Wyniesienie przejść dla pieszych wzdłuż ulicy Rdestowej w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych idących na przystanki ZKM, do szkoły, przychodni, czy usług na Dąbrowie (3)

Projekt niewybrany w głosowaniu
bogdynia2022
projektodawca

Skrócony opis projektu

Bezpieczna ulica Rdestowa - już teraz! Projekt zakłada zabezpieczenie 6 przejść wzdłuż Rdestowej, w tym przy szkołach, przychodni, usługach i przystankach ZKM.
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców Dąbrowy poprzez taką przebudowę przejść dla pieszych obok szkół, przychodni i przystanków ZKM, by przekraczanie prędkości przez kierowców nie było możliwe.

Wizja zero (zero wypadków, zero kolizji, zero zabitych i rannych) może spełnić się na Dąbrowie. Każdy z nas jest pieszym, każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu dostać się do punktów w pobliżu Rdestowej. Bezpieczeństwo to podstawa! Dlatego zachęcamy do głosowania!


Charakter projektu

Dzielnicowy, Dąbrowa

Typ projektu

Projekt duży

kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

- Rdestowa/Lukrecjowa
- Rdestowa/Sojowa (przy przychodni)
- Rdsetowa/Paprykowa/Szafranowa
- Rdsetowa/Szafranowa
- Rdsetowa/Szafranowa (przy AIC)
- Rdestowa/Leśna Polana

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Projekt przewiduje wyniesienie 6 przejść dla pieszych wzdłuż ulicy Rdestowej, w pobliżu takich ważnych miejsc jak szkoły (Lukrecjowa), przychodnia (Sojowa), punkty usługowe (Waniliowa i Szafranowa). Każde z wyniesionych przejść znajduje się także w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej.


Numery i obręby działek

- Rdestowa/Lukrecjowa (Działka 2706, obr. Dąbrowa)
- Rdestowa/Sojowa (przy przychodni) (działka 2436, obr. Dąbrowa)
- Rdsetowa/Paprykowa/Szafranowa (działka 2325, obr. Dąbrowa)
- Rdsetowa/Szafranowa (Działka 1094, obr. Dąbrowa)
- Rdsetowa/Szafranowa (przy AIC) (Działka 1093, obr. Dąbrowa)
- Rdestowa/Leśna Polana (Działka 1089, obr. Dąbrowa)

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Ulica Rdestowa jest główną ulicą dla południowej części Dąbrowy. Mieszkańcy dzielnicy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą przechodzić na drugą stronę tej ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami lub trolejbusami z przystanków ZKM. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów (w okolicy przychodni i sklepów).

Jednocześnie, mimo swojej lokalizacji ulica Rdestowa nie posiada żadnych urządzeń uspokajających ruch. Powoduje to, że część kierowców nie potrafi dostosować swojej prędkości do otoczenia. Potwierdzają to statystki policji, które odnotowały wyraźny wzrost liczby wypadków, w tym wypadków z pieszymi w ostatnich latach na ulicy Rdestowej. Zjawisko to tylko częściowo można powiązać z budową Trasy Kaszubskiej. Warto pamiętać, że w efekcie tej budowy część ruchu ze strony Chwaszczyna będzie kierować się na Rdestową (w efekcie budowy Rdestowa będzie przedłużona i w Chwaszczynie połączona ze starą "20"). Dodatkowo budowa osiedli na terenie byłej Giełdy sprawi, że ruch na Rdestowej będzie tylko rósł.

Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców Dąbrowy poprzez taką przebudowę przejść dla pieszych obok szkół, przychodni i przystanków ZKM, by przekraczanie prędkości przez kierowców nie było możliwe. Zakłada się, że wzdłuż Rdestowej - na przejściach dla pieszych obok szkół, przychodni, usług i przystanków ZKM przejścia dla pieszych zostaną wyniesione w taki sposób jak na przykład na ulicy Piłsudskiego.

W efekcie kierowcy będą zmuszeni do zredukowania swojej prędkości do 50 km/h, a w okolicy przejść dla pieszych - do 30 km/h. Ze względu na bliskość przystanków ZKM wyniesienie przejść nie wpłynie na czas podróży ZKM, ponieważ pojazdy komunikacji publicznej w tych miejscach zwalniają dojeżdżając/ruszając z przystanków.

Wizja zero (zero wypadków, zero kolizji, zero zabitych i rannych) może spełnić się na Dąbrowie. Każdy z nas jest pieszym, każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu dostać się do punktów w pobliżu Rdestowej. Dlatego zachęcamy do głosowania!

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Ulica Rdestowa przecina osiedle Dąbrowa na 2 części, w związku z tym mieszkańcy (w tym seniorzy i dzieci) są zmuszeni przekraczać ulicę w celu załatwiania codziennych spraw. Jednocześnie, mimo swojej lokalizacji ulica Rdestowa nie posiada żadnych urządzeń uspokajających ruch. Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców Dąbrowy poprzez taką przebudowę przejść dla pieszych obok szkół, przychodni i przystanków ZKM, by przekraczanie prędkości przez kierowców nie było możliwe.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Wyniesione przejście dla pieszych + oznakowanie (6 x 45000 zł)270000 zł
2Dokumentacja projektowa (20% * 270 000)54000 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 324000 zł



Komentarze


januszmaj

2022-09-01 13:47:09

Wizja zero to jest teraz: zero wypadków mamy cały czas, a wynieść to możesz się ty ze swoim pomysłem. Niczego nie poprawiasz, to nic nie da i zrealizowane wyniesienia niczego nie poprawiły, a obniżają komfort, utrudniają przejazd karetkom, ZKM, osobom niepełnosprawnym. To jest droga, w dodatku na której nikt się nie rozpędza, bo nie ma gdzie.