Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Nowoczesny plac zabaw i duża strefa rekreacji przy ulicy Amona (2023/CHW/0028)
Imię: | Maria |
Nazwisko: | Stelmach |
E-mail: | m.stelmach@zdiz.gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Zarząd Dróg i Zieleni |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Autor nie naniósł zmian zgodnie z wytycznymi.
31.05.2023 Wnioskodawca nie dostosował się do uwag dotyczących korekty wniosku, w zakresie opisu ogólnego i ilości urządzeń, w zamian uszczegółowił ich opis.
W związku z tym ponownie informujemy, że przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych szczegółowo opisanych we wniosku, wyposażenia i nawierzchni należy traktować tylko i wyłącznie jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, faktyczny rodzaj i charakter urządzeń, wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany m. in. z Zarządem Dróg i Zieleni, Wydziałem Dostępności i Wnioskodawcą na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
1. Przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
2. Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych, wyposażenia i nawierzchni należy traktować jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
3. Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
4. Proszę o nie wskazywanie konkretnych uradzeń jakie mają znaleźć się na placu zabaw.
5. Proszę zwiększyć pulę środków przeznaczonych na zagospodarowanie terenu z uwagi na jego wielkość, powyżej 1500m2 oraz konieczność przebudowy wjazdu- zapewniając tym samym spełnienie podstawowego kryterium, czyli ogólnodostępności.
30.05.2023-Wprowadzone zmiany nie są zgodnie z poprzednimi uwagami. Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego:
- rozdział 2 par.6 pkt 3 „W ramach Budżetu Obywatelskiego realizowane są wyłącznie projekty możliwe do zrealizowania w ramach środków przeznaczonych na Budżet Obywatelski.”
- rozdział 2 par.8.2 pkt 2 „Wykorzystanie środków w sposób oszczędny i wydajny” oraz pkt 3 „Proporcjonalność nakładów potrzebnych do jego realizacji do planowanych efektów.”
Zagospodarowanie terenu tego typu urządzeniami jest niemożliwe ze względu na środki przeznaczone na realizację zadania w Dzielnicy.
- rozdział 2 par. 7 pkt 12 „Z realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłączone są projekty, które zawierają wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych.”
Nazwy wskazanych urządzeń, które zawierają słowo "integracyjny" oraz ich dokładny opis wskazuje na konkretnego producenta urządzeń, co nie zgodne jest z regulaminem BO.
Dodatkowo tego typu urządzenia stanowią zagrożenie dla małych dzieci użytkujących plac zabaw. Są powodem zakleszczeń i zmiażdżeń (ruchome siedziska, wielkość urządzeń, niektóre z nich wymagają dodatkowego ogrodzenia). Zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Projekt będzie możliwy do realizacji pod warunkiem wprowadzenia wszystkich ww. zmian.
31.05.2023 Wnioskodawca nie dostosował się do uwag dotyczących korekty wniosku, w zakresie opisu ogólnego i ilości urządzeń, w zamian uszczegółowił ich opis.
W związku z tym ponownie informujemy, że przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę i rodzaj urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych szczegółowo opisanych we wniosku, wyposażenia i nawierzchni należy traktować tylko i wyłącznie jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, faktyczny rodzaj i charakter urządzeń, wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany m. in. z Zarządem Dróg i Zieleni, Wydziałem Dostępności i Wnioskodawcą na etapie jego opracowania.
Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
1. Przyjęte w projekcie koszty należy traktować jako orientacyjne, a liczbę urządzeń zabawowych i wyposażenia, jak również ilości różnego rodzaju nawierzchni-jako propozycję wstępną, dająca możliwość wstępnego oszacowania kosztów realizacji zadania. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji zostaną określone w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a faktyczny koszt budowy placu zabaw będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
2. Ilość i rodzaj urządzeń zabawowych, wyposażenia i nawierzchni należy traktować jako orientacyjne, przedstawiające poglądowo charakter i funkcjonalność obiektu i służące wstępnemu określeniu kosztów realizacji zadania. Faktyczna ilość, rodzaj i charakter urządzeń i wyposażenia oraz sposób ich rozmieszczenia określi projekt zagospodarowania terenu, który będzie konsultowany z Wnioskodawca na etapie jego opracowania.
3. Na etapie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy uwzględnić zapewnienie dostępu do obiektu osobom z niepełnosprawnościami.
4. Proszę o nie wskazywanie konkretnych uradzeń jakie mają znaleźć się na placu zabaw.
5. Proszę zwiększyć pulę środków przeznaczonych na zagospodarowanie terenu z uwagi na jego wielkość, powyżej 1500m2 oraz konieczność przebudowy wjazdu- zapewniając tym samym spełnienie podstawowego kryterium, czyli ogólnodostępności.
30.05.2023-Wprowadzone zmiany nie są zgodnie z poprzednimi uwagami. Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/749/20 Rady Miasta Gdyni z dnia 28 października 2020r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego:
- rozdział 2 par.6 pkt 3 „W ramach Budżetu Obywatelskiego realizowane są wyłącznie projekty możliwe do zrealizowania w ramach środków przeznaczonych na Budżet Obywatelski.”
- rozdział 2 par.8.2 pkt 2 „Wykorzystanie środków w sposób oszczędny i wydajny” oraz pkt 3 „Proporcjonalność nakładów potrzebnych do jego realizacji do planowanych efektów.”
Zagospodarowanie terenu tego typu urządzeniami jest niemożliwe ze względu na środki przeznaczone na realizację zadania w Dzielnicy.
- rozdział 2 par. 7 pkt 12 „Z realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłączone są projekty, które zawierają wskazanie potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru, nazw własnych lub znaków towarowych.”
Nazwy wskazanych urządzeń, które zawierają słowo "integracyjny" oraz ich dokładny opis wskazuje na konkretnego producenta urządzeń, co nie zgodne jest z regulaminem BO.
Dodatkowo tego typu urządzenia stanowią zagrożenie dla małych dzieci użytkujących plac zabaw. Są powodem zakleszczeń i zmiażdżeń (ruchome siedziska, wielkość urządzeń, niektóre z nich wymagają dodatkowego ogrodzenia). Zaleca się aby możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji była jak największa, lecz niezaburzająca atrakcyjności dla dzieci sprawnych (ma sprzyjać integracji i wspólnej zabawie). Na placu zabaw należy przewidzieć 1/3 urządzeń zabawowych dostępnych dla dzieci z niepełnosprawnością, a w przypadku zestawu zabawowego 1/3 elementów.
Projekt będzie możliwy do realizacji pod warunkiem wprowadzenia wszystkich ww. zmian.
Data publikacji: 2023-06-12 09:05