Nowa ścieżka rowerowa z Wiczlina do Dąbrowy – odcinek wzdłuż Wiczlińskiej od ulicy Filipkowskiego do Gwiezdnej
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać bezpieczniejszy dojazd w kierunku Dąbrowy!
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę wzdłuż ulicy Wiczlińskiej – najważniejszej ulicy zachodniej Gdyni. Dzięki projektowi powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację,
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Chwarzno-Wiczlino
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Ulica Wiczlińska na odcinku między Filipkowskiego a GwiezdnąLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt przewiduje budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wiczlińskiej na odcinku między rondem przy „białej szkole” do ulicy Gwiezdnej.Numery i obręby działek
3843, 3845, 3844, 3879, 3878, 3883, 3886, 3885 (powiat), 3943 (powiat)Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz połączenia rowerowego z Dąbrową i Karwinami.
Ulica Wiczlińska stanowi kręgosłup komunikacyjny zachodniej Gdyni i jej najdynamiczniej rozwijającej się części – Wiczlina. Dzięki tej ulicy mieszkańcy mają dojazd do dzielnic Dąbrowa, Karwiny i Wielki Kack. Przy ulicy tej zlokalizowanych jest szereg punktów usługowych takich jak sklepy wielobranżowe, czy dyskonty. Jest to także dojazd do szkoły nr 37.
Mimo to ulica Wiczlińska na tym fragmencie jest pozbawiona drogi rowerowej . Mieszkańcy zmuszeni są do jazdy jezdnią, jednakże lęk przed wypadkiem sprawia, że często łamią oni przepisy i jadą chodnikiem. To wszystko sprawia, że ruch rowerowy wzdłuż ulicy Wiczlińskiej w stronę Dąbrowy jest mniejszy niż np. w kierunku Lidla, czy Patia Róży. Powodem jest brak drogi rowerowej uznawanej za bezpieczną. To tłumi potencjał rozwoju zeroemisyjnego środka transportu, jakim jest rower.
Projekt polega na uzupełnieniu drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wiczlińskiej, na odcinku Filipkowskiego-Gwiezdna. Zakłada się, że projekt stanowić będzie pierwszy etap sukcesywnego budowania połączenia rowerowego od Wiczlina i Chwarzna do Dąbrowy.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im. Więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wiczlińskiej. W założeniach będzie to pierwszy etap budowy połączenia rowerowego Wiczlino-Dąbrowa. Ulica Wiczlińska stanowi główny ciąg komunikacyjny zachodniej części Gdyni. Łączy ona dzielnice Wiczlino i Dąbrowa. Mimo dużego obciążenia ruchem i niskiego stopnia bezpieczeństwa nie ma ona drogi rowerowej. W efekcie ulica ta dla rowerzystów jest nieprzyjazna.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa drogi rowerowej na wzdłuż ulicy Wiczlińskiej na odcinku Filipkowskiego-Gwiezdna (500mb*1500 zł) | 750000 zł |
2 | Dokumentacja projektowa odcinka (500mb*400 zł) | 200000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 950000 zł |