Nowa ścieżka rowerowa z Wiczlina do Dąbrowy – odcinek wzdłuż Wiczlińskiej od ulicy Filipkowskiego do Gwiezdnej

Zweryfikowany negatywnie (niemożliwy do realizacji)
kajetan-l
projektodawca

Skrócony opis projektu

Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać bezpieczniejszy dojazd w kierunku Dąbrowy!
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę wzdłuż ulicy Wiczlińskiej – najważniejszej ulicy zachodniej Gdyni. Dzięki projektowi powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację,
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Chwarzno-Wiczlino

Typ projektu

Projekt duży

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

Ulica Wiczlińska na odcinku między Filipkowskiego a Gwiezdną

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Projekt przewiduje budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wiczlińskiej na odcinku między rondem przy „białej szkole” do ulicy Gwiezdnej.


Numery i obręby działek

3843, 3845, 3844, 3879, 3878, 3883, 3886, 3885 (powiat), 3943 (powiat)

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz połączenia rowerowego z Dąbrową i Karwinami.

Ulica Wiczlińska stanowi kręgosłup komunikacyjny zachodniej Gdyni i jej najdynamiczniej rozwijającej się części – Wiczlina. Dzięki tej ulicy mieszkańcy mają dojazd do dzielnic Dąbrowa, Karwiny i Wielki Kack. Przy ulicy tej zlokalizowanych jest szereg punktów usługowych takich jak sklepy wielobranżowe, czy dyskonty. Jest to także dojazd do szkoły nr 37.

Mimo to ulica Wiczlińska na tym fragmencie jest pozbawiona drogi rowerowej . Mieszkańcy zmuszeni są do jazdy jezdnią, jednakże lęk przed wypadkiem sprawia, że często łamią oni przepisy i jadą chodnikiem. To wszystko sprawia, że ruch rowerowy wzdłuż ulicy Wiczlińskiej w stronę Dąbrowy jest mniejszy niż np. w kierunku Lidla, czy Patia Róży. Powodem jest brak drogi rowerowej uznawanej za bezpieczną. To tłumi potencjał rozwoju zeroemisyjnego środka transportu, jakim jest rower.

Projekt polega na uzupełnieniu drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wiczlińskiej, na odcinku Filipkowskiego-Gwiezdna. Zakłada się, że projekt stanowić będzie pierwszy etap sukcesywnego budowania połączenia rowerowego od Wiczlina i Chwarzna do Dąbrowy.

Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im. Więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.

Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wiczlińskiej. W założeniach będzie to pierwszy etap budowy połączenia rowerowego Wiczlino-Dąbrowa. Ulica Wiczlińska stanowi główny ciąg komunikacyjny zachodniej części Gdyni. Łączy ona dzielnice Wiczlino i Dąbrowa. Mimo dużego obciążenia ruchem i niskiego stopnia bezpieczeństwa nie ma ona drogi rowerowej. W efekcie ulica ta dla rowerzystów jest nieprzyjazna.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Budowa drogi rowerowej na wzdłuż ulicy Wiczlińskiej na odcinku Filipkowskiego-Gwiezdna (500mb*1500 zł)750000 zł
2Dokumentacja projektowa odcinka (500mb*400 zł)200000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 950000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy