Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej (2024/MAK/0015)

Imię: Sebastian
Nazwisko: Maciołek
E-mail: s.maciolek@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Zarząd Dróg i Zieleni
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

---
Projekt wymaga poprawy w zakresie oszacowania kosztów. Biorąc pod uwagę wyłącznie instalację sygnalizacji świetlnej bez prac drogowych związanych z geometrią drogi i wytyczaniem przejścia dla pieszych przez ul. Wielkopolską zestawienie wycenianych elementów będzie następujące:
1. Przeprogramowanie sterownia (1 szt.) – 6 200 zł
2. Projekt inżynierii ruchu (obejmujący organizację ruchu wraz z sygnalizacją – 1 szt.) – 13 000 zł
3. Sterownik zasilanie, szafka do nowej sygnalizacji świetlnej + projekt sygnalizacji świetlnej, wydanie warunków (1 szt.) – 140 000 zł
4. Maszt niski (7 szt.) – 35 000 zł
5. Maszt wysoki (3 szt.) – 90 000 zł
6. Kanalizacja kablowa (200 m) – 140 000 zł
7. Sygnalizator dźwiękowy (2 szt.) – 1 800 zł
8. Pętle indukcyjne (32 szt.) – 80 000 zł
9. Podłączenie do systemu TRISTAR (węzeł transmisji, urządzenia sieciowe, światłowód) – 40 000 zł
Sumaryczny koszt budowy sygnalizacji świetlnej dla przedstawionego zestawienia ilościowego to 546 000 zł

Względem przedstawionej przez Autora propozycji dodano pozycje:
- związaną z projektem organizacji ruchu w zakresie oznakowania i sygnalizacji świetlnej,
- związaną z sygnalizatorami akustycznymi (dla 1 przejścia dla pieszych)
- pozycję związaną z podłączeniem skrzyżowania do systemu TRISTAR i związanymi z tym pracami.
Dodatkowo modyfikacji wymaga również zestawienie ilościowe elementów wchodzących w skład sygnalizacji świetlnej. Liczba masztów niskich i pętli indukcyjnych może być niższa niż w przedstawionej propozycji zadania, co wpływa na obniżenie kosztów. Jednak w zakresie liczby masztów wysokich jak i kanalizacji kablowej potrzebne jest zwiększenie ilościowe. Należy założyć, że na skrzyżowaniu niezbędne będą 3 maszty wysokie – po jednym dla każdej z jedni ul. Wielkopolskiej (wraz z dodatkową jezdnią w kierunku centrum Gdyni). Zdecydowanie powinna zostać również zwiększona zakładana ilość kanalizacji kablowej. Dokładne niezbędne ilości kanalizacji są efektem prac projektowych, jednak porównując podobne układy dla których budowana była sygnalizacja świetlna (np. skrzyżowanie Zwycięstwa – Bernardowska, Dąbka – Staniewicza, Wielkopolska – Obrońców Wybrzeża) to długość niezbędnej kanalizacji kablowej nie będzie mniejsza niż 200 metrów. Dla porównania na skrzyżowaniu Zwycięstwa – Bernadowska (również skrzyżowanie 3 wlotowe, gdzie droga główna jest dwujezdniowa) konieczne było wybudowanie 240 metrów kanalizacji lokalnej do podłączenia urządzeń.
W związku z tym, że budżet dzielnicy dla projektu dzielnicowego wynosi w 2024 roku 501 123 zł to zadanie nie będzie mogło być zrealizowane nawet po aktualizacji kosztorysu.
Data publikacji: 2024-06-04 12:18