Karta weryfikacji lokalizacji dla projektu Utwardzenie płytami YOMB fragmentu ul. Kartuskiej w Gdyni Demptowie (2022/PCD/0001)
Imię: | Magdalena |
Nazwisko: | Zalewska |
E-mail: | m.zalewska@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Architektoniczno - Budowlany UM |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. |
2022/PCD/0001
„Ułożenie płyt YOMB na drodze dojazdowej na terenie Gdyni Demptowo - ul. Kartuska na wysokości nr 100F-111 oraz wjazd od połączenia z ul. Skarbka”
1. dz. nr 1252, 1151, obręb 0024 Pustki Cisowskie przy ul. Kartuskiej w Gdyni znajdują się na terenie, na którym nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
2. Zakres inwestycji polegający na wykonaniu w obrębie linii rozgraniczających ul Kartuskiej płyt YOMB w miejscu drogi gruntowej kwalifikowany jako przebudowa drogi – zgodnie art. 29 ust. 2 pkt 12 Prawa budowlanego, nie wymaga pozwolenia na budowę.
Natomiast w/w roboty, z zastrzeżeniem art. 29 ust. 3 i 4 pr. bud. wymagają dokonania zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej (art. 30 ust. 1 pkt 2 pr. bud.). Zgodnie z art. 3 pkt 7a pr. bud., przebudową drogi jest wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych drogi, w tym również charakterystycznych parametrów (np. długość, szerokość), lecz jedynie w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego – por. definicja przebudowy drogi zawarta w art. 4 pkt 18 ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1376). Mając na względzie powyższe należy przyjąć, że przepis art. 29 ust. 2 pkt 12 pr. bud. dotyczy zarówno dróg publicznych, jak i wewnętrznych.
3. przebudowa w/w drogi powinna spełniać wymogi wynikające z przepisów wynikających z:
a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
b) rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie,
4. wymagana zgoda właściciela terenu i zarządcy drogi,
5. wszelkie ewentualne kolizje z istniejącą infrastrukturą – na warunkach i w uzgodnieniu z właściwymi gestorami.
„Ułożenie płyt YOMB na drodze dojazdowej na terenie Gdyni Demptowo - ul. Kartuska na wysokości nr 100F-111 oraz wjazd od połączenia z ul. Skarbka”
1. dz. nr 1252, 1151, obręb 0024 Pustki Cisowskie przy ul. Kartuskiej w Gdyni znajdują się na terenie, na którym nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
2. Zakres inwestycji polegający na wykonaniu w obrębie linii rozgraniczających ul Kartuskiej płyt YOMB w miejscu drogi gruntowej kwalifikowany jako przebudowa drogi – zgodnie art. 29 ust. 2 pkt 12 Prawa budowlanego, nie wymaga pozwolenia na budowę.
Natomiast w/w roboty, z zastrzeżeniem art. 29 ust. 3 i 4 pr. bud. wymagają dokonania zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej (art. 30 ust. 1 pkt 2 pr. bud.). Zgodnie z art. 3 pkt 7a pr. bud., przebudową drogi jest wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych drogi, w tym również charakterystycznych parametrów (np. długość, szerokość), lecz jedynie w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego – por. definicja przebudowy drogi zawarta w art. 4 pkt 18 ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1376). Mając na względzie powyższe należy przyjąć, że przepis art. 29 ust. 2 pkt 12 pr. bud. dotyczy zarówno dróg publicznych, jak i wewnętrznych.
3. przebudowa w/w drogi powinna spełniać wymogi wynikające z przepisów wynikających z:
a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
b) rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie,
4. wymagana zgoda właściciela terenu i zarządcy drogi,
5. wszelkie ewentualne kolizje z istniejącą infrastrukturą – na warunkach i w uzgodnieniu z właściwymi gestorami.
Data publikacji: 2022-04-08 14:01