Nowa ścieżka rowerowa na początku ulicy Świętojańskiej – na odcinku od Partyzantów do Piłsudskiego
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać bezpieczniejszy przejazd na początkowym odcinku Świętojańskiej.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez budowę wzdłuż ulicy Świętojańskiej (odc. Partyzantów-Piłsudskiego) – najważniejszej ulicy w centrum Gdyni. Dzięki projektowi powstanie bezpieczna i wygodna dla użytkowników droga rowerowa.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację,
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Ulica Świętojańska między ul. Partyzantów a PiłsudskiegoLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt przewiduje budowę drogi rowerowej ulicy Świętojańskiej między ul. Partyzantów a PiłsudskiegoNumery i obręby działek
325, 318, 296, 316, 312, 301, 299/2 (SKARB PAŃSTWA), 338, 295 – obr. Wzgórze św. Maksymiliana2459, 2462 – obr. Śródmieście
Własność działek
M. Gdynia, Skarb PaństwaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz połączenia rowerowego ze Śródmieściem
Ulica Świętojańska stanowi salon Gdyni. Jest ona także dojazdem dla mieszkańców południowej i południowo-zachodniej Gdyni do ścisłego centrum, ale także do terenów wzdłuż morza, Polanki Redłowskiej, czy licznych instytucji takich jak Urząd Miasta, teatr, szkoły, kina etc.
Na początkowym odcinku ulicy (tj. między Partyzantów a Piłsudskiego) funkcjonują jedynie pasy rowerowe wyznaczone pomiędzy dwoma pasami ruchu ogólnego. Ze względu na liczne kursujące w tym rejonie autobusy i trolejbusy, często zdarza się, że rowerzyści muszą czekać na zielone światło pomiędzy dwoma pojazdami. Warto wskazać, że pasami tymi muszą jechać także dzieci powyżej 10 roku życia, bo obligują je do tego przepisy.
Dlatego właśnie uważamy, że droga rowerowa poprowadzona zgodnie ze standardami za wiatą przystanku „Urząd Miasta Świętojańska” będzie wygodniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem. Dzięki temu zmniejszy się liczba punktów kolizyjnych, zwłaszcza w relacji Świętojańska – Piłduskiego, gdzie rowerzysta po prostu skręci w prawo, bez konieczności wjazdu, a potem zjazdu z jezdni. Jest to ważne, gdyż w tym rejonie porusza się dużo rekreacyjnych rowerzystów, mniej wprawionych w ruchu ulicznym.
Jednocześnie zakładamy, że rowerzyści – mając bezpieczną i wygodną dla siebie przestrzeń – rzadziej będą wybierać ze strachu nielegalną jazdę, przez którą obniża się komfort poruszania się pieszych, w szczególności wysiadających z pojazdów ZKM.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im. Więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdynia poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż ul.Świętojańskiej. Ul.Świętojańska stanowi główny ciąg komunikacyjny Śródm. Gdyni, stanowi jej salon, zaś obok znajdują się tereny rekreacyjne. Tędy wiedzie droga do Parku Centralnego, na Bulwar, czy Polankę Redł. Mimo dużego obciążenia ruchem, w tym trolejbusów i niskiego stopnia bezpieczeństwa nie ma ona drogi rowerowej. W efekcie ulica ta dla rowerzystów jest nieprzyjazna
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Budowa drogi rowerowej na wzdłuż ulicy Świętojańskiej na odcinku Partyzantów-Piłdsudskiego (160mb*1500 zł) | 240000 zł |
2 | Dokumentacja projektowa odcinka (160 mb * 400 zł) | 64000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 304000 zł |