Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Remont i budowa trasy rowerowej wzdłuż Chylońskiej, od Chylońskiej 110 do Puckiej, oraz łącznik rowerowy Starogardzka-Morska (2024/CHY/0018)
Imię: | Małgorzata |
Nazwisko: | Malinowska |
E-mail: | malgorzata.malinowska@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Ogrodnika Miasta |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
gospodarka terenami zieleni
Projekt należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Przed przystąpieniem do projektowania należy uzyskać wytyczne od Wydziału Ogrodnika Miasta.
Zadania projektu obejmują obszerny zakres prac powiązanych z wieloma branżami oraz adaptację projektu do rzeczywistych warunków, dlatego Wydział Ogrodnika Miasta na etapie weryfikacji opiniuje projekt pozytywnie, bowiem rozwój mobilności miejskiej jest istotny dla Miasta. Jednak na etapie projektowania projekt musi spełniać poniższe wymagania:
1. Szczegółowe rozwiązania zadań projektowych, tj. elementów wyposażenia, technologii wykonania itp. będą rozpatrywane przez Wydział Ogrodnika Miasta pod względem wpływu na istniejącą zieleń na etapie projektu.
2. Elementy projektowe powinny znajdować się w odległości minimum 2 m od nasadzeń rekompensujących (młode drzewa) oraz w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew starych.
3. Nie można dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni.
4. Nie można ingerować w systemy korzeniowe, zwłaszcza w korzenie żywicielskie , które znajdują się w wierzchniej warstwie gleby (do głębokości 7 cm).
5. Rozwiązania zadań projektu nie mogą wpływać na komfort pieszych i ich bezpieczeństwo oraz ograniczenie ilości zieleni Miasta.
6. Wszelkie prace należy prowadzić w odległości minimum 1 m od rzutu korony istniejących drzew. Już na etapie dokumentacji projektowanej należy uwzględnić ochronę istniejącej zieleni na placu budowy oraz wzdłuż dróg tymczasowych oddzielając ją ogrodzeniem lub stosując odeskowanie zgodnie ze sztuką ogrodową.
7. Przy istniejących drzewach należy stosować nawierzchnie, przepuszczające wodę opadową do gruntu.
8. Postawienie stojaków rowerowych nie może odbywać się kosztem zieleni. Musi to być teren, który nie jest nawierzchnią biologiczne czynną.
9. Niedopuszczalny jest remont fragmentów drogi rowerowej i poprawa geometrii drogi rowerowej kosztem drogi dla pieszych oraz ich komfortu.
10. Dokumentację projektową należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Musi ona zawierać przede wszystkim:
- inwentaryzację zieleni wraz z gospodarką drzewostanem naniesioną na Plan zagospodarowania terenu,
- rozwiązania zapobiegające uszkodzeniu systemów korzeniowych,
- wytyczne do ochrony drzew na placu budowy.
Zadania projektu obejmują obszerny zakres prac powiązanych z wieloma branżami oraz adaptację projektu do rzeczywistych warunków, dlatego Wydział Ogrodnika Miasta na etapie weryfikacji opiniuje projekt pozytywnie, bowiem rozwój mobilności miejskiej jest istotny dla Miasta. Jednak na etapie projektowania projekt musi spełniać poniższe wymagania:
1. Szczegółowe rozwiązania zadań projektowych, tj. elementów wyposażenia, technologii wykonania itp. będą rozpatrywane przez Wydział Ogrodnika Miasta pod względem wpływu na istniejącą zieleń na etapie projektu.
2. Elementy projektowe powinny znajdować się w odległości minimum 2 m od nasadzeń rekompensujących (młode drzewa) oraz w odległości minimum 1 m od rzutu korony drzew starych.
3. Nie można dopuścić do zniszczenia lub obniżenia kondycji zdrowotnej zieleni.
4. Nie można ingerować w systemy korzeniowe, zwłaszcza w korzenie żywicielskie , które znajdują się w wierzchniej warstwie gleby (do głębokości 7 cm).
5. Rozwiązania zadań projektu nie mogą wpływać na komfort pieszych i ich bezpieczeństwo oraz ograniczenie ilości zieleni Miasta.
6. Wszelkie prace należy prowadzić w odległości minimum 1 m od rzutu korony istniejących drzew. Już na etapie dokumentacji projektowanej należy uwzględnić ochronę istniejącej zieleni na placu budowy oraz wzdłuż dróg tymczasowych oddzielając ją ogrodzeniem lub stosując odeskowanie zgodnie ze sztuką ogrodową.
7. Przy istniejących drzewach należy stosować nawierzchnie, przepuszczające wodę opadową do gruntu.
8. Postawienie stojaków rowerowych nie może odbywać się kosztem zieleni. Musi to być teren, który nie jest nawierzchnią biologiczne czynną.
9. Niedopuszczalny jest remont fragmentów drogi rowerowej i poprawa geometrii drogi rowerowej kosztem drogi dla pieszych oraz ich komfortu.
10. Dokumentację projektową należy uzgodnić z Wydziałem Ogrodnika Miasta. Musi ona zawierać przede wszystkim:
- inwentaryzację zieleni wraz z gospodarką drzewostanem naniesioną na Plan zagospodarowania terenu,
- rozwiązania zapobiegające uszkodzeniu systemów korzeniowych,
- wytyczne do ochrony drzew na placu budowy.
Data publikacji: 2024-05-27 11:14