Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa dla dzieci i młodzieży z dzielnicy w formule online.

Zweryfikowany negatywnie (niemożliwy do realizacji)
Agata Nikodem
projektodawca

Skrócony opis projektu

Szkolenie odbywać się będzie w formie warsztatów online skierowanych do dwóch grup wiekowych: dzieci i młodzieży. Omawiane tematy pomogą najmłodszym mieszkańcom dzielnicy krok po kroku zrozumieć jak powinny sobie rodzić ze współczesnymi zagrożeniami, jak reagować, jak być ostrożnym, a w ostateczności jak samemu sobie poradzić w trudnej sytuacji oraz jak szybko oraz skutecznie wzywać pomoc. Poszczególne tematy oprócz materiałów dydaktycznych w wersji cyfrowej obejmą również prezentację opracowanych przez ekspertów krótkich filmików poglądowych z określonymi sytuacjami wziętymi z życia. Szczególnie ważnych w dobie pandemii.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Chwarzno-Wiczlino

Typ projektu

Projekt mały

kategorie projektu

edukacja


Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji


Numery i obręby działek


Własność działek

---

Szczegółowy opis projektu

Szkolenie skierowane jest do dwóch grup wiekowych: klas: I – IV oraz klas V -VIII szkół podstawowych naszej dzielnicy i odbywać się będzie w formie warsztatów online trwających 60 min dla każdej grupy podzielonej na mniejsze zespoły w zależności od wieku lub według klas. Wybrane tematy omawiane na warsztatach:
1) Czy osoby o miłej powierzchowności są "dobre" a osoby "brzydkie" to te, od których można spodziewać się czegoś złego?
Dzieci z natury ufają dorosłym miłym i ładnym. Jednym z celów szkolenia jest pokazanie, że nie należy utożsamiać dobrej osoby z piękną osobą a brzydoty z niebezpieczeństwem (ze strony dorosłych).
2) "Tajemnicze hasło" - co to jest? Prosty trick powodujący że Państwa dziecko odróżni osobę podszywającą się pod Państwa znajomego.
3) Analiza przypadków: "chodź ze mną - pokażę ci fajne pieski", "helloween - przekraczamy czy nie próg odwiedzanego mieszkania?", "budka z lodami", "jestem znajomym twojego taty z pracy - wpuść mnie do domu", "jesteś z znajomym twojego taty z pracy - wejdź do mojego samochodu, to cię podrzucę do szkoły", dla dzieci bawiących się w pokemony – „chodź ze mną, to pokażę ci pokemona, którego szukasz", "zapraszam na casting” - telefon od nieznajomego.
4) Facebook - co można a co nie umieszczać na własnym profilu (klasy V – VIII).
5) Co robić w sytuacji zgubienia się - reguła STOP.
6) Co zrobić, gdy znajdziesz podejrzaną paczkę?
7) Metodyka postępowania w sytuacji zaczadzenia, oparzenia, porażenia prądem, ataku psa, ataku niedźwiedzia (na szlaku), burzy, pożaru.
8) Numer 112 - co mówić a co nie w sytuacji, gdy dzwonimy na numer 112.
9) Jak zachować się w sytuacji wejścia na teren szkoły osoby z ostrym narzędziem / bronią (klasy V – VIII).
Każdy z tematów obejmuje materiał dydaktyczny przedstawiający niezbędną wiedzę jak przetrwać zagrożenia we współczesnym świecie pułapek i jest doskonałym uzupełnieniem podręczników do przedmiotu "Edukacja dla Bezpieczeństwa" dla szkół podstawowych. Wskazówki oraz wytyczne skierowane do dzieci i młodzieży są jasne i bardzo czytelne, łatwe do zapamiętania oraz tym samym bardzo skuteczne do wykorzystania w wielu sytuacjach.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest nauczenie najmłodszych mieszkańców naszej dzielnicy przydatnych życiowo umiejętności - takich, które pomogą im w realnym świecie (także pandemii).
Ponieważ żyjemy w otoczeniu, w którym dzieci oraz młodzież wystawiane są na coraz większe zagrożenia: naturalne - jak burza, sytuacyjne - jak pożar czy społeczne - jak porwanie, a od niedawna również cyfrowe jak cyberprzemoc, naszym zadaniem jest nauczyć ich jak reagować/radzić sobie w sytuacjach skrajnych i jak być bezpiecznym.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Koszt to 9 zł za osobę dla szacowanej liczby 1100 dzieci9900 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 9900 zł

Załączniki



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy