Wyznaczenie pasów rowerowych wzdłuż Wielkokackiej i II MPS wraz z uspokojeniem ruchu w najbardziej niebezpiecznych dla pieszych punktach Witomina

Zweryfikowany negatywnie (niemożliwy do realizacji)
Zofia Regent
projektodawca

Skrócony opis projektu

Czas na poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na całym Witominie! Głosujmy w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać bezpieczniejszy dojazd rowerowy do Leśniczówki i bezpieczne przejścia dla pieszych w różnych częściach dzielnicy. Powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa, zostaną wyniesione i doświetlone 4 przejścia dla pieszych, a utrudniające życie mieszkańcom światła przy Rolniczej - wyłączone. Każdy z nas jest pieszym i rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Pieszo chodzimy wszyscy - do szkoły, przedszkola, sklepu i lekarza - a nawet do samochodu! Głosujcie!


Charakter projektu

Dzielnicowy, Witomino

Typ projektu

Projekt duży

kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

Ulica Wielkokacka, II MPS, Rolnicza, Konwaliowa

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Projekt przewiduje wyznaczenie pasów rowerowych łączących projektowany w ramach przebudowy ulicy Chwarznieńskiej układ dróg rowerowych z os. Leśniczówka. W celu poprawy bezpieczeństwa pieszych przewiduje się wyniesienie 4 przejść dla pieszych (Rolnicza/Strażacka; Wielkokacka/Długa; 2 MPS/Rozmarynowa; Konwaliowa/Narcyzowa) i likwidację świateł na przejściu przy przystanku "Rolnicza"


Numery i obręby działek

519/1, 519/2, 568, 1059, 1061, 1123 – obr. Witomino-Leśniczówka, 293, 340 – obr. Witomino-Radiostacja

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Razem poprawmy bezpieczeństwo pieszych i system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu, zaś ulice osiedlowe często traktowane są jako trasy szybkiego ruchu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz kolejnego etapu tworzenia infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Wielkokackiej i 2 MPS i zapewnijmy pieszym wygodne i bezpieczne przejścia.

Ciąg ulic Wielkokacka i 2 MPS stanowią oś dojazdową dla osiedla Witomino-Leśniczówka i dojazd dla pozostałych części dzielnicy do basenu na Stawnej, szkoły, kościoła, „Biedronki”, planowanego kompleksu rekreacyjnego przy nowym zbiorniku retencyjnym, jak również do pawilonów przy pętli autobusowej. Ulica Wielkokacka to także element trasy rowerowej pomiędzy Kamiennym Potokiem a Demptowem. Projekt polega na wyznaczeniu pasów rowerowych wzdłuż ulicy Wielkokackiej i II MPS (takich samych jak na ulicy Stryjskiej) na odcinku od Witawy do pętli autobusowej wraz ze zmianą oznakowania. W miejscach, gdzie funkcjonują przejścia dla pieszych z azylem pasy będą miejscowo przerwane, zaś dla uspokojenia ruchu zostaną wykonane 2 wyniesienia przejść dla pieszych na tym odcinku (przy ul. Długiej i przy ul. Rozmarynowej). Dodatkowo zostanie wyniesione przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Rolnicza/Strażacka i Konwaliowa/Narcyzowa. W ten sposób, po ukończeniu przebudowy ulicy Chwarznieńskiej wewnątrz Witomina nie będzie sposobu na to by rozpędzić się ponad przepisową prędkość nie niszcząc samochodu. Światła przy przejściu dla pieszych ul. Rolnicza należy wyłączyć, bo nie spełniają swojej funkcji. Wiele osób przebiega tam "na czerwonym", żeby zdążyć na autobus, bo cykl zmiany jest chyba najdłuższy w całej Gdyni!

Projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego, ponieważ z dróg rowerowych mogą korzystać wszyscy mieszkańcy, niezależnie od niepełnosprawności. Co więcej, osoby z niepełnosprawnościami korzystają ze specjalnych rowerów integracyjnych, dzięki którym mogą poruszać się na takich samych zasadach jak pozostali rowerzyści. Rowery tego typu nierzadko wymagają jednak dobrej jakości infrastruktury. W przypadku skierowania projektu do realizacji bezpośrednie korzyści będą dotyczyć także osób z niepełnosprawnościami.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdyni. Im lepsze warunki do poruszania się pieszo i rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze samodzielne dojście lub rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, a ulice cichsze i bezpieczniejsze. Cały tranzytowy ruch samochodowy niedługo przeniesie się na Obwodnicę Witomina, dlatego dzielnica odzyska charakter lokalny.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Wyznaczenie pasów rowerowych wzdłuż Wielkokackiej i II MPS (980mb*80 zł)78400 zł
2Wyznaczenie czerwonych przejazdów rowerowych przez skrzyżowania i wyjazdy (190mb*210 zł)39900 zł
3Wyniesienie 4 przejść dla pieszych (Rolnicza/Strażacka; Wielkokacka/Długa; 2 MPS/Rozmarynowa; Konwaliowa/Narcyzowa) (4szt.*18000 zł)72000 zł
4Słup oświetleniowy stalowy ocynkowany H = 6m (8 szt.*2650 zł)21200 zł
5 Fundament dla słupów żelbetowych F 150 (8 szt.*625 zł)5000 zł
6 Montaż na słupie opraw LED 60W (8 szt.*4350 zł)34800 zł
7 Roboty ziemne: wykopy, zasypka i inne (200 mb*230 zł)46000 zł
8 Układanie kabli w rowach kablowych (50 mb*92 zł)4600 zł
9 Pomiary i czynności sprawdzające (4 kpl*2500 zł)10000 zł
10 Rozdzielnica elektryczna (4 kpl*8200 zł)32800 zł
11 Dokumentacja projektowa (przejścia dla pieszych i oświetlenie) (0,2 kpl*- zł)45280 zł
12Dokumentacja projektowa pasy rowerowe (20% ceny prac) (980mb*0,2 zł)15680 zł
13Wyłączenie świateł na przejściu dla pieszych ul. Rolnicza(zostawić mijające)50 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 405710 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy