Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa alternatywnego wyjazdu z Pustek Cisowskich przez teren dawnego Tesco (2024/PCD/0010)

Imię: Piotr
Nazwisko: Deka
E-mail: p.deka@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Zarząd Dróg i Zieleni
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
Na wysokości posesji Słowicza 4 (sięgacz od głównego ciągu ulicy Słowiczej) zamontowano szlaban automatyczny stanowiący barierę na styku drogi wewnętrznej będącej w utrzymaniu gminy miasta Gdynia a terenem stanowiącym własność sklepu wielkopowierzchniowego MediaMarkt. Szlaban zamontowano ze środków własnych ZDiZ Gdynia. Na mocy ustanowionych porozumień z prawa przejazdu przez szlaban oraz przez teren parkingu marketu MediaMarkt korzystać mogą tylko służby ratownicze. Sięgacz ulicy słowiczej jest drogą utwardzoną płytami YOMB, o znikomym natężeniu ruchu, stanowiącym dojazd do znajdujących się przy nim posesji. Droga z uwagi na swoje parametry nie jest przystosowana do skokowego zwiększenia natężenia ruchu w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego.
Udostępnienie przejazdu sięgaczem ulicy Słowiczej (poprzez szlaban) z terenu dzielnicy Pustki Cisowskie w stronę Obwodnicy Trójmiasta S6/S7 i/lub ulicy Morskiej należałoby poprzedzić niezbędnymi uzgodnieniami z właścicielem parkingu MediaMarkt oraz deweloperem realizującym inwestycję mieszkaniową na terenach po byłym hipermarkecie sieci Tesco. Uzyskanie zgody na przejazd przez tereny prywatne wiąże się z ponoszeniem opłat przez miasto z tytułu dzierżawy lub użyczenia tych terenów przez podmioty prywatne. Należy brać pod uwagę również sytuację, że właściciel terenu (podmiot prywatny) przez który taki alternatywny wjazd/wyjazd mógłby być realizowany wyda decyzję odmowną i nie zgodzi się na przejazd/przechód przez swój teren.
Analogiczna sytuacja dla wylotu północnego, wylot zablokowany słupkami.
Do pomysłu można powrócić (wykonanie dodatkowych analiz) po oddaniu docelowego układu komunikacyjnego w obrębie zakończonej inwestycji mieszkaniowej na terenach po byłym markecie sieci Tesco.
W chwili obecnej brak jest możliwości realizacji alternatywnego wyjazdu z dzielnicy innego niż przez ulice Jaskółczą oraz Kartuską
Z uwagi na powyższe projekt jest niemożliwy do realizacji w zakładanym formacie.
Data publikacji: 2024-06-05 17:09