Warsztaty z metod efektywnego uczenia się dla uczniów szkół naszej dzielnicy.

Wycofany przez Wnioskodawcę
Agata Nikodem
projektodawca

Skrócony opis projektu

Celem projektu jest nauka efektywnego przyswajania wiedzy skierowana do uczniów szkół naszej dzielnicy. Poprzez trening szybkiego czytania, technik pamięciowych, twórczego myślenia i koncentracji dzieci nabywają zdolność sprawnego pozyskiwania informacji i budują własne strategie uczenia się. Oprócz tego zyskują umiejętności pozwalające oszczędzać czas oraz te dostarczające pozytywnych doświadczeń związanych z nauką. Zdobywają nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim nowe kompetencje oraz budują nawyki, które później pozwolą im na szybkie i elastyczne dokształcanie w wielu dziedzinach życia, nie tylko zawodowego.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Chwarzno-Wiczlino

Typ projektu

Projekt mały

kategorie projektu

edukacja


Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji


Numery i obręby działek


Własność działek

---

Szczegółowy opis projektu

Jednym z problemów edukacji w Polsce jest brak umiejętności uczenia się. Duża liczba dzieci najczęściej uczy się wyłącznie do sprawdzianów, a po ich zaliczeniu większość materiału zapomina. Badania potwierdzają, że adekwatnie dobrana metoda wspomagająca proces gromadzenia i przechowywania wiedzy, może przyczynić się do poprawy efektów uczenia się i do skrócenia czasu nauki od 2 do 3 razy. Dlatego warto, aby uczniowie z naszych dzielnicowych szkół skorzystali ze szkolenia, które będzie zawierało wskazówki dotyczące technik skutecznego uczenia się. Program podzielony jest na sześć modułów tematycznych:
1. Koncentracja Uwagi.
2. Techniki Pamięciowe.
3. Mapy Myśli.
4. Inteligentne Czytanie.
5. Wyobraźnia.
6. Logiczne Myślenie.
Zajęcia składają się z kilku spotkań w uzgodnionych w szkole godzinach i są prowadzone w grupach - dzieci w danej grupie muszą być na poziomie jednego rocznika, a więc najbardziej optymalnym podziałem jest sklasyfikowanie ich według klas. Uczeń dzięki programowi nabywa umiejętności, które pozwalają oszczędzić czas oraz dostarczają pozytywnych doświadczeń związanych z nauką. Co istotne, prowadzący (trenerzy) pokazują zastosowanie metod efektywnej nauki bezpośrednio na materiale przerabianym w szkole.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest podniesienie umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy oraz efektywnej i szybkiej nauki dla uczniów uczęszczających do szkół w naszej dzielnicy. W związku z obowiązkiem nauki w trybie zdalnym dzieci oraz młodzież coraz więcej czasu spędzają przed komputerem, co skutkuje spadkiem jakości tradycyjnych metod uczenia się. Rodzice oraz nauczyciele zauważyli, że dzieci nie potrafią się skoncentrować/wyciszyć, zapamiętują coraz gorzej, brakuje im motywacji i pozytywnego nastawienia.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1290 zł za grupę do 30 osób, szacunkowo 34 grupy9860 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 9860 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy