Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Dwa nowe przejazdy rowerowe przez ul. Unruga (przy Podgórskiej i przy SP 39), zieleń przed pawilonem, lepsza widoczność przy przedszkolu oraz inne usprawnienia rowerowe (2024/OBL/0012)
Imię: | Ewa |
Nazwisko: | Laskowska |
E-mail: | e.laskowska@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji UM |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
organizacja ruchu drogowego
27.05.2024 r. Referat Organizacji Ruchu wnosi poniższe uwagi, które należy uwzględnić w celu ponownej weryfikacji:
1. Należy podmienić załączniki graficzne z przedstawieniem propozycji na bardziej wyraźne (nie widać wszystkich treści)
2. Należy dołączyć szacunkowe koszty każdego ze składowych wniosku.
3. Ad. 1 Widoczność ogranicza zieleń, a nie sam płot. Sugerujemy skorygowanie zakresu. Wniosek nie może zawierać zadań do wyboru na etapie realizacji – należy zdecydować na etapie wniosku.
4. Ad. 2a - Wymagana dokumentacja projektowa wraz z projektem organizacji ruchu. Należy ująć koszt dokumentacji projektowej.
5. Ad. 2b bez uwag.
6. Ad. 3 Konieczna przebudowa elementów sieci (słupy oświetleniowe, wpust deszczowy, sygnalizacja świetlna, skrzynka teletechniczna), co wymaga uprzedniego opracowania dokumentacji projektowej wraz z projektem organizacji ruchu wraz z projektem sygnalizacji świetlnej. Prosimy wpisać to do projektu.
7. Ad. 4 bez uwag. Konieczność opracowania projektu organizacji ruchu na podstawie dokumentacji (w zakresie stojaków i barierek)
8. Ad. 5 bez uwag. Konieczność opracowania projektu organizacji ruchu w zakresie lokalizacji stojaków rowerowych.
9. Ad. 6 W tej lokalizacji gmina posiada zatwierdzony projekt organizacji ruchu, który przewiduje zmiany na połączeniu ul. Podgórskiej z wjazdem na parking. Celem jest uporządkowanie parkowania i poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Docelowo ulica znajdzie się w strefie ograniczonej prędkości do 30 km/h, a więc ruch rowerów pozostanie na jezdni na zasadach ogólnych. Prosimy o usunięcie tego zakresu z wniosku.
10. Ad. 7 Jest uchwała Rady Dzielnicy na zmianę organizacji ruchu na ul. Podgórskiej. Zostanie zaprojektowane oznakowanie ograniczające parkowanie na zjazdach, przed i za nimi, co pozwoli na zachowanie widoczności przy wyjazdach oraz utworzenie mijanek. Na pozostałym odcinku będzie można parkować zgodnie z przepisami. Skuteczne wykluczenie parkowania na chodniku wymaga montażu słupków lub budowy zatok parkingowych i przebudowy chodnika. Jeśli jest taka wola wnioskodawcy, prosimy o stosowną korektę wniosku i uwzględnienie tego w kosztorysie.
11. Ad. 8 bez uwag. Konieczność opracowania projektu organizacji ruchu i ujęcie w kosztach.
12. Ad. 9a bez uwag, ale jest konieczność doliczenia kosztów ewentualnego odtworzenia oznakowania poziomego.
13. Ad. 9b bez uwag, ,ale jest konieczność doliczenia kosztów ewentualnego odtworzenia oznakowania poziomego.
14. Ad. 10 bez uwag. Konieczność opracowania dokumentacji projektowej.
15. Ad. 11 bez uwag.
07.06.2024 r. Odniesienie do złożonych wyjaśnień wg powyższej punktacji:
Ad. 1, Ad. 2 - brak uwag
Ad. 3 Konieczny jest wybór rozwiązania na tym etapie. Prosimy o korektę wniosku.
Ad. 4, Ad. 5, Ad. 6, Ad. 7, Ad. 8 - brak uwag
Ad. 9 Zakres do usunięcia z uwagi na niewdrożone jeszcze zatwierdzone plany zmiany organizacji ruchu.
Ad. 10 UM przewiduje tam rozwiązanie organizacji ruchu za pomocą odcinkowych zakazów postoju. Prosimy o korektę wniosku lub usunięcie zakresu.
Ad. 11, Ad. 12, Ad. 13, Ad. 14, Ad. 15 - brak uwag
10.06.2024 r. Odniesienie do złożonych wyjaśnień wg powyższej punktacji:
Ad. 3 - brak uwag
Ad. 9 - brak uwag
Ad. 10 - brak uwag
1. Należy podmienić załączniki graficzne z przedstawieniem propozycji na bardziej wyraźne (nie widać wszystkich treści)
2. Należy dołączyć szacunkowe koszty każdego ze składowych wniosku.
3. Ad. 1 Widoczność ogranicza zieleń, a nie sam płot. Sugerujemy skorygowanie zakresu. Wniosek nie może zawierać zadań do wyboru na etapie realizacji – należy zdecydować na etapie wniosku.
4. Ad. 2a - Wymagana dokumentacja projektowa wraz z projektem organizacji ruchu. Należy ująć koszt dokumentacji projektowej.
5. Ad. 2b bez uwag.
6. Ad. 3 Konieczna przebudowa elementów sieci (słupy oświetleniowe, wpust deszczowy, sygnalizacja świetlna, skrzynka teletechniczna), co wymaga uprzedniego opracowania dokumentacji projektowej wraz z projektem organizacji ruchu wraz z projektem sygnalizacji świetlnej. Prosimy wpisać to do projektu.
7. Ad. 4 bez uwag. Konieczność opracowania projektu organizacji ruchu na podstawie dokumentacji (w zakresie stojaków i barierek)
8. Ad. 5 bez uwag. Konieczność opracowania projektu organizacji ruchu w zakresie lokalizacji stojaków rowerowych.
9. Ad. 6 W tej lokalizacji gmina posiada zatwierdzony projekt organizacji ruchu, który przewiduje zmiany na połączeniu ul. Podgórskiej z wjazdem na parking. Celem jest uporządkowanie parkowania i poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Docelowo ulica znajdzie się w strefie ograniczonej prędkości do 30 km/h, a więc ruch rowerów pozostanie na jezdni na zasadach ogólnych. Prosimy o usunięcie tego zakresu z wniosku.
10. Ad. 7 Jest uchwała Rady Dzielnicy na zmianę organizacji ruchu na ul. Podgórskiej. Zostanie zaprojektowane oznakowanie ograniczające parkowanie na zjazdach, przed i za nimi, co pozwoli na zachowanie widoczności przy wyjazdach oraz utworzenie mijanek. Na pozostałym odcinku będzie można parkować zgodnie z przepisami. Skuteczne wykluczenie parkowania na chodniku wymaga montażu słupków lub budowy zatok parkingowych i przebudowy chodnika. Jeśli jest taka wola wnioskodawcy, prosimy o stosowną korektę wniosku i uwzględnienie tego w kosztorysie.
11. Ad. 8 bez uwag. Konieczność opracowania projektu organizacji ruchu i ujęcie w kosztach.
12. Ad. 9a bez uwag, ale jest konieczność doliczenia kosztów ewentualnego odtworzenia oznakowania poziomego.
13. Ad. 9b bez uwag, ,ale jest konieczność doliczenia kosztów ewentualnego odtworzenia oznakowania poziomego.
14. Ad. 10 bez uwag. Konieczność opracowania dokumentacji projektowej.
15. Ad. 11 bez uwag.
07.06.2024 r. Odniesienie do złożonych wyjaśnień wg powyższej punktacji:
Ad. 1, Ad. 2 - brak uwag
Ad. 3 Konieczny jest wybór rozwiązania na tym etapie. Prosimy o korektę wniosku.
Ad. 4, Ad. 5, Ad. 6, Ad. 7, Ad. 8 - brak uwag
Ad. 9 Zakres do usunięcia z uwagi na niewdrożone jeszcze zatwierdzone plany zmiany organizacji ruchu.
Ad. 10 UM przewiduje tam rozwiązanie organizacji ruchu za pomocą odcinkowych zakazów postoju. Prosimy o korektę wniosku lub usunięcie zakresu.
Ad. 11, Ad. 12, Ad. 13, Ad. 14, Ad. 15 - brak uwag
10.06.2024 r. Odniesienie do złożonych wyjaśnień wg powyższej punktacji:
Ad. 3 - brak uwag
Ad. 9 - brak uwag
Ad. 10 - brak uwag
Data publikacji: 2024-06-10 08:05