Karta weryfikacji lokalizacji dla projektu Budowa alternatywnego wyjazdu z Pustek Cisowskich przez teren dawnego Tesco (2024/PCD/0010)
Imię: | Rafał |
Nazwisko: | Lipiński |
E-mail: | r.lipinski@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji UM |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. |
W dniu 23.05.2024 odpowiedziano jak niżej:
Dzień dobry,
przy ocenie wniosku odniesiono się do obu lokalizacji przejazdu wskazując, że obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nr 0603 (m.p.z.p. ul. Sępia i Droga Obwodowa) określa w tych miejscach sposób użytkowania przejazdów jako tylko i wyłącznie awaryjne.
W rozdziale 3 § 8 ustaleń z wymienionego wyżej planu, dotyczącym realizacji elementów komunikacji pieszej i kołowej warunkującej rozbudowę ośrodka handlowo-usługowego istnieje zapis o budowie ciągu pieszego (pieszo-rowerowego) łączącego dzielnicę Pustki Cisowskie z ul. Kcyńską stanowiącego awaryjne połączenie drogowe dzielnicy z układem ulicznym Miasta oraz budowy stałego połączenia pieszego łączącego ul. Słowiczą z parkingiem Tesco z możliwością awaryjnego przejazdu samochodów osobowych i ciężarowych. Plan określa przeznaczenie terenów poza swoim formalnym zakresem, w bliskim sąsiedztwie.
Ciągi te zostały uzgodnione i zrealizowane przez inwestora (Media Markt) wypełniając zapisy miejscowego planu. Zapisy miejscowego planu traktują te ciągi jako awaryjne tj. piesze i pieszo-rowerowe bez możliwości ich stałego obciążenia ruchem samochodowym. Dlatego też zlokalizowane są tam słupki egzekwujące ww. ustalenia.
Abstrahując od powyższego, do wniosku nie dołączono zgód właściciela terenu gdzie znajduje się Media Markt oraz właściciela terenu po byłym Tesco, bez czego powstanie proponowanego połączenia nie jest możliwe a także zgody Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w przypadku gdyby takie połączenie łączyłoby się z Obwodnicą Trójmiasta (a w istniejącym zagospodarowaniu się łączy). Nie wskazano też jak na tych terenach planowane połączenie miałoby przebiegać.
W dniu 21.05.2024, drogą mailową, wniesiono uwagi o treści:
Dzień dobry
Przy ocenie wniosku pn. "Budowa alternatywnego wyjazdu z Pustek Cisowskich przez teren dawnego Tesco" (projekt duży w dzielnicy Pustki Cisowskie - Demptowo) odniesiono się tylko do jednej z dwóch lokalizacji możliwego przejazdu. Opinię oparto na wyjeździe, który sąsiaduje z działką dla której istnieje uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Pominięto drugi alternatywny przejazd, który obecnie zastawiony jest na stałe słupkami obok dawnego sklepu Obi. Nie dano szansy projektowi jako "Projekt można zrealizować w podanej lokalizacji POD WARUNKIEM" ustanowienia przejazdu tylko w lokalizacji sąsiadującej z działką, dla której nie ustalono miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Poniżej mapa dla zobrazowania tego problemu:
Odwołanie.png
Ponadto przytoczony argument dla odrzucenia projektu: "Ponadto w rozdziale 3 § 8 ustaleń z wymienionego wyżej planu, dotyczącym realizacji elementów komunikacji pieszej i kołowej warunkującej rozbudowę ośrodka handlowo-usługowego istnieje zapis o budowie ciągu pieszego (pieszo-rowerowego) łączącego dzielnicę Pustki Cisowskie z ul. Kcyńską stanowiącego awaryjne połączenie drogowe dzielnicy z układem ulicznym Miasta oraz budowy stałego połączenia pieszego łączącego ul. Słowiczą z parkingiem Tesco z możliwością awaryjnego przejazdu samochodów osobowych i ciężarowych." może wprowadzać w błąd ponieważ z przejazdu za terenem tesco pod lasem, mogły korzystać tylko służby takie jak policja, pogotowie czy straż pożarna - jest to wąski chodnik z jednej strony ograniczony skarpą i lasem a z drugiej strony siatką odgradzającą teren dawnego Tesco).
Droga za tesco.png
Dawny układ tego terenu zmieni się w związku z budową nowego osiedla mieszkaniowego na dawny terenach po Tesco i Obi.
Odrzucenie tego wniosku na tym terenie pozbawi mieszkańców Pustek Cisowskich możliwości alternatywnego przejazdu na styku działek 393 (ob. Pustki Cisowskie) i 2498 (ob. Cisowa), pozostawiając deweloperowi wolną rękę dotrzymania obietnicy lub nie wybudowania przejazdu w tym miejscu.
Słowicza przejazd.png
Z zaobserwowanej praktyki większość developerów ma tendencję do ogradzania swoich terenów, więc całkiem prawdopodobne że będzie także i w tym przypadku jeżeli projekt zostanie odrzucony. A mieszkańcy oczekują stałego alternatywnego przejazdu w tym miejscu - nie tylko w sytuacjach awaryjnych. Niedługo cały ten obszar ulegnie przemianie ze względu na budowę drogi Czerwonej. Bezpośredni dojazd do Obwodnicy Trójmiasta dla mieszkańców Pustek Cisowskich rozładuje korki przeciążonej ul. Kartuskiej (zwłaszcza przy skrzyżowaniu z ul. Morską) - dzisiaj aby mieszkańcy Pustek mogli dojechać do Obwodnicy muszą nadrabiać drogę przez Chylonię.
Dlatego zwracam się z prośbą o ponowne przyjrzenie się projektowi i danie szansy zaznaczając opcję "Projekt można zrealizować w podanej lokalizacji POD WARUNKIEM" realizacji zapewnienia przejazdu na styku działek 393 (ob. Pustki Cisowskie) i 2498 (ob. Cisowa).
Marek Richert
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nr 0603 (m.p.z.p. ul. Sępia i Droga Obwodowa) kartą terenu 1 U.K. na jej terenie inwestor (Media Markt) ma obowiązek zapewnienia możliwości awaryjnego wyjazdu z terenów mieszkaniowych dzielnicy Pustki Cisowskie do Drogi Obwodowej Trójmiasta. W zagospodarowaniu swojego terenu przewidział od strony ul. Słowiczej wjazd wraz ze słupkami składanymi spełniający warunek awaryjnego przejazdu. Ponadto w rozdziale 3 § 8 ustaleń z wymienionego wyżej planu, dotyczącym realizacji elementów komunikacji pieszej i kołowej warunkującej rozbudowę ośrodka handlowo-usługowego istnieje zapis o budowie ciągu pieszego (pieszo-rowerowego) łączącego dzielnicę Pustki Cisowskie z ul. Kcyńską stanowiącego awaryjne połączenie drogowe dzielnicy z układem ulicznym Miasta oraz budowy stałego połączenia pieszego łączącego ul. Słowiczą z parkingiem Tesco z możliwością awaryjnego przejazdu samochodów osobowych i ciężarowych.
Wymienione wyżej ciągi zostały uzgodnione i zrealizowane przez inwestora (Media Markt) wypełniając zapisy miejscowego planu. Zapisy miejscowego planu traktują te ciągi jako awaryjne tj. piesze i pieszo-rowerowe bez możliwości ich stałego obciążenia ruchem samochodowym.
Data publikacji: 2024-05-23 12:15