Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Urządzenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – separacja drogi rowerowej i chodnika przy SKM Wzgórze św. Maksymiliana (2023/WSM/0025)
Imię:
Beata
Nazwisko:
Sągin
E-mail:
b.sagin@gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu:
Wydział Ogrodnika Miasta
Lp.
Kryteria kontrolne
Tak
Nie
Trudno powiedzieć
Nie dotyczy
1.
---
2.
---
3.
---
4.
---
5.
---
6.
7.
---
8.
---
9.
---
10.
---
11.
---
12.
---
13.
---
14.
---
15.
---
16.
---
17.
18.
---
19.
---
20.
---
21.
---
22.
23.
---
Obszar w rejonie przystanku na Wzgórzu Św. Maksymiliana to bardzo ważny dla pasażerów szybkiej kolei miejskiej oraz transportu zbiorowego punkt przesiadkowy. Naczelną zasadą działania takich miejsc jest możliwość szybkiego przemieszczania się bez konieczności pokonywania dłuższych dystansów. Separowanie metalowymi barierami poszczególnych fragmentów ciągów komunikacyjnych w takim miejscu jest bardzo niekorzystnym działaniem dla głównych użytkowników tj. pasażerów.
Należy rozważyć inne niż proponowane w projekcie rozwiązania zaakcentowania i zwrócenia uwagi pieszych na przebieg drogi rowerowej w obrębie przystanków. Być może, że zasadne jest też rozważenie zmiany organizacji ruchu na tym odcinku – ruch wybitnie tranzytowy w obrębie przystanków jest rozwiązaniem ryzykownym.
Aplikacja wykorzystuje pliki cookies — korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej