Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Zagospodarowanie wód opadowych poprzez budowę powierzchni przepuszczalnych: Boisko do koszykówki (streetbasket) w dzielnicy Śródmieście (2024/SRO/0023)
Imię: | Paulina |
Nazwisko: | Wandachowicz |
E-mail: | p.wandachowicz@gdyniasport.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Gdyńskie Centrum Sportu |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez Wydział Architektoniczno-Budowalny, inwestycja nie może zostać zrealizowana w podanej lokalizacji. Wnioskodawca nie wskazał innej lokalizacji. W związku z powyższym, inwestycja została zweryfikowana negatywnie.
Zgodnie z analizą Wydziału Architektoniczno-Budowlanego, obszar objęty jest miejscowym planem zagospodarowania terenu. Teren znajduje się w granicach karty terenu 17 KD-Z ½, której przeznaczenie to ulica zbiorcza. Teren pod wiaduktem przeznaczony na ciąg pieszo - rowerowy stanowiący kontynuację ciągu objętego kartą terenu 28 KD-X/ZP - (ciąg pieszo - rowerowy/ zieleń urządzona) prowadzony w miejscu dawnej bocznicy kolejowej prowadzącej do terenów Mola Rybackiego. Dopuszcza się wykorzystanie ciągu jako dojazdu przeciwpożarowego i dojazdu dla służb techniczno - eksploatacyjnych. W takim przypadku niemożliwe będzie zastosowanie blokad wstrzymujących ruch pojazdów. Dodatkowo, teren boiska nie może stanowić przejścia dla pieszych oraz przejazdu dla rowerów. Funkcja sportowa oraz komunikacyjna ze względów bezpieczeństwa powinny być od siebie odseparowane. Ponadto, boisko musi zostać wykonane z nawierzchni specjalistycznej, sportowej, umożliwiającej uprawianie sportów, amortyzującej upadki i zgodnej z obowiązującymi normami i przepisami prawa.
Ponadto, zgodnie z obowiązującym planem miejscowym:
1) na terenie 17 KD-Z 1/2 znajduje się obiekt objęty ochroną konserwatorską, dla których obowiązują zasady określone w § 5 ust. 1 pkt 5: Grupa B – obiekty o walorach kulturowych: wiadukt portowy nr 4 - dla obiektów grupy B obowiązuje ochrona historycznej formy i wyrazu architektonicznego budynku tj. sposobu ukształtowania bryły, rodzaju i kształtu dachu, zasad kompozycji elewacji, rozmieszczenia, proporcji i kształtu stolarki; w uzasadnionych przypadkach ochronie podlegają także elementy wykończenia zewnętrznego obiektu, w tym użyte materiały i technologie mające wpływ na jego wygląd i wyraz architektoniczny; prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych oraz badań konserwatorskich i architektonicznych, a także podejmowanie innych działań, które mogłyby prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu obiektów wpisanych do rejestru zabytków wymaga uzyskania pozwolenia właściwego konserwatora zabytków, a w przypadku pozostałych obiektów objętych ochroną konserwatorską, wymaga uzgodnienia z właściwym konserwatorem zabytków.
2) na terenie 17 KD-Z 1/2 należy przewidzieć trasę rowerową – Hanzeatycką Trasę Rowerową R-10, której orientacyjny przebieg wskazano na rysunku planu;
3) część terenu17 KD-Z 1/2 znajduje się w granicach portu morskiego w Gdyni – obowiązują przepisy określone w § 8 ust. 1 pkt 1: Na terenie portu obowiązują przepisy ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich dotyczące ich organizacji i funkcjonowania oraz przepisy ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczpospolitej Polskiej i administracji morskiej – wszelkie zmiany sposobu użytkowania i zagospodarowania terenu w obszarze pasa nadbrzeżnego należy uzgodnić z właściwym terytorialnie organem administracji morskiej;
4) w rejonie terenów występuje infrastruktura telekomunikacyjna Marynarki Wojennej – obowiązują zasady określone w § 8 ust. 1 pkt 7: dokumentację budowlaną zamierzonych inwestycji,
należy uzgodnić z właściwymi służbami teleinformatycznymi Marynarki Wojennej (Centrum Wsparcia Teleinformatycznego i Dowodzenia Marynarki Wojennej), w celu uniknięcia kolizji z infrastrukturą telekomunikacyjną Marynarki Wojennej.
Dodatkowo, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, odległość boisk dla dzieci i młodzieży oraz miejsc rekreacyjnych od linii rozgraniczających ulicę, dróg, ciągów pieszo-jezdnych, okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz miejsc gromadzenia odpadów musi wynosić co najmniej 10 m. Zgodnie z przeznaczeniem z MPZP, teren stanowi ulicę zbiorczą, więc nie ma możliwości zachowania odległości wymaganych prawem.
Ponadto, w miejscu wskazanym we wniosku zlokalizowane są sieci infrastruktury podziemnej, w szczególności sieć ciepłownicza, sieć elektroenergetyczna, sieć teletechniczna oraz sieć kanalizacji deszczowej. Konieczne jest uzyskanie zgody gestorów na realizacje inwestycji. Ponadto, w miejscu występowania infrastruktury podziemnej, zaleca się realizacji inwestycji sportowych z nawierzchni rozbieralnej, aby umożliwić dostęp do infrastruktury w przypadku awarii. Proponowana we wniosku nawierzchnia poliuretanowa nie jest rozbieralna. Ponadto, zaproponowana nawierzchnia rozsączająca wody opadowe nie jest możliwa do zastosowania na terenie, na którym zlokalizowana jest tak licznie infrastruktura podziemna, ponieważ należy zachować odpowiednie odległości systemu rozsączającego od istniejących sieci. Ponadto, z uwagi na infrastrukturą podziemną, nie ma możliwości skosztorysowania ewentualnego zabezpieczenia lub przebudowy infrastruktury podziemnej, które mogłyby wynikać z uzgodnień z gestorami sieci.
Dodatkowo, kosztorys wymagałby korekty: koszt dokumentacji projektowej w obecnie obowiązującym cenniku to min. 20 tys. zł, brak tablicy z regulaminem, brak ławki z podłokietnikami i oparciem umożliwiającej korzystanie przez osoby starsze i osoby ze szczególnymi potrzebami.
Zgodnie z analizą Wydziału Architektoniczno-Budowlanego, obszar objęty jest miejscowym planem zagospodarowania terenu. Teren znajduje się w granicach karty terenu 17 KD-Z ½, której przeznaczenie to ulica zbiorcza. Teren pod wiaduktem przeznaczony na ciąg pieszo - rowerowy stanowiący kontynuację ciągu objętego kartą terenu 28 KD-X/ZP - (ciąg pieszo - rowerowy/ zieleń urządzona) prowadzony w miejscu dawnej bocznicy kolejowej prowadzącej do terenów Mola Rybackiego. Dopuszcza się wykorzystanie ciągu jako dojazdu przeciwpożarowego i dojazdu dla służb techniczno - eksploatacyjnych. W takim przypadku niemożliwe będzie zastosowanie blokad wstrzymujących ruch pojazdów. Dodatkowo, teren boiska nie może stanowić przejścia dla pieszych oraz przejazdu dla rowerów. Funkcja sportowa oraz komunikacyjna ze względów bezpieczeństwa powinny być od siebie odseparowane. Ponadto, boisko musi zostać wykonane z nawierzchni specjalistycznej, sportowej, umożliwiającej uprawianie sportów, amortyzującej upadki i zgodnej z obowiązującymi normami i przepisami prawa.
Ponadto, zgodnie z obowiązującym planem miejscowym:
1) na terenie 17 KD-Z 1/2 znajduje się obiekt objęty ochroną konserwatorską, dla których obowiązują zasady określone w § 5 ust. 1 pkt 5: Grupa B – obiekty o walorach kulturowych: wiadukt portowy nr 4 - dla obiektów grupy B obowiązuje ochrona historycznej formy i wyrazu architektonicznego budynku tj. sposobu ukształtowania bryły, rodzaju i kształtu dachu, zasad kompozycji elewacji, rozmieszczenia, proporcji i kształtu stolarki; w uzasadnionych przypadkach ochronie podlegają także elementy wykończenia zewnętrznego obiektu, w tym użyte materiały i technologie mające wpływ na jego wygląd i wyraz architektoniczny; prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych oraz badań konserwatorskich i architektonicznych, a także podejmowanie innych działań, które mogłyby prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu obiektów wpisanych do rejestru zabytków wymaga uzyskania pozwolenia właściwego konserwatora zabytków, a w przypadku pozostałych obiektów objętych ochroną konserwatorską, wymaga uzgodnienia z właściwym konserwatorem zabytków.
2) na terenie 17 KD-Z 1/2 należy przewidzieć trasę rowerową – Hanzeatycką Trasę Rowerową R-10, której orientacyjny przebieg wskazano na rysunku planu;
3) część terenu17 KD-Z 1/2 znajduje się w granicach portu morskiego w Gdyni – obowiązują przepisy określone w § 8 ust. 1 pkt 1: Na terenie portu obowiązują przepisy ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich dotyczące ich organizacji i funkcjonowania oraz przepisy ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczpospolitej Polskiej i administracji morskiej – wszelkie zmiany sposobu użytkowania i zagospodarowania terenu w obszarze pasa nadbrzeżnego należy uzgodnić z właściwym terytorialnie organem administracji morskiej;
4) w rejonie terenów występuje infrastruktura telekomunikacyjna Marynarki Wojennej – obowiązują zasady określone w § 8 ust. 1 pkt 7: dokumentację budowlaną zamierzonych inwestycji,
należy uzgodnić z właściwymi służbami teleinformatycznymi Marynarki Wojennej (Centrum Wsparcia Teleinformatycznego i Dowodzenia Marynarki Wojennej), w celu uniknięcia kolizji z infrastrukturą telekomunikacyjną Marynarki Wojennej.
Dodatkowo, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, odległość boisk dla dzieci i młodzieży oraz miejsc rekreacyjnych od linii rozgraniczających ulicę, dróg, ciągów pieszo-jezdnych, okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz miejsc gromadzenia odpadów musi wynosić co najmniej 10 m. Zgodnie z przeznaczeniem z MPZP, teren stanowi ulicę zbiorczą, więc nie ma możliwości zachowania odległości wymaganych prawem.
Ponadto, w miejscu wskazanym we wniosku zlokalizowane są sieci infrastruktury podziemnej, w szczególności sieć ciepłownicza, sieć elektroenergetyczna, sieć teletechniczna oraz sieć kanalizacji deszczowej. Konieczne jest uzyskanie zgody gestorów na realizacje inwestycji. Ponadto, w miejscu występowania infrastruktury podziemnej, zaleca się realizacji inwestycji sportowych z nawierzchni rozbieralnej, aby umożliwić dostęp do infrastruktury w przypadku awarii. Proponowana we wniosku nawierzchnia poliuretanowa nie jest rozbieralna. Ponadto, zaproponowana nawierzchnia rozsączająca wody opadowe nie jest możliwa do zastosowania na terenie, na którym zlokalizowana jest tak licznie infrastruktura podziemna, ponieważ należy zachować odpowiednie odległości systemu rozsączającego od istniejących sieci. Ponadto, z uwagi na infrastrukturą podziemną, nie ma możliwości skosztorysowania ewentualnego zabezpieczenia lub przebudowy infrastruktury podziemnej, które mogłyby wynikać z uzgodnień z gestorami sieci.
Dodatkowo, kosztorys wymagałby korekty: koszt dokumentacji projektowej w obecnie obowiązującym cenniku to min. 20 tys. zł, brak tablicy z regulaminem, brak ławki z podłokietnikami i oparciem umożliwiającej korzystanie przez osoby starsze i osoby ze szczególnymi potrzebami.
Data publikacji: 2024-06-17 11:22