Remont chodnika parzystej strony ul. Portowej wzdłuż budynków: od Portowej 4 do Jana z Kolna 2 (do skrzyżowania z placem Kaszubskim) (3)
Skrócony opis projektu
Naprawa chodnika usytuowanego wzdłuż budynków na prawej stronie ul. Portowej jest sprawą pilną, ważną i potrzebną zarówno mieszkańcom, jak i wszystkim poruszającym się na tym terenie. Bardzo zależy nam jako mieszkańcom Gdyni na jej wyglądzie, a w tym miejscu mamy naprawdę nieprzyjemny widok. Ul. Portowa jest dość krótka, nieco ponad 100 metrów długości, a są tu zastosowane różne płyty chodnikowe, co daje chaotyczny wygląd całej ulicy.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Śródmieście
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Portowa, 81-350 GdyniaLokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Chodnik położony wzdłuż budynków: od budynku Portowa 4 do budynku przy ul. Jana z Kolna 2 na skrzyżowaniu z Placem KaszubskimNumery i obręby działek
2555, Gmina Gdynia, obręb Śródmieście953, Gmina Gdynia, obręb Śródmieście
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
W ramach remontu należy rozebrać chodnik i ułożyć jednolitą nawierzchnię przedtem wyrównując nierówności przy studzienkach i wjazdach na parkingi. Ponadto przy ul. Portowej nr 4 okienka piwniczne są nieco podwyższone w stosunku do chodnika. Ważne jest, aby płyty chodnikowe były ułożone przy okienkach ukośnie, łagodnie schodząc i łącząc się z chodnikiem. Konieczne jest takie ułożenie płyt chodnikowych, by wody opadowe spływały z chodnika do przylegającej zatoczki.
Należy wybrać nawierzchnię będącą kontynuacją kostki użytej przy Pl. Kaszubskim róg ul. Jana z Kolna 2 oraz tej samej użytej na skrzyżowaniu ul. Portowej z ul. Tadeusza Wendy i przy wjeździe na teren kościoła.
Ulica Portowa pomimo, że leży w Śródmieściu, przez swój zaniedbany wygląd sprawia wrażenie peryferyjnej, w przecież w niedalekiej przyszłości będzie drogą do nowotworzonego Torowiska.
Uporządkowanie tej przestrzeni wpłynie pozytywnie na scalenie nowych inwestycji powstających na północy Śródmieścia, w tym także Terminala Promowego z resztą miasta.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest uzyskanie środków finansowych na remont części chodnika ul. Portowej, po stronie parzystej, który w obecnym stanie nie spełnia warunków bezpieczeństwa dla przechodniów, jest nierówny, ma różną strukturę, swoim nieestetycznym wyglądem zaburza spójny wygląd centrum miasta.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Rozebranie chodnika - usunięcie płyt chodnikowych; wyrównanie nierówności zwłaszcza przy studzienkach technicznych; poprawienie estetyki przy okienkach piwnicznych; położenie nowych płyt chodnikowych; dł. chodnika 87 m; | 180000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 180000 zł |