontować nawierzchnię - ważne z punktu widzenia wprowadzenia oznakowania poziomego oraz komfortu przejazdu rowerzysty.
Pkt. 8 - brak uwag
Pkt. 9 - Zadanie w innej dzielnicy, bez powiązania z zadaniem.
Data publikacji: 2023-06-13 13:50