Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Nowoczesny plac zabaw obok boiska sportowego przy ul. Robotniczej (2023/OBL/0008)

Imię: Joanna
Nazwisko: Maźniewska
E-mail: j.mazniewska@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Zarząd Dróg i Zieleni
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
1. Niedoszacowanie kosztu projektu z 15000 do 25000.
2. Nie uwzględniono kosztów niwelacji terenu. Przy obecnych spadkach niemożliwe będzie zapewnienie dostępu do 1/3 urządzeń osobom z niepełnosprawnościami.
3. Nie uwzględniono kosztów przebudowy ciągów pieszych celem zapewnienia dostępu osobom z niepełnosprawnościami. W związku z koniecznością zapewnienia dostępu konieczne może okazać się ograniczenie zakresu realizacji.
4. Należy zapewnić dojazd sprzętu ciężkiego podczas budowy placu zabaw.
5. Przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
6. Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych, wyposażenia i nawierzchni należy traktować jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
7. Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
8. Możliwa realizacja po aktualizacji kosztów i ew. zakresu.

30.05.2023-Wprowadzone zmiany nie są zgodnie z uwagami z dnia 25.05.2023. Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego:
- rozdział 2 par.6 pkt 3 „W ramach Budżetu Obywatelskiego realizowane są wyłącznie projekty możliwe do zrealizowania w ramach środków przeznaczonych na Budżet Obywatelski.”
- rozdział 2 par.8.2 pkt 2 „Wykorzystanie środków w sposób oszczędny i wydajny” oraz pkt 3 „Proporcjonalność nakładów potrzebnych do jego realizacji do planowanych efektów.”
Zagospodarowanie terenu zaproponowanymi przez pana urządzeniami jest niemożliwe ze względu na środki przeznaczone na realizację zadania w Dzielnicy Obłuże.
- rozdział 2 par. 7 pkt 12 „Z realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłączone są projekty, które zawierają wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych.”
Nazwy wskazanych urządzeń, które zawierają słowo "integracyjny" oraz ich dokładny opis wskazuje na konkretnego producenta urządzeń, co nie zgodne jest z regulaminem BO.
Dodatkowo tego typu urządzenia stanowią zagrożenie dla małych dzieci użytkujących plac zabaw. Są powodem zakleszczeń i zmiażdżeń (ruchome siedziska, wielkość urządzeń, niektóre z nich wymagają dodatkowego ogrodzenia). Zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Projekt będzie możliwy do realizacji pod warunkiem wprowadzenia wszystkich ww. zmian.
31.05.2023
Wnioskodawca nie dostosował się do uwag dotyczących korekty wniosku, w zakresie opisu ogólnego i ilości urządzeń, w zamian uszczegółowił ich opis, nie przedstawiono również realnych kosztów modernizacji ścieżek uniemożliwiając tym samym dostęp osobom z niepełnosprawnościami.
W związku z tym ponownie informujemy, że przyjęte w projekcie koszty traktować jako orientacyjne, a liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych szczegółowo opisanych we wniosku, wyposażenia i nawierzchni należy traktować tylko i wyłącznie jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, faktyczny rodzaj i charakter urządzeń, wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany m. in. z Zarządem Dróg i Zieleni, Wydziałem Dostępności i Wnioskodawcą na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami, co w przypadku tak rozległej modyfikacji ciągów pieszych może spowodować znaczne ograniczenie zakresu realizacji.
12.06.2023
Autor nie naniósł zmian zgodnie z wytycznymi.
Data publikacji: 2023-06-12 10:37