Nowe oświetlenie drogowe wzdłuż Staffa, doświetlenie przejścia dla pieszych na Nałkowskiej/Korzennej i wyznaczenie miejsc Kiss and Ride dla SP46 wraz z pasem rowerowym na Brzechwy (4)

Projekt wybrany w głosowaniu
kajlewan
projektodawca

Skrócony opis projektu

Przyjazne Karwiny chcą kontynuować działania na rzecz bezpieczeństwa pieszych w naszej dzielnicy: na ulicy Staffa, Nałkowskiej oraz Brzechwy. Proponujemy budowę oświetlenia drogowego wzdłuż Staffa, doświetlenie przejścia dla pieszych Nałkowskiej/Korzenna oraz wyznaczenie miejsc Kiss and Ride i pasa rowerowego na Brzechwy. Oprócz tego chcemy stworzyć możliwość przesiadki na autobusy jadące w stronę pętli Tuwima.

Zaproponowane działania w naszej ocenie poprawią bezpieczeństwo pieszych, ale także innych grup użytkowników dróg. Co dla nas ważne, projekt nie jest skoncentrowany na jednym osiedlu, tylko rozlokowany we wszystkich trzech częściach Karwin.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Karwiny

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

ulica Staffa, skrzyżowanie Nałkowskiej/Korzenna, ulica Jana Brzechwy

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Projekt obejmuje trzy lokalizacje w różnych częściach Karwin i przewiduje budowę nowego oświetlenia drogowego wzdłuż ulicy Staffa (między Kruczkowskiego a Nałkowskiej), doświetlenie przejścia dla pieszych (Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej) oraz lepsze zagospodarowanie jezdni ulicy Brzechwy


Numery i obręby działek

Staffa:
489/2, obr. Karwiny
508, obr. Karwiny
509, obr. Karwiny

Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej/Korzenna
685, obr. Karwiny

Brzechwy
231, obr. Karwiny - wł. Skarbu Państwa, nadzorowana przez Gminę Miasto Gdynia
338, 337, 336, 335, 334, 373 - obr. Karwiny

Własność działek

M. Gdynia, Skarb Państwa

Szczegółowy opis projektu

Szanowni Państwo,

Przyjazne Karwiny chcą kontynuować działania na rzecz bezpieczeństwa pieszych w naszej dzielnicy. W zeszłym roku dzięki Waszym głosom udało się wynieść 2 przejścia dla pieszych (Korzenna/Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej) oraz Brzechwy (przy SP46). W tej chwili rozpoczyna się projektowanie tej przebudowy i dopilnujemy, by została ona zrealizowana jak najszybciej.

W tym roku chcemy kontynuować działania na rzecz bezpieczeństwa, tym razem koncentrując się głównie na oświetleniu. W wielu miejscach Karwin, w szczególności przy szkole nr 42, ulice i ciągi piesze są doświetlane latarniami parkowymi, które nie spełniają norm dla dróg publicznych. W praktyce wystarczy porównać oświetlenie na ulicy Korzennej i Staffa. Chcemy także doświetlić przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Korzenna/Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej. To newralgiczny punkt przecinania się ruchu pieszego i kołowego.

Jednocześnie dostrzegamy duży problem z parkowaniem i bezpieczeństwem dzieci pod SP46 i chcemy poprawić bezpieczeństwo na Brzechwy i jednocześnie lepiej wykorzystać jej szerokość - poprzez wyznaczenie 5 miejsc Kiss and Ride w miejscu, gdzie dziecko może bezpiecznie wysiąść i dojść do szkoły, a rodzic wygodnie wyjechać "przy Shellu", zamiast przeciskać się sięgaczem Chwaszczyńskiej dodatkowo blokując się z rodzicami z przedszkola. Na wschodniej jezdni chcemy wyznaczyć jednokierunkowy pas rowerowy: na jezdni w stronę kościoła NSM nie tworzą się korki, a szerokość pasa (7 metrów) powoduje, że część kierowców przekracza w tym miejscu dozwoloną prędkość.

Zaproponowane działania w naszej ocenie poprawią bezpieczeństwo pieszych, ale także innych grup użytkowników dróg w sposób kompleksowy. Dzięki realizacji projektu przejście dla pieszych przy Korzennej/Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej i ulica Staffa będą jaśniejsze, przez co zmniejszy się ryzyko wypadków w tych rejonach. Dodatkowo lepiej wykorzystamy przestrzeń ulicy Brzechwy, z korzyścią dla rodziców dowożących dzieci, rowerzystów. Co dla nas ważne, projekt nie jest skoncentrowany na jednym osiedlu, tylko rozlokowany we wszystkich trzech częściach Karwin.

Dlatego prosimy o głosy!

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - słup + oprawa75000 zł
2Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Roboty ziemne: wykopy, zasypka i inne29328 zł
3Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Kanalizacja kablowa4056 zł
4Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Roboty kablowe: układanie kabli, montaż osprzętu7488 zł
5Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Badania i pomiary25584 zł
6Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Uziemienie2020 zł
7Dokumentacja projektowa dla budowy oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej)28695 zł
8Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - słup + oprawa7380 zł
9Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Roboty ziemne: wykopy, zasypka i inne2820 zł
10Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Kanalizacja kablowa390 zł
11Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Roboty kablowe: układanie kabli, montaż osprzętu720 zł
12Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Badania i pomiary164 zł
13Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Uziemienie404 zł
14Dokumentacja projektowa - Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej4500 zł
15Wyznaczenie 5 miejsc Kiss and Ride dla Zespołu Szkół nr 4 na jezdni zachodniej ulicy Jana Brzechwy30000 zł
16Budowa chodnika umożliwiającego wysiadanie z samochodów wzdłuż miejsc postojowych21900 zł
17Dokumentacja projektowa - wyznaczenie 5 miejsc Kiss and Ride dla Zespołu Szkół nr 4 na jezdni zachodniej ulicy Jana Brzechwy10380 zł
18Wyznaczenie pasa rowerowego na wschodniej jezdni ulicy Jana Brzechwy16800 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 267629 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy