Wykonanie kolorowego miasteczka ruchu drogowego wraz z wymianą nawierzchni na terenie Zespołu Szkół Specjalnych nr 17 przy ul. Witomińskiej 25/27 (2)
Skrócony opis projektu
Celem realizacji projektu jest zapewnienie bezpiecznego poruszania się dzieciom i młodzieży z ZSS nr 17 po terenie szkoły, jak również możliwość uczenia się w bezpiecznych warunkach zasad ruchu drogowego. Korzystanie z Miasteczka ruchu drogowego będzie też wspaniałą zabawą dla dzieci i młodzieży z Siedemnastki, jak i ich rówieśników z dzielnicy (w godzinach popołudniowych i w weekendy). Zakres projektu: wymiana nawierzchni na placu apelowym, ułożenie/nadruk kolorowych elementów miasteczka ruchu drogowego na nowej nawierzchni, wykonanie odwodnienia terenu, rozbiórka i budowa schodów z balustradami, budowa pochylni dla OzN oraz prowadzącego do niej fragmentu chodnika.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Działki Leśne
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
sport i rekreacja, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Witomińska 25/27, GdyniaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Plac apelowy na terenie Zespołu Szkół Specjalnych nr 17 przy ul. Witomińskiej 25/27 w Gdyni. Plac w kształcie prostokąta o wym. 32 m x 22 m, pow. ok. 704 m2. Teren szkoły; własność gmina.Numery i obręby działek
dz. nr 1144, obręb 0013 Działki LeśneWłasność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Wymiana nawierzchni, wraz z wykonaniem odwodnienia terenu, na placu przed szkołą (ZSS nr 17 w Gdyni) oraz budowa nowych schodów z balustradami i pochylnią dla osób z niepełnosprawnościami (wraz z przygotowaniem terenu do prowadzenia robót), od strony boiska, tak aby umożliwić korzystanie z tego miejsca osobom poruszającym się na wózkach z zewnątrz - nie tylko z budynku szkoły. Proponuję wykonać rozbiórkę jednego ciągu schodów (zlokalizowanego bliżej ul. Witomińskiej), a następnie wybudować je na nowo. Budowę pochylni proponuję rozpocząć w pobliżu planowanych do przebudowy schodów i wyprowadzić ją w pobliżu drugiego ciągu schodów, który z uwagi na ograniczone środki finansowe pozostanie w stanie niezmienionym, lub zostanie zastąpiony częścią pochylni (do rozstrzygnięcia na etapie wykonywania dokumentacji projektowo-kosztorysowej). Należy również dobudować brakujący fragment chodnika, aby umożliwić wygodny dostęp dla OzN do projektowanej pochylni. Obecnie nawierzchnia placu jest ze starych, nierównych i popękanych płyt betonowych. Plac służy do zbiórek i apeli z okazji uroczystości szkolnych, jak również - rekreacji i prowadzenia niektórych zajęć edukacyjnych. W ZSS nr 17 uczą się dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Część z nich porusza się na wózkach inwalidzkich. Wymiana nawierzchni stworzyłaby możliwość bezpiecznego poruszania się po placu wszystkim, niezależnie od stopnia sprawności ruchowej. Nowa nawierzchnia miałaby być wykonana z kostki betonowej (bez fazy). Dodatkowo plac mógłby być wykorzystywany w celach edukacyjnych. Kostkę proponuję ułożyć w taki sposób (rysunek w załączeniu), aby większość placu była w kolorze szarym (szara kostka), a część - imitująca jezdnię - w kolorze czarnym (czarna kostka). Ponadto, aby stworzyć obraz przejścia dla pieszych, można by wkomponować pasy uwagi (4 małe place o wym. ok. 0,5 m x 3,0 m), tj. nawierzchnie z wypustkami w kolorze żółtym (płytki integracyjne). Dodatkowo na czarnej kostce w dwóch miejscach można by namalować pasy - przejścia dla pieszych i obok - dla rowerzystów. Dzięki temu dzieci uczęszczające do szkoły mogłyby w bezpiecznych warunkach uczyć się zasad korzystania z przejścia (walory edukacyjne), a także poruszać się po wyznaczonym torze (jezdni) - na rowerach, rolkach lub wózkach inwalidzkich (ćwiczenie sprawności w manewrowaniu). Dodatkowo przewiduje się wykonanie znaków informujących o przejściu dla pieszych (znaki demontowalne) oraz wkomponowanie w nawierzchnię gry w klasy lub innych gier podwórkowych. Plac ten może pełnić również funkcję edukacyjno-rekreacyjną dla mieszkańców dzielnicy. Miasteczko ruchu drogowego można wykonać także w oparciu o dostępne produkty - gry podwórkowe (w postaci nadruków na nawierzchni) z masy termoplastycznej (w załączeniu zdjęcie z realizacji, źródło: gdynia.pl).
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej | 8500 zł |
2 | Wymiana istniejącej nawierzchni z płyt betonowych na nawierzchnię z kostki betonowej, pow. ok. 704 m2, wraz z obrzeżami | 168960 zł |
3 | Wykonanie oznakowania poziomego jezdni/ wymalowanie miasteczka i gier podwórkowych | 25000 zł |
4 | Wykonanie oznakowania pionowego - demontowalnego | 2000 zł |
5 | Rozbiórka 1 ciągu schodów i budowa nowych schodów z balustradami wraz z przygotowaniem terenu do prowadzenia robót | 17000 zł |
6 | Wykonanie odwodnienia terenu | 25000 zł |
7 | Budowa pochylni oraz dobudowanie fragmnetu chodnika od istniejącego ciagu pieszego do projektowanej pochylni | 40190 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 286650 zł |