Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Sekundniki przy sygnalizatorach dla pieszych i rowerzystów dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa na drodze. Trójmiejska Inicjatywa Kierowców (2024/OGM/0039)
Imię:
Sebastian
Nazwisko:
Maciołek
E-mail:
s.maciolek@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu:
Zarząd Dróg i Zieleni
Lp.
Kryteria kontrolne
Tak
Nie
Trudno powiedzieć
Nie dotyczy
1.
---
2.
---
3.
---
4.
---
5.
---
6.
7.
---
8.
---
9.
---
10.
---
11.
---
12.
---
13.
---
14.
---
15.
---
16.
---
17.
18.
---
19.
---
20.
---
21.
---
22.
23.
---
Zastosowanie tego typu rozwiązania nie jest to możliwe zarówno technicznie, jak i także prawnie. Zgodnie z aktualnie obowiązującym "Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach" wyświetlacze czasu mogą być stosowane przy sygnalizacji świetlnej stałoczasowej. Spośród 111 sygnalizacji świetlnej na terenie Gdyni obecnie tylko 1 działa w sposób stałoczasowy, natomiast wszystkie pozostałe są sygnalizacjami akomodacyjnymi, czyli dostosowującymi się do zmiennego natężenia ruchem rejestrowanego przez urządzenia detekcji pojazdów i pieszych. W związku ze sposobem działania sygnalizacji świetlnej liczniki czasu nie będą w stanie wyświetlać czasu pozostałego do końca sygnału ponieważ czas ten jest zmienny w każdym cyklu, a decyzja o zmianie fazy ruchu może być podejmowana z sekundy na sekundę.
Aplikacja wykorzystuje pliki cookies — korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej