Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Morskiej na odcinku ul. Kcyńska – Obwodnica Trójmiasta (5)
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby mieć lepszy dojazd do Śródmieścia!
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż południowej strony ulicy Morskiej – najważniejszej arterii północno-zachodniej Gdyni. Dzięki projektowi powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację,
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Cisowa
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Południowa strona ulicy Morskiej na odcinku od Kcyńskiej do Obwodnicy TrójmiastaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt przewiduje wyznaczenie lub budowę nowej drogi rowerowej wzdłuż południowej strony ulicy Morskiej w dzielnicy CisowaNumery i obręby działek
2402 (Skarb Państwa), 2414 (Skarb Państwa), 2416 (Skarb Państwa), 2403, 2422 (Skarb Państwa), 2424 Skarb Państwa, 2427 Skarb Państwa), 2429 Skarb Państwa) – obr. Cisowa1815, 1813 – obr. Chylonia
Własność działek
M. Gdynia, Skarb PaństwaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim.
Ulica Morska stanowi kręgosłup komunikacyjny północno-zachodniej Gdyni. Pozwala na sprawne dotarcie dla około 60 tys. mieszkańców Gdyni (Cisowej, Chyloni, Pustek, Leszczynek i Grabówka) do Śródmieścia. Atutem tej ulicy jest także to, że biegnie ona po płaskim terenie. Wzdłuż tej ulicy zlokalizowanych jest wiele punktów docelowych: sklepów, usług, czy instytucji.
Pomimo tego na ulicy Morskiej porusza się mniej rowerzystów niż np. po alei Zwycięstwa. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest niska jakość dróg rowerowych wzdłuż tej ulicy. Mieszkańcy Cisowej wybierający rower w swoich podróżach zmuszeni są do uciążliwych zmian strony ulicy Morskiej, co w konsekwencji powoduje straty czasowe i zniechęca do jazdy rowerem. Mieszkańcy rejonu ulicy Kcyńskiej, Morskiej, czy Zbożowej zaś zobligowani są do jazdy jezdnią, jednakże lęk przed wypadkiem sprawia, że łamią oni przepisy i jadą chodnikiem. To wszystko sprawia, że ruch rowerowy wzdłuż ulicy Morskiej jest mniejszy niż wskazywałby jego potencjał, choć wg danych z liczników powoli rośne.
Projekt polega na uzupełnieniu drogi rowerowej po południowej stronie ulicy Morskiej od skrzyżowania z ulicą Kcyńską do Obwodnicy Trójmiasta poprzez:
- budowę drogi rowerowej wraz z remontem chodnika na odcinku ok. 100 m. od ul. Kcyńskiej do wysokości końca budynku ze sklepem motocyklowym (szerokość 2 m. drogi rowerowej i 2 m. chodnika)
- wyznaczenie z istniejącego chodnika o szerokości 4 m. drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych (po 2 m. szerokości każda) od końca budynku ze sklepem motocyklowym do Obwodnicy Trójmiasta przy pomocy organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome).
- wyznaczenie przejazdu dla rowerów przez Obwodnicę Trójmiasta.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im. Więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest wsparcie zrównoważ. mobilności w Gdyni poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż połud. strony ul.Morskiej. Ul.Morska stanowi główny ciąg komunikacyjny w półn-zach części Gdyni. Mimo ogromnego potencjału – w bezpośr. sąsiedztwie mieszka około 60 tys. gdynian_ek ulica ta dla rowerzystów jest nieprzyjazna: muszą oni tracić czas na zmianę stron, ponadto dla mieszkańców rejonu ul.Kcyńskiej, Zbożowej, czy Sibeliusa oznacza to nielegalną jazdę po chodniku do Śródm
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa drogi rowerowej na odcinku Kcyńska-Sklep motocyklowy (100 mb*1600 zł) | 160000 zł |
2 | Wyznaczenie drogi dla rowerów i pieszych na odcinku Sklep motocyklowy-Obwodnica Trójmiasta linią ciągłą (130 mb) | 1300 zł |
3 | Oznakowanie pionowe (C-13/16) 2 sztuki | 2000 zł |
4 | Wyznaczenie przejazdów rowerowych przez Obwodnicę Trójmiasta (25mb*210 zł) | 5250 zł |
5 | Wyznaczenie drogi rowerowej pomiędzy jezdniami Obwodnicy Trójmiasta (40mb*80 zł) | 3200 zł |
6 | Kolizje z istniejącymi sieciami | 70000 zł |
7 | Dostawienie sygnalizatorów na przejeździe rowerowym | 13000 zł |
8 | Dokumentacja projektowa odcinka (275mb*400 zł) | 110000 zł |
9 | Ustawienie ławek z podłokietnikami (2 sztuki) | 6000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 370750 zł |