Gry planszowe, audiobooki i książki dla mieszkańców w Bibliotece Cisowa. (3)

Projekt wybrany w głosowaniu
Karolina Płotka (karolhannaina@gmail.com)
projektodawca

Skrócony opis projektu

W 2022 roku drzwi Biblioteki Cisowa otworzą się dla czytelników w nowej lokalizacji. Biblioteka przenosi się z ciasnego lokalu przy ulicy Kcyńskiej do przestronnego i nowoczesnego lokalu przy ulicy Chylońskiej. Jak wiemy, w Polsce systematycznie maleje liczba aktywnych czytelników. Dlatego chcąc zachęcić mieszkańców do aktywnego korzystania z zasobów biblioteki pozwólmy im zadecydować, co powinno trafić do księgozbioru. Zakup gier planszowych z możliwością wypożyczenia, audiobooków, książek z szeroko pojętej literatury (między innymi literatura dziecięca, młodzieżowa, piękna, poradniki dla rodziców, komiksy) pozwoli na unowocześnienie i zaktualizowanie zbiorów.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Cisowa

Typ projektu

Projekt mały

kategorie projektu

kultura, edukacja


Lokalizacja projektu - Adres

Chylońska 237

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Filia Gdyńskiej Biblioteki

Numery i obręby działek


Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

W związku z prężnie rozwijającą się dzielnicą Gdyni, jaką jest Cisowa, warto zwrócić uwagę na potrzeby czytelnicze mieszkańców. W chwili obecnej Cisowa dysponuje biblioteką, która mieści się w małym lokalu przy ulicy Kcyńskiej. W 2022 roku filia przenosi się do nowego i nowoczesnego lokalu przy ulicy Chylońskiej. Sąsiadować będzie z przedszkolem, żłobkiem, szkołą podstawową, licznymi zabudowaniami mieszkalnym. Oprócz tego, przy bibliotece będzie funkcjonowała znana już mieszkańcom Gdyni Przystań oraz Laboratorium Innowacji Społecznych.
Jak wiemy, w Polsce systematycznie maleje liczba aktywnych czytelników. Aby temu zapobiec należy promować postawy proczytelnicze, oraz wzmocnić rolę biblioteki. Dlatego chcąc zachęcić mieszkańców do aktywnego korzystania z zasobów filii Cisowa, pozwólmy im zadecydować, co powinno trafić do księgozbioru. Zbieranie propozycji pozwoli pracownikom biblioteki zapoznać się z gustami i potrzebami czytelniczymi.
Poza tym, zakup gier planszowych z możliwością wypożyczenia, audiobooków, książek z szeroko pojętej literatury (między innymi literatura dziecięca, młodzieżowa, piękna, poradniki dla rodziców czy komiksy) pozwolą na unowocześnienie i zaktualizowanie zbiorów.
Celem projektu jest przede wszystkim poprawa jakości zbiorów oraz promowanie czytelnictwa, rozwijanie zainteresowań, wspólna zabawa, integracja oraz aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych. Projekt również realizuje ideę społeczeństwa lokalnego i świadomego swoich potrzeb.
Projekt odbywałby się w kilku etapach:
Etap I – promocja projektu oraz zbieranie propozycji zakupowych od mieszkańców/czytelników (gry planszowe, audiobooki, książki),
Etap II - weryfikacja propozycji przez bibliotekarzy oraz ich zakup,
Etap III – opracowanie oraz przygotowanie do wypożyczania,
Uwaga: Kalkulacje przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

- uświadomienie rodzicom roli książki i nawyku czytania w procesie edukacji i życiu dziecka dzięki atrakcyjnym zbiorom kierowanym do najmłodszych czytelników, oraz poradnikom wspierającym przyszłych rodziców jak i rodziców.
- rozwijanie zainteresowań dzięki stworzeniu odpowiednich warunków, korzystanie z nowoczesnej i przyjaznej mieszkańcom czytelni.
- wspólna zabawa oraz wspólne spędzanie czasu w rodzinnej atmosferze
- aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1Gry planszowe5000 zł
2Książki, audiobooki9800 zł
3Promocja200 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 15000 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy