Zabudowana wiata rowerowa przy Szkole Podstawowej nr 17 (4)
Skrócony opis projektu
Wiadomo, jak ważnym aspektem w byciu zdrowym jest sprawność fizyczna. Przyszkolna wiata na rowery oraz takie akcje jak "Rowerowy maj" mogą tylko zachęcić dzieci do częstszego korzystania z rowerów oraz hulajnóg. W tej chwili w przypadku deszczu wszystkie pojazdy dwukołowe mokną. Dodatkową zaletą wiaty, będzie uporządkowanie przestrzeni wokół szkoły. Obecnie rowery są przypinane w różnych miejscach dziedzińca oraz do płotu. Projekt przewiduje realizację zabudowanej wiaty rowerowej z drewnianymi ścianami ze stojakami na 18 rowerów. Użycie w konstrukcji modułów da możliwość rozbudowy wiaty w przyszłości o dodatkowe stanowiska.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Grabówek
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
sport i rekreacja, komunikacja i organizacja ruchu, przestrzeń publiczna
Lokalizacja projektu - Adres
Szkoła Podstawowa nr 17; ul. Grabowo 12; 81-265 GdyniaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Część terenów Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni, przy wejściu na dziedziniec szkołyNumery i obręby działek
Część działki nr 937, obręb 0015 Grabówek na terenie Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni.Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Wiadomo, jak ważnym aspektem w byciu zdrowym jest sprawność fizyczna. Rolą dorosłych powinno być więc zachęcanie dzieci do tego, by szukały okazji do ruchu na świeżym powietrzu. Przyszkolna wiata na rowery oraz takie akcje jak "Rowerowy maj" mogą tylko zachęcić dzieci do częstszego korzystania z rowerów oraz hulajnóg. W tej chwili w przypadku deszczu wszystkie pojazdy dwukołowe mokną. Dodatkową zaletą wiaty, będzie uporządkowanie przestrzeni wokół szkoły. Obecnie rowery są przypinane w różnych miejscach dziedzińca oraz do płotu. Projekt przewiduje realizację zabudowanej wiaty rowerowej z drewnianymi ścianami ze stojakami na 18 rowerów. Użycie w konstrukcji modułów da możliwość rozbudowy wiaty w przyszłości o dodatkowe stanowiska. Wiata rowerowa będzie ogólnodęstepna również poza godzinami funkcjonowania szkoły
przez co może służyć wszystkim mieszkańcom korzystającym np. z siłowni zewnętrznej czy boiska wielofunkcyjnego. W przypadku jeśli zostaną środki, można będzie uzupełnić projekt o dodatkowe stanowiska rowerowe obok wiaty i zastosować nowoczesne stojaki z mocowaniem do ram.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest zbudowanie zadaszonej wiaty dla rowerów oraz hulajnóg przy Szkole Podstawowej nr 17. Wielu uczniów szkoły korzysta z rowerów oraz hulajnóg. Istnieje parę stojaków, które nie pokrywają zapotrzebowania w związku z czym niektórzy uczniowie, kadra szkoły oraz rodzice przyczepiają dwukołowce do płotu.
Wiata może przede wszystkim uporządkować przestrzeń po drugie zabezpieczyć pojazdy przed skutkami działania deszczu co jest istotne w przypadku pojazdów elektrycznych.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Zakup wiaty rowerowej zabudowanej dla rowerów | 40000 zł |
2 | Stojak na 18 rowerów (250 zł/szt) | 4500 zł |
3 | Koszt dostawy | 1550 zł |
4 | Koszt montażu | 7000 zł |
5 | Opracowania dokumentacji projektowej | 10000 zł |
6 | Wykonanie i montaż tablic z regulaminem korzystania z obiektu | 2000 zł |
7 | 0 zł | |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 65050 zł |