Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Budowa brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Władysława IV w okolicy skrzyżowania z ul. Batorego (2024/SRO/0009)

Imię: Jakub
Nazwisko: Furkal
E-mail: j.furkal@zdiz.gdynia.pl
Afiliacja w strukturze urzędu: Zarząd Dróg i Zieleni
Lp. Kryteria kontrolne Tak Nie Trudno powiedzieć Nie dotyczy
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6.
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---
11. ---
12. ---
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17.
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22.
23.

zakres rowerowy
Alternatywą dla przesunięcia pomnika jest wykonanie drogi rowerowej omijającej pomnik bokiem - między pomnikiem a jezdnią. W roku 2019, na zlecenie ZDiZ została sporządzona przez pracownię Urban Media koncepcja z kilkoma wersjami organizacji ruchu zakładająca takie rozwiązanie. Istniejące trzy pasu ruchu w jednym kierunku na początku ulicy (w kierunku południowym) wykraczają znacznie ponad zapotrzebowanie ruchu drogowego. Ponadto nie ma uzasadnienia wyznaczania na tym odcinku buspasa, gdyż w tym miejscu nie tworzą się zatory drogowe. Wg koncepcji Urban Media, istnieje możliwość zawężenia trzech pasów ruchu do dwóch pasów, co da miejsce na wyznaczenie przebiegu drogi rowerowej obok pomnika oraz nie wpłynie negatywnie na drożność ruchu drogowego, w tym autobusowego.

Warianty przebiegu drogi rowerowej omijające pomnik ks. Jastaka, zostały przygotowane przez pracownię Urban Media na zlecenie ZDiZ w roku 2019 pn. "Przebudowa ul. Władysława IV i 10 Lutego w zakresie drogi rowerowej i chodnika na odcinku od ul. Armii Krajowej do ul. Mściwoja w Gdyni". Warianty zakładają albo pozostawienie trzech pasów ruchu o zwężonej szerokości do 2,75 m lub pozostawienie dwóch pasów ruchu o szerokości 3 m. W każdym z przypadków, za skrzyżowaniem z ul. Batorego (jadąc w kierunku południowym), pozostawione zostały trzy pasy chuchu, każdy o szerokości 3 m (jak dotychczas).

Warianty planów sytuacyjnych dostępne są do wglądu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Data publikacji: 2024-06-05 17:32