Urządzenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – separacja drogi rowerowej i chodnika przy SKM Wzgórze św. Maksymiliana (4)

Projekt wskazany do realizacji jako Projekt +1
BOwGdyni
projektodawca

Skrócony opis projektu

Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać bezpieczniejszy przejazd przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez odseparowanie ławkami drogi rowerowej i chodnika przy przystanku autobusowym Wzgórze św. Maksymiliana przy ul. Władysława IV. Dzięki projektowi poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w okolicy przystanku.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację,
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.


Charakter projektu

Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana

Typ projektu

Projekt mały

Kategorie projektu

komunikacja i organizacja ruchu


Lokalizacja projektu - Adres

Ulica Władysława IV, przy przystanku autobusowym „Wzgórze Św. Maksymiliana SKM 06”

Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji

Projekt przewiduje montaż ławek i przysiadaków, które odseparują chodnik i drogę rowerową przy przystanku autobusowym przed przystankiem SKM Wzgórze Św. Maksymiliana


Numery i obręby działek

285/2, 241/1, 241/2, 285/1– obr. Wzgórze św. Maksymiliana

Własność działek

M. Gdynia

Szczegółowy opis projektu

Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie działajmy na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana.
Al. Zwycięstwa i ul. Władysława IV stanowi oś komunikacyjną Gdyni. Jest to jedna z głównych tras rowerowych dla mieszkańców Wzgórza, Redłowa, Orłowa, Karwin, Małego i Wielkiego Kacka do centrum Gdyni.
Trasa biegnie przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana, obok przystanków komunikacji miejskiej i przejścia podziemnego. Brak odpowiedniej infrastruktury powoduje, że pasażerowie komunikacji miejskiej czekają na przyjazd autobusu na drodze rowerowej, a rowerzyści próbują omijać pieszych chodnikiem.
Dlatego proponujemy rozwiązanie problemu – montaż ławek i przysiadaków na długości ok. 13 m , które z jednej strony będą stanowić odseparowanie chodnika i drogi dla rowerów w okolicy przystanku autobusowego, z drugiej zapewnią dodatkowe miejsca do siedzenia dla pasażerów czekających na autobus lub trolejbus. DOdatkowo wyraźniej oznakowane zostanie przejście przez drogę dla rowerów.

Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd poprawienie bezpieczeństwa na drogach rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!

Projektowanie uniwersalne

Tak

Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji

Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez odseparowanie ruchu rowerowego i pieszego w okolicy przystanku autobusowego przy SKM Wzgórze Św. Maksymiliana. Ul. Władysława IV i al. Zwycięstwa stanowi główny ciąg komunikacyjny Gdyni. Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze.

Przybliżone koszty realizacji projektu

Lp. Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) Koszt (cena x ilość)
1montaż 3 ławek 2700 zł za sztukę8100 zł
2montaż 3 przysiadaków 2700 zł za sztukę11400 zł
3oznakowanie poziome (4 m2 cienkowarstwowo)440 zł
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 19940 zł



Komentarze


Ten projekt nie posiada komentarzy