Karta weryfikacji lokalizacji dla projektu Nowa ścieżka rowerowa na początku ulicy Świętojańskiej – na odcinku od Partyzantów do Piłsudskiego (2024/WSM/0006)
Imię: | Tomasz |
Nazwisko: | Gudewicz |
E-mail: | t.gudewicz@gdynia.pl |
Afiliacja w strukturze urzędu: | Wydział Inwestycji UM |
Lp. | Kryteria kontrolne | Tak | Nie | Nie dotyczy |
---|---|---|---|---|
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. |
Propozycja zadania jest sprzeczna z planami Miasta Gdyni oraz zakłada realizację DDR kosztem części niedawno oddanego do użytkowania i pozostającego na gwarancji Parku Centralnego i zieleni, co byłoby przejawem niegospodarności.
Dla obszaru skrzyżowania ul. Świętojańskiej z al. Marszałka Piłsudskiego z przyległymi fragmentami tych ulic trwają przygotowania do realizacji inwestycji miejskiej "Nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz zwiększenie dostępności pieszej i rowerowej zbiegu Al. Marszałka Piłsudskiego, ul. Świętojańskiej, ul. Władysława IV i ul. Kieleckiej". Inwestycja gminy, zgłoszona już do dofinansowania w ramach ZIT w programie FEnIKS 2021-2027 w ramach projektu pn.: „Infrastruktura zrównoważonej mobilności miejskiej w Gdyni” zatwierdzonego decyzją Kolegium Prezydenta w dniu 12 marca 2024 roku oraz podczas spotkania zespołu zadaniowego FEnIKS z panią Prezydent 22 maja 2024 roku obejmuje również rozwiązania dla rowerzystów i w granicach pasa drogowego, a nie na terenie parku.
Mając na uwadze powyższe odmawia się realizacji pomysłu na terenie i kosztem objętego gwarancja Parku Centralnego oraz pomysłu jako takiego, pozostającego w kolizji z zadaniem gminy, zatwierdzonym decyzją Kolegium Prezydenta w dniu 12 marca 2024 roku.
Dla obszaru skrzyżowania ul. Świętojańskiej z al. Marszałka Piłsudskiego z przyległymi fragmentami tych ulic trwają przygotowania do realizacji inwestycji miejskiej "Nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz zwiększenie dostępności pieszej i rowerowej zbiegu Al. Marszałka Piłsudskiego, ul. Świętojańskiej, ul. Władysława IV i ul. Kieleckiej". Inwestycja gminy, zgłoszona już do dofinansowania w ramach ZIT w programie FEnIKS 2021-2027 w ramach projektu pn.: „Infrastruktura zrównoważonej mobilności miejskiej w Gdyni” zatwierdzonego decyzją Kolegium Prezydenta w dniu 12 marca 2024 roku oraz podczas spotkania zespołu zadaniowego FEnIKS z panią Prezydent 22 maja 2024 roku obejmuje również rozwiązania dla rowerzystów i w granicach pasa drogowego, a nie na terenie parku.
Mając na uwadze powyższe odmawia się realizacji pomysłu na terenie i kosztem objętego gwarancja Parku Centralnego oraz pomysłu jako takiego, pozostającego w kolizji z zadaniem gminy, zatwierdzonym decyzją Kolegium Prezydenta w dniu 12 marca 2024 roku.
Data publikacji: 2024-06-10 11:15