Nowe oświetlenie drogowe wzdłuż Staffa, doświetlenie przejścia dla pieszych na Nałkowskiej/Korzennej i wyznaczenie miejsc Kiss and Ride dla SP46 wraz z pasem rowerowym na Brzechwy (4)
Skrócony opis projektu
Przyjazne Karwiny chcą kontynuować działania na rzecz bezpieczeństwa pieszych w naszej dzielnicy: na ulicy Staffa, Nałkowskiej oraz Brzechwy. Proponujemy budowę oświetlenia drogowego wzdłuż Staffa, doświetlenie przejścia dla pieszych Nałkowskiej/Korzenna oraz wyznaczenie miejsc Kiss and Ride i pasa rowerowego na Brzechwy. Oprócz tego chcemy stworzyć możliwość przesiadki na autobusy jadące w stronę pętli Tuwima.
Zaproponowane działania w naszej ocenie poprawią bezpieczeństwo pieszych, ale także innych grup użytkowników dróg. Co dla nas ważne, projekt nie jest skoncentrowany na jednym osiedlu, tylko rozlokowany we wszystkich trzech częściach Karwin.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Karwiny
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
ulica Staffa, skrzyżowanie Nałkowskiej/Korzenna, ulica Jana BrzechwyLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt obejmuje trzy lokalizacje w różnych częściach Karwin i przewiduje budowę nowego oświetlenia drogowego wzdłuż ulicy Staffa (między Kruczkowskiego a Nałkowskiej), doświetlenie przejścia dla pieszych (Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej) oraz lepsze zagospodarowanie jezdni ulicy BrzechwyNumery i obręby działek
Staffa:489/2, obr. Karwiny
508, obr. Karwiny
509, obr. Karwiny
Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej/Korzenna
685, obr. Karwiny
Brzechwy
231, obr. Karwiny - wł. Skarbu Państwa, nadzorowana przez Gminę Miasto Gdynia
338, 337, 336, 335, 334, 373 - obr. Karwiny
Własność działek
M. Gdynia, Skarb PaństwaSzczegółowy opis projektu
Szanowni Państwo,
Przyjazne Karwiny chcą kontynuować działania na rzecz bezpieczeństwa pieszych w naszej dzielnicy. W zeszłym roku dzięki Waszym głosom udało się wynieść 2 przejścia dla pieszych (Korzenna/Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej) oraz Brzechwy (przy SP46). W tej chwili rozpoczyna się projektowanie tej przebudowy i dopilnujemy, by została ona zrealizowana jak najszybciej.
W tym roku chcemy kontynuować działania na rzecz bezpieczeństwa, tym razem koncentrując się głównie na oświetleniu. W wielu miejscach Karwin, w szczególności przy szkole nr 42, ulice i ciągi piesze są doświetlane latarniami parkowymi, które nie spełniają norm dla dróg publicznych. W praktyce wystarczy porównać oświetlenie na ulicy Korzennej i Staffa. Chcemy także doświetlić przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Korzenna/Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej. To newralgiczny punkt przecinania się ruchu pieszego i kołowego.
Jednocześnie dostrzegamy duży problem z parkowaniem i bezpieczeństwem dzieci pod SP46 i chcemy poprawić bezpieczeństwo na Brzechwy i jednocześnie lepiej wykorzystać jej szerokość - poprzez wyznaczenie 5 miejsc Kiss and Ride w miejscu, gdzie dziecko może bezpiecznie wysiąść i dojść do szkoły, a rodzic wygodnie wyjechać "przy Shellu", zamiast przeciskać się sięgaczem Chwaszczyńskiej dodatkowo blokując się z rodzicami z przedszkola. Na wschodniej jezdni chcemy wyznaczyć jednokierunkowy pas rowerowy: na jezdni w stronę kościoła NSM nie tworzą się korki, a szerokość pasa (7 metrów) powoduje, że część kierowców przekracza w tym miejscu dozwoloną prędkość.
Zaproponowane działania w naszej ocenie poprawią bezpieczeństwo pieszych, ale także innych grup użytkowników dróg w sposób kompleksowy. Dzięki realizacji projektu przejście dla pieszych przy Korzennej/Nałkowskiej/Gojawiczyńskiej i ulica Staffa będą jaśniejsze, przez co zmniejszy się ryzyko wypadków w tych rejonach. Dodatkowo lepiej wykorzystamy przestrzeń ulicy Brzechwy, z korzyścią dla rodziców dowożących dzieci, rowerzystów. Co dla nas ważne, projekt nie jest skoncentrowany na jednym osiedlu, tylko rozlokowany we wszystkich trzech częściach Karwin.
Dlatego prosimy o głosy!
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - słup + oprawa | 75000 zł |
2 | Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Roboty ziemne: wykopy, zasypka i inne | 29328 zł |
3 | Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Kanalizacja kablowa | 4056 zł |
4 | Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Roboty kablowe: układanie kabli, montaż osprzętu | 7488 zł |
5 | Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Badania i pomiary | 25584 zł |
6 | Budowa nowego oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) - Uziemienie | 2020 zł |
7 | Dokumentacja projektowa dla budowy oświetlenia wzdłuż ulicy Staffa (od skrzyżowania z Kruczkowskiego do skrzyżowania z Nałkowskiej) | 28695 zł |
8 | Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - słup + oprawa | 7380 zł |
9 | Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Roboty ziemne: wykopy, zasypka i inne | 2820 zł |
10 | Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Kanalizacja kablowa | 390 zł |
11 | Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Roboty kablowe: układanie kabli, montaż osprzętu | 720 zł |
12 | Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Badania i pomiary | 164 zł |
13 | Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej - Uziemienie | 404 zł |
14 | Dokumentacja projektowa - Doświetlenie wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nałkowskiej/Korzenna/Gojawiczyńskiej | 4500 zł |
15 | Wyznaczenie 5 miejsc Kiss and Ride dla Zespołu Szkół nr 4 na jezdni zachodniej ulicy Jana Brzechwy | 30000 zł |
16 | Budowa chodnika umożliwiającego wysiadanie z samochodów wzdłuż miejsc postojowych | 21900 zł |
17 | Dokumentacja projektowa - wyznaczenie 5 miejsc Kiss and Ride dla Zespołu Szkół nr 4 na jezdni zachodniej ulicy Jana Brzechwy | 10380 zł |
18 | Wyznaczenie pasa rowerowego na wschodniej jezdni ulicy Jana Brzechwy | 16800 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 267629 zł |