Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Dąbka (od Romanowskiego do Horyda) oraz kontraruch rowerowy na ul. Horyda (2024/POD/0015)
Imię: | Inna |
Nazwisko: | Salyha |
E-mail: | inna.salyha@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Ogrodnika Miasta |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
Zieleń
proszę o naniesienie następujących poprawek/uzupełnień w projekcie BO 2024/POD/0015.
- należy uporządkować mapy załączone do projektu, tj. wycofać te, które nie są związane z zadaniami projektu lub uzupełnić zadania projektu.
Obecnie cześć map nie są spójne z przedstawionymi zadaniami.
- proszę o naniesienie powyższych zmian do 29.04.2024 r. (godz. 07:00)
27.05.2024 r.
autor uporządkował mapy załączone do projektu
27.05.2024 r.
Projekt należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Przed przystąpieniem do projektowania należy uzyskać wytyczne od Wydziału Ogrodnika Miasta.
Zadania projektu obejmują obszerny zakres prac powiązanych z wieloma branżami oraz adaptację projektu do rzeczywistych warunków.
Budowa fragmentów dróg rowerowych nie może odbywać się kosztem terenów zieleni z rosnącymi tam cennymi drzewami (w tym nasadzeniami rekompensującymi).
Uszczuplanie terenów zieleni nie jest rozwiązaniem ekologicznym, rozwój mobilności miejskiej powinien być spójny z polityką przeciwdziałania zmianom klimatu. Dla tego aby zmniejszyć ingerencje w tereny zielone, Wydział Ogrodnika Miasta, zaleca wyznaczenia ciągów pieszo-rowerowych na istniejących drogach dla pieszych lub rozszerzenie chodników ze strony ulicy tam gdzie jest to możliwe.
Wydział Ogrodnika Miasta na etapie weryfikacji opiniuje projekt pozytywnie, bowiem rozwój mobilności miejskiej jest istotny dla Miasta.
Jednak na etapie projektowania projekt musi spełniać poniższe wymagania:
1.Szczegółowe rozwiązania zadań projektowych, tj. elementów wyposażenia, technologii wykonania itp. będą rozpatrywane przez Wydział Ogrodnika Miasta pod względem wpływu na istniejącą zieleń na etapie projektu.
Rozwiązania zadań projektu nie mogą mieć wpływu na ograniczenie ilości zieleni Miasta oraz komfort pieszych i ich bezpieczeństwo (dot. geometrii dróg rowerowych).
2. Nie można dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni oraz niedopuszczalne jest wcięcie się w skarpę, ponieważ wiązałoby się to z ryzykiem uszkodzenia systemów korzeniowych drzew, zmianą stosunków powietrzno-wodnych w glebie i naruszeniem jej stabilności.
3. Nie można ingerować w systemy korzeniowe, zwłaszcza w korzenie żywicielskie, które znajdują się w wierzchniej warstwie gleby (do głębokości 7 cm).
4. Elementy projektowe powinny znajdować się w odległości minimum 2 m od nasadzeń rekompensujących (młode drzewa) oraz w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew starych.
5. Wszelkie prace należy prowadzić w odległości minimum 1 m od rzutu korony istniejących drzew. Już na etapie dokumentacji projektowanej należy uwzględnić ochronę istniejącej zieleni na placu budowy oraz wzdłuż dróg tymczasowych oddzielając ją ogrodzeniem lub stosując odeskowanie zgodnie ze sztuką ogrodową.
6. Przy istniejących drzewach należy stosować nawierzchnie, przepuszczające wodę opadową do gruntu.
7. Dokumentację projektową należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Musi ona zawierać przede wszystkim:
- inwentaryzację zieleni wraz z gospodarką drzewostanem naniesioną na Plan zagospodarowania terenu,
- rozwiązania zapobiegające uszkodzeniu systemów korzeniowych drzew,
- wytyczne do ochrony drzew na placu budowy.
- należy uporządkować mapy załączone do projektu, tj. wycofać te, które nie są związane z zadaniami projektu lub uzupełnić zadania projektu.
Obecnie cześć map nie są spójne z przedstawionymi zadaniami.
- proszę o naniesienie powyższych zmian do 29.04.2024 r. (godz. 07:00)
27.05.2024 r.
autor uporządkował mapy załączone do projektu
27.05.2024 r.
Projekt należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Przed przystąpieniem do projektowania należy uzyskać wytyczne od Wydziału Ogrodnika Miasta.
Zadania projektu obejmują obszerny zakres prac powiązanych z wieloma branżami oraz adaptację projektu do rzeczywistych warunków.
Budowa fragmentów dróg rowerowych nie może odbywać się kosztem terenów zieleni z rosnącymi tam cennymi drzewami (w tym nasadzeniami rekompensującymi).
Uszczuplanie terenów zieleni nie jest rozwiązaniem ekologicznym, rozwój mobilności miejskiej powinien być spójny z polityką przeciwdziałania zmianom klimatu. Dla tego aby zmniejszyć ingerencje w tereny zielone, Wydział Ogrodnika Miasta, zaleca wyznaczenia ciągów pieszo-rowerowych na istniejących drogach dla pieszych lub rozszerzenie chodników ze strony ulicy tam gdzie jest to możliwe.
Wydział Ogrodnika Miasta na etapie weryfikacji opiniuje projekt pozytywnie, bowiem rozwój mobilności miejskiej jest istotny dla Miasta.
Jednak na etapie projektowania projekt musi spełniać poniższe wymagania:
1.Szczegółowe rozwiązania zadań projektowych, tj. elementów wyposażenia, technologii wykonania itp. będą rozpatrywane przez Wydział Ogrodnika Miasta pod względem wpływu na istniejącą zieleń na etapie projektu.
Rozwiązania zadań projektu nie mogą mieć wpływu na ograniczenie ilości zieleni Miasta oraz komfort pieszych i ich bezpieczeństwo (dot. geometrii dróg rowerowych).
2. Nie można dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni oraz niedopuszczalne jest wcięcie się w skarpę, ponieważ wiązałoby się to z ryzykiem uszkodzenia systemów korzeniowych drzew, zmianą stosunków powietrzno-wodnych w glebie i naruszeniem jej stabilności.
3. Nie można ingerować w systemy korzeniowe, zwłaszcza w korzenie żywicielskie, które znajdują się w wierzchniej warstwie gleby (do głębokości 7 cm).
4. Elementy projektowe powinny znajdować się w odległości minimum 2 m od nasadzeń rekompensujących (młode drzewa) oraz w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew starych.
5. Wszelkie prace należy prowadzić w odległości minimum 1 m od rzutu korony istniejących drzew. Już na etapie dokumentacji projektowanej należy uwzględnić ochronę istniejącej zieleni na placu budowy oraz wzdłuż dróg tymczasowych oddzielając ją ogrodzeniem lub stosując odeskowanie zgodnie ze sztuką ogrodową.
6. Przy istniejących drzewach należy stosować nawierzchnie, przepuszczające wodę opadową do gruntu.
7. Dokumentację projektową należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Musi ona zawierać przede wszystkim:
- inwentaryzację zieleni wraz z gospodarką drzewostanem naniesioną na Plan zagospodarowania terenu,
- rozwiązania zapobiegające uszkodzeniu systemów korzeniowych drzew,
- wytyczne do ochrony drzew na placu budowy.
Data publikacji: 2024-05-28 13:37