Zabezpieczenie przejść dla pieszych wzdłuż ulicy Rdestowej w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych idących na przystanki ZKM, do szkoły, przychodni czy usług na Dąbrowie (1)
Skrócony opis projektu
Wspólnie poprawmy bezpieczeństwo pieszych na głównych ulicach Dąbrowy.
Ulica Rdestowa jest główną ulicą dla południowej części Dąbrowy. Mieszkańcy dzielnicy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą przechodzić na drugą stronę tej ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami lub trolejbusami z przystanków ZKM. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów (w okolicy przychodni i sklepów).
Każdy z nas jest pieszym, każdy z nas potrzebuje dostać się do punktów w pobliżu Rdestowej. Dlatego prosimy o głosy!
Charakter projektu
Dzielnicowy, Dąbrowa
Typ projektu
Projekt duży
kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Rdestowa/Lukrecjowa, Rdestowa/Kameliowa/SojowaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt przewiduje zabezpieczenie 3 przejść dla pieszych Rdestowa/Lukrecjowa, Rdestowa/Kameliowa/SojowaNumery i obręby działek
- Rdestowa/Lukrecjowa (Działka 2706, obr. Dąbrowa)- Rdestowa/Kameliowa/Sojowa (działka 2707, 2435, obr. Dąbrowa)
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Wspólnie poprawmy bezpieczeństwo pieszych na głównych ulicach Dąbrowy.
Ulica Rdestowa jest główną ulicą dla południowej części Dąbrowy. Mieszkańcy dzielnicy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą przechodzić na drugą stronę tej ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami lub trolejbusami z przystanków ZKM. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów (w okolicy przychodni i sklepów).
Jednocześnie, mimo swojej lokalizacji ulica Rdestowa nie posiada żadnych urządzeń uspokajających ruch. Powoduje to, że część kierowców nie potrafi dostosować
swojej prędkości do otoczenia. Potwierdzają to statystki policji, które odnotowały wyraźny wzrost liczby wypadków, w tym wypadków z pieszymi w ostatnich latach na ulicy Rdestowej. Szczególnie istotne jest to w pobliżu szkoły nr 45 i 47. Uczniowie tej szkoły muszą przejść przez jezdnię w drodze do placówki.
Zjawisko to tylko częściowo można było powiązać z budową Trasy Kaszubskiej. Warto pamiętać, że w efekcie tej budowy część ruchu ze strony Chwaszczyna będzie kierować się na Rdestową. W efekcie budowy Rdestowa została przedłużona i w Chwaszczynie połączona ze starą "20" - zlikwidowano też skręt w relacji z Polifarbu na Wiczlino przy skrzyżowaniu z Nowowiczlińską. Dodatkowo budowa osiedli na terenie byłej Giełdy sprawi, że ruch na Rdestowej będzie tylko rósł i będzie on miał częściowo charakter tranzytowy. Negatywny wpływ mają także cięcia komunikacji, które szczególnie mocno dotknęły ulicę Rdestową.
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców Dąbrowy poprzez taką przebudowę przejść dla pieszych obok szkół, przychodni i przystanków ZKM, by przekraczanie prędkości przez kierowców nie było możliwe. Zakłada się, że wzdłuż Rdestowej - na przejściach dla pieszych obok szkół, przychodni, usług i przystanków ZKM przejścia dla pieszych zostaną wyniesione w taki sposób jak na przykład na ulicy Piłsudskiego.
W efekcie kierowcy będą zmuszeni do zredukowania swojej prędkości do 50 km/h, a w okolicy przejść dla pieszych - do 30 km/h. Ze względu na bliskość przystanków ZKM wyniesienie przejść nie wpłynie na czas podróży ZKM, ponieważ pojazdy komunikacji publicznej w tych miejscach zwalniają dojeżdżając/ruszając z przystanków. Wizja zero (zero wypadków, zero kolizji, zero zabitych i rannych) może spełnić się na Dąbrowie. Każdy z nas jest pieszym, każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu dostać się do punktów w pobliżu Rdestowej. Dlatego zachęcamy do głosowania!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Ulica Rdestowa przecina osiedle Dąbrowa na 2 części, w związku z tym mieszkańcy (w tym seniorzy i dzieci) są
zmuszeni przekraczać ulicę w celu załatwiania codziennych spraw. Jednocześnie, mimo swojej lokalizacji ulica
Rdestowa nie posiada żadnych urządzeń uspokajających ruch. Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa
mieszkańców Dąbrowy poprzez taką przebudowę przejść dla pieszych obok szkół, przychodni i przystanków ZKM, by
przekraczanie prędkości przez kierowców nie było możliwe.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Wyniesienie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Rdestowa/Lukrecjowa | 179304 zł |
2 | Wyniesienie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Rdestowa/Kameliowa | 216650 zł |
3 | Dokumentacja projektowa | 40000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 435954 zł |