Karta weryfikacji szczegółowej dla projektu Informator dla nowych mieszkańców Gdyni (OGM/0074)
Imię: | Beata |
Nazwisko: | Szadziul |
E-mail: | b.szadziul@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Polityki Rodzinnej |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Trudno powiedzieć | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|---|
1. | --- | ||||
2. | --- | ||||
3. | --- | ||||
4. | --- | ||||
5. | --- | ||||
6. | |||||
7. | --- | ||||
8. | --- | ||||
9. | --- | ||||
10. | --- | ||||
11. | --- | ||||
12. | --- | ||||
13. | --- | ||||
14. | --- | ||||
15. | --- | ||||
16. | --- | ||||
17. | |||||
18. | --- | ||||
19. | --- | ||||
20. | --- | ||||
21. | --- | ||||
22. | |||||
23. |
---
Bardzo podoba mi się ten pomysł. Ciekawe jest, że nie ma być kierowany jedynie do mniejszości z Ukrainy, ale także do nowych mieszkańców, inne mniejszości, osoby przebywające w mieście czasowo z powodów zawodowych.
Z mojej perspektywy nie ma konieczności tworzenie osobnej aplikacji do tego pomysłu. Miasto dysponuje aplikacją, która mogłaby zostać w jakiś sposób dostosowana - w tej sprawie musiałyby się wypowiedzieć osoby pracujące przy tym projekcie.
Wersja drukowana wydaje się być niepotrzebna. Dostosowanie działań miasta przebiega na bieżąco, potrzeby osób, do których dedykowany miałby być informator też się na bieżąco zmieniają - wersja on line, do pobrania na każde źródło wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. W tytule można by stosować zapis daty uaktualnienia. Taka forma wydaje się także bardziej dostępna dla wszystkich zgodnie z zasadą dostępności.
Dobrze ocenia potrzebę przygotowania badań i wywiadów w celu uaktualnienia potrzeb i oczekiwań.
Chciałabym także zwrócić uwagę na fakt, że osoby, którym dedykowane będzie informatorium powinny starać się wpleść w tkankę miejską i trzeba ich zachęcić do poznania i korzystania z miejskich narzędzi, instytucji - to pomoże im poruszać się po strukturze miasta lepiej, poczuć klimat miasta i włączyć się w życie miasta. To powinien być priorytet. Nie powinniśmy odsuwać ich do prostych scenariuszy działań, które zaspakajają tylko ich "organizacyjno-funkcjonalne" potrzeby.
Zatem zweryfikowałabym ten wniosek o:
- ponowną analizę kosztów z pominięciem aplikacji mobilnej i wydruku wersji papierowej (przynajmniej w takim zakresie. W pojedynczych przypadkach można by drukować informator dla konkretnych osób)
- sprawdzenie czy miejska aplikacja mobilna mogłaby wzbogacić się o tą treść.
Z mojej perspektywy nie ma konieczności tworzenie osobnej aplikacji do tego pomysłu. Miasto dysponuje aplikacją, która mogłaby zostać w jakiś sposób dostosowana - w tej sprawie musiałyby się wypowiedzieć osoby pracujące przy tym projekcie.
Wersja drukowana wydaje się być niepotrzebna. Dostosowanie działań miasta przebiega na bieżąco, potrzeby osób, do których dedykowany miałby być informator też się na bieżąco zmieniają - wersja on line, do pobrania na każde źródło wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. W tytule można by stosować zapis daty uaktualnienia. Taka forma wydaje się także bardziej dostępna dla wszystkich zgodnie z zasadą dostępności.
Dobrze ocenia potrzebę przygotowania badań i wywiadów w celu uaktualnienia potrzeb i oczekiwań.
Chciałabym także zwrócić uwagę na fakt, że osoby, którym dedykowane będzie informatorium powinny starać się wpleść w tkankę miejską i trzeba ich zachęcić do poznania i korzystania z miejskich narzędzi, instytucji - to pomoże im poruszać się po strukturze miasta lepiej, poczuć klimat miasta i włączyć się w życie miasta. To powinien być priorytet. Nie powinniśmy odsuwać ich do prostych scenariuszy działań, które zaspakajają tylko ich "organizacyjno-funkcjonalne" potrzeby.
Zatem zweryfikowałabym ten wniosek o:
- ponowną analizę kosztów z pominięciem aplikacji mobilnej i wydruku wersji papierowej (przynajmniej w takim zakresie. W pojedynczych przypadkach można by drukować informator dla konkretnych osób)
- sprawdzenie czy miejska aplikacja mobilna mogłaby wzbogacić się o tą treść.
Data publikacji: 2020-05-07 14:21