Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Zielonej, Dąbka, Śmidowicza - wybrane odcinki - oraz wyrównanie krawężników przy rondach Zielona/Bosmańska i Bosmańska/Dąbka (2024/OKS/0010)
Imię: | Inna |
Nazwisko: | Salyha |
E-mail: | inna.salyha@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Ogrodnika Miasta |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
Zieleń
27.05.2024 r.
Projekt należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Przed przystąpieniem do projektowania należy uzyskać wytyczne od Wydziału Ogrodnika Miasta.
Zadania projektu obejmują obszerny zakres prac powiązanych z wieloma branżami oraz adaptację projektu do rzeczywistych warunków.
Budowa fragmentów dróg rowerowych nie może odbywać się kosztem terenów zieleni z rosnącymi tam cennymi drzewami (w tym nasadzeniami rekompensującymi).
Uszczuplanie terenów zieleni nie jest rozwiązaniem ekologicznym, rozwój mobilności miejskiej powinien być spójny z polityką przeciwdziałania zmianom klimatu. Dla tego aby zmniejszyć ingerencje w tereny zielone, Wydział Ogrodnika Miasta, zaleca wyznaczenia ciągów pieszo-rowerowych na istniejących drogach dla pieszych lub rozszerzenie chodników ze strony ulicy tam gdzie jest to możliwe
Wydział Ogrodnika Miasta na etapie weryfikacji opiniuje projekt pozytywnie, bowiem rozwój mobilności miejskiej jest istotny dla Miasta. Jednak na etapie projektowania projekt musi spełniać poniższe wymagania:
1. Szczegółowe rozwiązania zadań projektowych, tj. technologii wykonania itp. będą rozpatrywane przez Wydział Ogrodnika Miasta pod względem wpływu na istniejącą zieleń na etapie projektu.
2. Elementy projektowe powinny znajdować się w odległości minimum 2 m od nasadzeń rekompensujących (młode drzewa) oraz w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew starych.
3. Nie można dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni.
4. Nie można ingerować w systemy korzeniowe, zwłaszcza w korzenie żywicielskie, które znajdują się w wierzchniej warstwie gleby (do głębokości 7 cm).
5. Rozwiązania zadań projektu nie mogą wpływać na komfort pieszych i ich bezpieczeństwo oraz ograniczenie ilości zieleni Miasta.
6. Wszelkie prace należy prowadzić w odległości minimum 1 m od rzutu korony istniejących drzew. Już na etapie dokumentacji projektowanej należy uwzględnić ochronę istniejącej zieleni na placu budowy oraz wzdłuż dróg tymczasowych oddzielając ją ogrodzeniem lub stosując odeskowanie zgodnie ze sztuką ogrodową.
7. Przy istniejących drzewach należy stosować nawierzchnie, przepuszczające wodę opadową do gruntu.
8. Dokumentację projektową należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Musi ona zawierać przede wszystkim:
- inwentaryzację zieleni wraz z gospodarką drzewostanem naniesioną na Plan zagospodarowania terenu,
- rozwiązania zapobiegające uszkodzeniu systemów korzeniowych drzew,
- wytyczne do ochrony drzew na placu budowy.
Projekt należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Przed przystąpieniem do projektowania należy uzyskać wytyczne od Wydziału Ogrodnika Miasta.
Zadania projektu obejmują obszerny zakres prac powiązanych z wieloma branżami oraz adaptację projektu do rzeczywistych warunków.
Budowa fragmentów dróg rowerowych nie może odbywać się kosztem terenów zieleni z rosnącymi tam cennymi drzewami (w tym nasadzeniami rekompensującymi).
Uszczuplanie terenów zieleni nie jest rozwiązaniem ekologicznym, rozwój mobilności miejskiej powinien być spójny z polityką przeciwdziałania zmianom klimatu. Dla tego aby zmniejszyć ingerencje w tereny zielone, Wydział Ogrodnika Miasta, zaleca wyznaczenia ciągów pieszo-rowerowych na istniejących drogach dla pieszych lub rozszerzenie chodników ze strony ulicy tam gdzie jest to możliwe
Wydział Ogrodnika Miasta na etapie weryfikacji opiniuje projekt pozytywnie, bowiem rozwój mobilności miejskiej jest istotny dla Miasta. Jednak na etapie projektowania projekt musi spełniać poniższe wymagania:
1. Szczegółowe rozwiązania zadań projektowych, tj. technologii wykonania itp. będą rozpatrywane przez Wydział Ogrodnika Miasta pod względem wpływu na istniejącą zieleń na etapie projektu.
2. Elementy projektowe powinny znajdować się w odległości minimum 2 m od nasadzeń rekompensujących (młode drzewa) oraz w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew starych.
3. Nie można dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni.
4. Nie można ingerować w systemy korzeniowe, zwłaszcza w korzenie żywicielskie, które znajdują się w wierzchniej warstwie gleby (do głębokości 7 cm).
5. Rozwiązania zadań projektu nie mogą wpływać na komfort pieszych i ich bezpieczeństwo oraz ograniczenie ilości zieleni Miasta.
6. Wszelkie prace należy prowadzić w odległości minimum 1 m od rzutu korony istniejących drzew. Już na etapie dokumentacji projektowanej należy uwzględnić ochronę istniejącej zieleni na placu budowy oraz wzdłuż dróg tymczasowych oddzielając ją ogrodzeniem lub stosując odeskowanie zgodnie ze sztuką ogrodową.
7. Przy istniejących drzewach należy stosować nawierzchnie, przepuszczające wodę opadową do gruntu.
8. Dokumentację projektową należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Musi ona zawierać przede wszystkim:
- inwentaryzację zieleni wraz z gospodarką drzewostanem naniesioną na Plan zagospodarowania terenu,
- rozwiązania zapobiegające uszkodzeniu systemów korzeniowych drzew,
- wytyczne do ochrony drzew na placu budowy.
Data publikacji: 2024-05-28 13:35