Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Chodnik wzdłuż ul. Kwiatkowskiej od Zaruskiego w kierunku Przedszkola nr 58 (2023/CHW/0024)
Imię: | Tomasz |
Nazwisko: | Gudewicz |
E-mail: | t.gudewicz@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji UM |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Po aktualizacji z dnia 01.06:
Projekt można skierować do dalszego etapu postępowania zgodnie z przyjętą procedurą BO.
Po aktualizacji z dnia 30.05:
Wartość zadania jest nadal niedoszacowana pomimo skrócenia zakresu z 220 metrów do około 150 metrów. Koszt realizacji zadania pomimo skrócenia zakresu szacuje się na kwotę 216499,20 zł (obecnie z projektem), względem pierwotnie oczekiwanej około 300000 (wówczas bez kosztu projektu).
Pierwotnie:
Zadanie wymaga korekty pod względem sposobu realizacji i kosztów. Nie może zostać zrealizowane wprost wg propozycji ze względu na szerokość jezdni ulicy oraz występujące drzewa. Wymagana korekta z uwzględnieniem poniższego komentarza i diagnozy sytuacji:
1. Zadanie należy zrealizować w sposób umożliwiający mijanie się pojazdów. Na obu końcach prostego odcinka ul. Kwiatkowskiej oraz mniej więcej w połowie odcinka prostego należy zapewnić warunki umożliwiające mijanie się pojazdów lub wprowadzić wyłącznie ruch jednokierunkowy. Szerokość jezdni na zwężonym odcinku o długości do 20,0 m nie może być mniejsza niż 3,0m (zalecane 3,5m) a szerokość nawierzchni na mijankach nie może być mniejsza niż 4,5m (zalecane 5,0m).
2. Wyklucza się wycinkę drzew. Wokół istniejących drzew zaaranżować skarpy i zieleńce (z dbałością o kondycję drzew bez uszczerbku dla systemu korzeniowego) i wykorzystać jako geometryczny element uspokojenia ruchu. W celu ochrony drzew przy jednoczesnej budowie chodnika - dopuszcza się lokalne zwężenie jezdni do szerokości nie mniejszej niż 3,0m (zalecane 3,5m) przy spełnieniu warunku opisanego w pkt. 1. Ewentualnie na odcinku północnym drogi wzdłuż drzew urządzić przestrzeń współdzieloną z elementami zagospodarowania skłaniającymi kierujących pojazdami samochodowymi do większego skupienia i jazdy z mniejszą prędkością – wówczas zaleca się wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Uspokojenie ruchu uzyskać przez zastosowanie elementów geometrycznych (lokalne zwężanie jezdni i meandrowanie toru jazdy pojazdów za pomocą elementów zieleni i małej architektury).
3. Na odcinku południowym drogi chodnik proponuje się zaprojektować przylegający do wschodniej granicy działki nr 3135 (do granicy z sąsiadującymi posesjami), odsunięty wówczas od istniejącej jezdni i ze spadkiem poprzecznym na powierzchnię utworzoną pomiędzy chodnikiem a istniejącą nawierzchnią jezdni, wykonaną z płyt YOMB.
4. W przypadku zmiany organizacji ruchu na jednokierunkowy lub urządzenia przestrzeni wspólnych wymagane będzie wykonanie oznakowania i skalkulowanie orientacyjnych kosztów.
5. Może ulec zmianie powierzchni nawierzchni chodnikowej, co wymaga skalkulowania orientacyjnych kosztów. Wartość robót dotyczących wykonania nawierzchni chodnika o wnioskowanej długości 220m (może być potrzeba wykonania dodatkowych nawierzchni – bez znajomości dokładnych rozwiązań szacowane na około +10%), przy założeniu, że na połowie deklarowanego odcinka nie przylegałby do krawędzi jezdni (patrz pkt. 3) szacowana jest na około 247000zł, podczas gdy wnioskodawca zadeklarował około 172000zł, co jest wartością niedoszacowaną. Dodatkowo może pojawić się kwestia oznakowania. Na obecnym etapie, bez znajomości dokładnych rozwiązań, mając na uwadze oznakowanie i prace w sąsiedztwie drzew, wskazane byłoby zwiększyć deklarowaną kwotę do wartości co najmniej 300000zł (+ koszt projektowania).
Powyższe w dużej mierze można uzyskać wykonując jedynie proponowaną nawierzchnię chodnikową (i oznakowanie) bez istotnych ingerencji w jezdni (niewielkie ingerencje mogą nastąpić zależnie od wariantu robót), przy czym nie da się zrealizować zadania wprost wg przedstawionego opisu. Proponuje się zatem rozważyć zmianę nazwy zadania na urządzenie odcinka drogi w charakterze tzw. ulicy szkolnej (z ewentualną zmianą organizacji ruchu pojazdów samochodowych na jednokierunkowy) z wykonaniem na odcinkach w zależności od możliwości i warunków terenowych chodnika i przestrzeni współdzielonych – zagadnienie do konsultacji.
Zachęcam do zmiany opisu zadania.
Chętnie odpowiem na pytania i udzielę wyjaśnień - 58 668 23 86 / t.gudewicz@gdynia.pl
Projekt można skierować do dalszego etapu postępowania zgodnie z przyjętą procedurą BO.
Po aktualizacji z dnia 30.05:
Wartość zadania jest nadal niedoszacowana pomimo skrócenia zakresu z 220 metrów do około 150 metrów. Koszt realizacji zadania pomimo skrócenia zakresu szacuje się na kwotę 216499,20 zł (obecnie z projektem), względem pierwotnie oczekiwanej około 300000 (wówczas bez kosztu projektu).
Pierwotnie:
Zadanie wymaga korekty pod względem sposobu realizacji i kosztów. Nie może zostać zrealizowane wprost wg propozycji ze względu na szerokość jezdni ulicy oraz występujące drzewa. Wymagana korekta z uwzględnieniem poniższego komentarza i diagnozy sytuacji:
1. Zadanie należy zrealizować w sposób umożliwiający mijanie się pojazdów. Na obu końcach prostego odcinka ul. Kwiatkowskiej oraz mniej więcej w połowie odcinka prostego należy zapewnić warunki umożliwiające mijanie się pojazdów lub wprowadzić wyłącznie ruch jednokierunkowy. Szerokość jezdni na zwężonym odcinku o długości do 20,0 m nie może być mniejsza niż 3,0m (zalecane 3,5m) a szerokość nawierzchni na mijankach nie może być mniejsza niż 4,5m (zalecane 5,0m).
2. Wyklucza się wycinkę drzew. Wokół istniejących drzew zaaranżować skarpy i zieleńce (z dbałością o kondycję drzew bez uszczerbku dla systemu korzeniowego) i wykorzystać jako geometryczny element uspokojenia ruchu. W celu ochrony drzew przy jednoczesnej budowie chodnika - dopuszcza się lokalne zwężenie jezdni do szerokości nie mniejszej niż 3,0m (zalecane 3,5m) przy spełnieniu warunku opisanego w pkt. 1. Ewentualnie na odcinku północnym drogi wzdłuż drzew urządzić przestrzeń współdzieloną z elementami zagospodarowania skłaniającymi kierujących pojazdami samochodowymi do większego skupienia i jazdy z mniejszą prędkością – wówczas zaleca się wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Uspokojenie ruchu uzyskać przez zastosowanie elementów geometrycznych (lokalne zwężanie jezdni i meandrowanie toru jazdy pojazdów za pomocą elementów zieleni i małej architektury).
3. Na odcinku południowym drogi chodnik proponuje się zaprojektować przylegający do wschodniej granicy działki nr 3135 (do granicy z sąsiadującymi posesjami), odsunięty wówczas od istniejącej jezdni i ze spadkiem poprzecznym na powierzchnię utworzoną pomiędzy chodnikiem a istniejącą nawierzchnią jezdni, wykonaną z płyt YOMB.
4. W przypadku zmiany organizacji ruchu na jednokierunkowy lub urządzenia przestrzeni wspólnych wymagane będzie wykonanie oznakowania i skalkulowanie orientacyjnych kosztów.
5. Może ulec zmianie powierzchni nawierzchni chodnikowej, co wymaga skalkulowania orientacyjnych kosztów. Wartość robót dotyczących wykonania nawierzchni chodnika o wnioskowanej długości 220m (może być potrzeba wykonania dodatkowych nawierzchni – bez znajomości dokładnych rozwiązań szacowane na około +10%), przy założeniu, że na połowie deklarowanego odcinka nie przylegałby do krawędzi jezdni (patrz pkt. 3) szacowana jest na około 247000zł, podczas gdy wnioskodawca zadeklarował około 172000zł, co jest wartością niedoszacowaną. Dodatkowo może pojawić się kwestia oznakowania. Na obecnym etapie, bez znajomości dokładnych rozwiązań, mając na uwadze oznakowanie i prace w sąsiedztwie drzew, wskazane byłoby zwiększyć deklarowaną kwotę do wartości co najmniej 300000zł (+ koszt projektowania).
Powyższe w dużej mierze można uzyskać wykonując jedynie proponowaną nawierzchnię chodnikową (i oznakowanie) bez istotnych ingerencji w jezdni (niewielkie ingerencje mogą nastąpić zależnie od wariantu robót), przy czym nie da się zrealizować zadania wprost wg przedstawionego opisu. Proponuje się zatem rozważyć zmianę nazwy zadania na urządzenie odcinka drogi w charakterze tzw. ulicy szkolnej (z ewentualną zmianą organizacji ruchu pojazdów samochodowych na jednokierunkowy) z wykonaniem na odcinkach w zależności od możliwości i warunków terenowych chodnika i przestrzeni współdzielonych – zagadnienie do konsultacji.
Zachęcam do zmiany opisu zadania.
Chętnie odpowiem na pytania i udzielę wyjaśnień - 58 668 23 86 / t.gudewicz@gdynia.pl
Data publikacji: 2023-06-01 10:58