Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa alternatywnego wyjazdu z Pustek Cisowskich przez teren dawnego Tesco (2024/PCD/0010)
Imię: | Piotr |
Nazwisko: | Deka |
E-mail: | p.deka@zdiz.gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Zarząd Dróg i Zieleni |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Na wysokości posesji Słowicza 4 (sięgacz od głównego ciągu ulicy Słowiczej) zamontowano szlaban automatyczny stanowiący barierę na styku drogi wewnętrznej będącej w utrzymaniu gminy miasta Gdynia a terenem stanowiącym własność sklepu wielkopowierzchniowego MediaMarkt. Szlaban zamontowano ze środków własnych ZDiZ Gdynia. Na mocy ustanowionych porozumień z prawa przejazdu przez szlaban oraz przez teren parkingu marketu MediaMarkt korzystać mogą tylko służby ratownicze. Sięgacz ulicy słowiczej jest drogą utwardzoną płytami YOMB, o znikomym natężeniu ruchu, stanowiącym dojazd do znajdujących się przy nim posesji. Droga z uwagi na swoje parametry nie jest przystosowana do skokowego zwiększenia natężenia ruchu w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego.
Udostępnienie przejazdu sięgaczem ulicy Słowiczej (poprzez szlaban) z terenu dzielnicy Pustki Cisowskie w stronę Obwodnicy Trójmiasta S6/S7 i/lub ulicy Morskiej należałoby poprzedzić niezbędnymi uzgodnieniami z właścicielem parkingu MediaMarkt oraz deweloperem realizującym inwestycję mieszkaniową na terenach po byłym hipermarkecie sieci Tesco. Uzyskanie zgody na przejazd przez tereny prywatne wiąże się z ponoszeniem opłat przez miasto z tytułu dzierżawy lub użyczenia tych terenów przez podmioty prywatne. Należy brać pod uwagę również sytuację, że właściciel terenu (podmiot prywatny) przez który taki alternatywny wjazd/wyjazd mógłby być realizowany wyda decyzję odmowną i nie zgodzi się na przejazd/przechód przez swój teren.
Analogiczna sytuacja dla wylotu północnego, wylot zablokowany słupkami.
Do pomysłu można powrócić (wykonanie dodatkowych analiz) po oddaniu docelowego układu komunikacyjnego w obrębie zakończonej inwestycji mieszkaniowej na terenach po byłym markecie sieci Tesco.
W chwili obecnej brak jest możliwości realizacji alternatywnego wyjazdu z dzielnicy innego niż przez ulice Jaskółczą oraz Kartuską
Z uwagi na powyższe projekt jest niemożliwy do realizacji w zakładanym formacie.
Udostępnienie przejazdu sięgaczem ulicy Słowiczej (poprzez szlaban) z terenu dzielnicy Pustki Cisowskie w stronę Obwodnicy Trójmiasta S6/S7 i/lub ulicy Morskiej należałoby poprzedzić niezbędnymi uzgodnieniami z właścicielem parkingu MediaMarkt oraz deweloperem realizującym inwestycję mieszkaniową na terenach po byłym hipermarkecie sieci Tesco. Uzyskanie zgody na przejazd przez tereny prywatne wiąże się z ponoszeniem opłat przez miasto z tytułu dzierżawy lub użyczenia tych terenów przez podmioty prywatne. Należy brać pod uwagę również sytuację, że właściciel terenu (podmiot prywatny) przez który taki alternatywny wjazd/wyjazd mógłby być realizowany wyda decyzję odmowną i nie zgodzi się na przejazd/przechód przez swój teren.
Analogiczna sytuacja dla wylotu północnego, wylot zablokowany słupkami.
Do pomysłu można powrócić (wykonanie dodatkowych analiz) po oddaniu docelowego układu komunikacyjnego w obrębie zakończonej inwestycji mieszkaniowej na terenach po byłym markecie sieci Tesco.
W chwili obecnej brak jest możliwości realizacji alternatywnego wyjazdu z dzielnicy innego niż przez ulice Jaskółczą oraz Kartuską
Z uwagi na powyższe projekt jest niemożliwy do realizacji w zakładanym formacie.
Data publikacji: 2024-06-05 17:09