Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Stacje do ładowania rowerów elektrycznych oraz do bezpiecznego parkowania rowerów Orłowo, Redłowo, Wzg. Św. Maksymiliana, Śródmieście, Kamienna Góra (2023/OGM/0003)
Imię: | Paweł |
Nazwisko: | Kimel |
E-mail: | p.kimel@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Projekt możliwy do realizacji POD WARUNKIEM:
1. Uzupełnienia kosztorysu, w tym wskazania szacowanych kosztów przez okres funkcjonowania 3 lat:
a) przyłączy elektrycznych w proponowanych lokalizacjach,
b) energii elektrycznej (ładowania pojazdu),
c) opracowania i utrzymania aplikacji,
d) usługi parkowania/ładowania,
e) zakupu i instalacji monitoringu i alarmu,
f) obsługi monitoringu i alarmu
2. Wskazania, kto według założeń projektu będzie płatnikiem za usługę parkowania i/lub ładowania roweru przy zabezpieczonym stojaku. (np. miasto czy użytkownicy)
3. Wskazania, kto według założeń projektu będzie opłacał energię elektryczną potrzebną do funkcjonowania stacji ładowania.
4. Modyfikacji lokalizacji poszczególnych stacji zgodnie ze wskazaniami w pozostałych kartach weryfikacji, z uwzględnieniem wyłącznie działek gminnych.
5. Dodatkowe uwagi przekazane przez Referat Uzgodnień z Wydziału Inwestycji:
• należy zapewnić zasilanie elektryczne do każdej stacji ładowania, co wiąże się z koniecznością zlecenia przez Inwestora ośmiu projektów przyłączy elektroenergetycznych do każdej stacji;
• na lokalizację urządzeń obcych w pasie drogowym należy uzyskać zezwolenie Zarządcy Drogi oraz uzgodnić projekt zagospodarowania terenu na mapie do celów projektowych;
• wszystkie stacje ładowania w obrębie chodników należy lokalizować poza tzw. trasą wolną od przeszkód, za obrzeżem krawężnikowym, w strefie zabruku, tak aby osobom z niepełnosprawnościami nie utrudniało to poruszania.
1. dz. nr 973, obr. Wielki Kack.
Stacja ładowania koliduje z istniejącym przystankiem autobusowym.
2. dz. nr 14, obr. Redłowo.
Należy zweryfikować zapotrzebowanie w stojaki przy PPNT (zdjęcie użyte w prezentacji nie jest aktualne) Zaleca się lokalizację bliżej istniejącej ścieżki rowerowej.
3. dz. nr 336, obr. Orłowo.
Nie zaleca się zwężania chodników pod urządzenia obce.
4. dz. nr 2462/2, obr. Orłowo.
Zabrania się zawężania szerokości deptaków.
5. dz. nr 1475, obr. Wzg. Św. Maksymiliana.
Zabrania się likwidacji miejsc postojowych. Należy wskazać inną lokalizację na stojaki.
6. dz. nr 2510, obr. Śródmieście.
Ze względu na duży ruch pieszy stojaki należy zlokalizować w innym miejscu.
7. dz. nr 3131/2, obr. Śródmieście.
Wstępnie brak uwag.
8. dz. nr 442, obr. Kamienna Góra.
Ze względu na duży ruch pieszy stojaki należy zlokalizować w innym miejscu (np. w okolicy ścieżki rowerowej).
Aktualizacja 23.06.2023 r.
Autorka wprowadziła część sugerowanych zmian, w tym zmiany w kosztorysie. Udzielono wyjaśnień dotyczących działania systemu. Nie zrezygnowano ani nie zaproponowano alternatyw dla niektórych wskazanych lokalizacji.
W opinii weryfikującego zadanie koszt realizacji i utrzymania stacji jest nieproporcjonalnie wysoki w odniesieniu do działań miasta w tym zakresie: budowy parkingów rowerowych ze stojaków U-kształtnych oraz uczestnictwa w systemie roweru miejskiego MEVO.
1. Uzupełnienia kosztorysu, w tym wskazania szacowanych kosztów przez okres funkcjonowania 3 lat:
a) przyłączy elektrycznych w proponowanych lokalizacjach,
b) energii elektrycznej (ładowania pojazdu),
c) opracowania i utrzymania aplikacji,
d) usługi parkowania/ładowania,
e) zakupu i instalacji monitoringu i alarmu,
f) obsługi monitoringu i alarmu
2. Wskazania, kto według założeń projektu będzie płatnikiem za usługę parkowania i/lub ładowania roweru przy zabezpieczonym stojaku. (np. miasto czy użytkownicy)
3. Wskazania, kto według założeń projektu będzie opłacał energię elektryczną potrzebną do funkcjonowania stacji ładowania.
4. Modyfikacji lokalizacji poszczególnych stacji zgodnie ze wskazaniami w pozostałych kartach weryfikacji, z uwzględnieniem wyłącznie działek gminnych.
5. Dodatkowe uwagi przekazane przez Referat Uzgodnień z Wydziału Inwestycji:
• należy zapewnić zasilanie elektryczne do każdej stacji ładowania, co wiąże się z koniecznością zlecenia przez Inwestora ośmiu projektów przyłączy elektroenergetycznych do każdej stacji;
• na lokalizację urządzeń obcych w pasie drogowym należy uzyskać zezwolenie Zarządcy Drogi oraz uzgodnić projekt zagospodarowania terenu na mapie do celów projektowych;
• wszystkie stacje ładowania w obrębie chodników należy lokalizować poza tzw. trasą wolną od przeszkód, za obrzeżem krawężnikowym, w strefie zabruku, tak aby osobom z niepełnosprawnościami nie utrudniało to poruszania.
1. dz. nr 973, obr. Wielki Kack.
Stacja ładowania koliduje z istniejącym przystankiem autobusowym.
2. dz. nr 14, obr. Redłowo.
Należy zweryfikować zapotrzebowanie w stojaki przy PPNT (zdjęcie użyte w prezentacji nie jest aktualne) Zaleca się lokalizację bliżej istniejącej ścieżki rowerowej.
3. dz. nr 336, obr. Orłowo.
Nie zaleca się zwężania chodników pod urządzenia obce.
4. dz. nr 2462/2, obr. Orłowo.
Zabrania się zawężania szerokości deptaków.
5. dz. nr 1475, obr. Wzg. Św. Maksymiliana.
Zabrania się likwidacji miejsc postojowych. Należy wskazać inną lokalizację na stojaki.
6. dz. nr 2510, obr. Śródmieście.
Ze względu na duży ruch pieszy stojaki należy zlokalizować w innym miejscu.
7. dz. nr 3131/2, obr. Śródmieście.
Wstępnie brak uwag.
8. dz. nr 442, obr. Kamienna Góra.
Ze względu na duży ruch pieszy stojaki należy zlokalizować w innym miejscu (np. w okolicy ścieżki rowerowej).
Aktualizacja 23.06.2023 r.
Autorka wprowadziła część sugerowanych zmian, w tym zmiany w kosztorysie. Udzielono wyjaśnień dotyczących działania systemu. Nie zrezygnowano ani nie zaproponowano alternatyw dla niektórych wskazanych lokalizacji.
W opinii weryfikującego zadanie koszt realizacji i utrzymania stacji jest nieproporcjonalnie wysoki w odniesieniu do działań miasta w tym zakresie: budowy parkingów rowerowych ze stojaków U-kształtnych oraz uczestnictwa w systemie roweru miejskiego MEVO.
Data publikacji: 2023-06-23 10:41