Warsztaty dla rodziców, spotkania autorskie, animacja poklatkowa oraz kodowanie offline w bibliotece Cisowa (1)
Skrócony opis projektu
Już od roku Biblioteka Cisowa funkcjonuje w nowej lokalizacji przy ulicy Chylońskiej 237, współpracując z pobliskimi instytucjami. Nowoczesne wnętrze oraz systematycznie wzbogacany księgozbiór spotykają się z dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Współczesna biblioteka ma służyć jako miejsce spotkań, wspólnej pracy, promowaniu aktywności czytelniczej, odpoczynku oraz integracji społeczności lokalnej.
Projekt zakłada:
Spotkania autorskie z pisarzami lubianymi oraz chętnie czytanymi przez czytelników,
Cykl warsztatów dla rodziców i nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny,
Warsztaty z animacji poklatkowej dla dzieci i młodzieży,
Warsztaty z kodowanie offline dla najmłodszych,
Charakter projektu
Dzielnicowy, Cisowa
Typ projektu
Projekt mały
kategorie projektu
kultura, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
Chylońska 237 Gdynia CisowaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Filia nr 6 Biblioteki GdyniaNumery i obręby działek
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Już od roku Biblioteka Cisowa funkcjonuje w nowej lokalizacji przy ulicy Chylońskiej 237, współpracując z pobliskimi przedszkolami, szkołą czy Przystanią Sąsiedzką.
Nowoczesne wnętrze oraz systematycznie wzbogacany księgozbiór spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Należy pamiętać, że współczesna biblioteka ma służyć jako miejsce spotkań, wspólnej pracy, promowaniu aktywności czytelniczej, odpoczynku oraz integracji społeczności lokalnej. Pracownicy w dalszym ciągu skupiają się na poznawaniu potrzeb, aby móc dopasować swoje działania (warsztaty, spotkania autorskie, wykłady, kluby) do oczekiwań odbiorców.
Cykle nieodpłatnych wydarzeń o charakterze kulturalno-edukacyjnym zaktywizują mieszkańców dzielnicy Cisowa. Dodatkowo miejsce realizacji projektu umożliwi popularyzację czytelnictwa i pozwoli na dotarcie do większej liczby mieszkańców, a także zmieni postrzeganie biblioteki.
Projekt zakładałby spotkania autorskie oraz warsztaty skierowane do poszczególnych grup odbiorców.
Spotkania autorskie z pisarzami lubianymi oraz chętnie czytanymi przez czytelników. Jedna z najbardziej popularnych form promowania czytelnictwa w bibliotece to właśnie spotkania autorskie. Jest to doskonały sposób na wzbogacenie oferty oraz zachęcenie mieszkańców dzielnicy, nie będących jeszcze czytelnikami, do odwiedzenia placówki.
4 spotkania z czterema różnymi autorami.
Cykl warsztatów dla rodziców i nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny.
Czym jest Pozytywna Dyscyplina? To nurt wychowawczy polegający na tworzeniu więzi oraz budowaniu poczucia bezpieczeństwa co jest fundamentem dla każdego innego aspektu rozwoju i edukacji dziecka. Jest to wychowywanie bez nagród i kar, skupiające się na rutynie i wewnętrznej motywacji dziecka.
Cykl 4 warsztatów, każdy trwający 3 godziny z Certyfikowanym Edukatorem Pozytywnej Dyscypliny.
Warsztaty z animacji poklatkowej, która polega na animacji w stylu szybko przewracanych kartek. Jest to fizyczne manipulowanie przygotowanymi obiektami w kadrze oraz fotografowaniu ich co w rezultacie pozwala uzyskać efekt ruchu. Jest to bardzo kreatywna forma spędzania czasu, ucząca wytrwałości oraz cierpliwości. Dzieci samodzielnie tworzą scenariusz, niezbędne elementy scenerii, oraz za pomocą tabletu nadają całości ruch tworząc animację.
Cykl 5 warsztatów dla dzieci w dwóch różnych przedziałach wiekowych (dzieci młodsze 8 – 12 lat, dzieci starsze 12 – 16 lat) zakończony uroczystym pokazem.
Warsztaty z kodowania offline dla dzieci w przedziale wiekowym 5-7 lat.
Kodowanie offline to przyjazny sposób wprowadzania dzieci w świat logicznego myślenia, dedukcji i obserwacji. Do zabawy wystarczą kubeczki, różnego rodzaju klocki, patyczki, znane i lubiane książki dla dzieci, a nawet zwykła kartka i flamaster.
Cykl 4 spotkań dla dzieci w przedziale wiekowym 5 – 7 lat.
Uwaga: Kalkulacje przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty- mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Promowanie czytelnictwa i zachęcenie do czytania,
Rozwijanie zainteresowań,
Budowanie świadomego rodzicielstwa,
Uświadomienie rodzicom roli książki oraz nawyku czytania w procesie edukacji i życiu dziecka,
Zdobycie wiedzy na temat obszarów rozwoju dziecka, które wspierane są dzięki nauce logicznego myślenia oraz dedukcji,
Zachęcenie uczestników do stosowania gier i zabaw uczących programowania,
Aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych,
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Warsztaty z Pozytywnej Dyscypliny (4 warsztaty/3godziny) | 5000 zł |
2 | Animacja poklatkowa (5 marsztatów/ 2godziny) | 2500 zł |
3 | Kodowanie offline (4warsztaty/1,5 godziny) | 1400 zł |
4 | Materiały (artykuły papiernicze, plastyczne, zakup książek) | 1600 zł |
5 | Spotkania autorskie (4 spotkanie/2godziny) | 9000 zł |
6 | Poczęstunek | 300 zł |
7 | Promocja | 200 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 20000 zł |