Urządzenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – separacja drogi rowerowej i chodnika przy SKM Wzgórze św. Maksymiliana (4)
Skrócony opis projektu
Czas na wygodny i bezpieczny system ścieżek rowerowych w Gdyni! Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim, aby zyskać bezpieczniejszy przejazd przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez odseparowanie ławkami drogi rowerowej i chodnika przy przystanku autobusowym Wzgórze św. Maksymiliana przy ul. Władysława IV. Dzięki projektowi poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w okolicy przystanku.
Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację,
Grupą odbiorców projektu są wszyscy mieszkańcy Gdyni.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana
Typ projektu
Projekt mały
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Ulica Władysława IV, przy przystanku autobusowym „Wzgórze Św. Maksymiliana SKM 06”Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt przewiduje montaż ławek i przysiadaków, które odseparują chodnik i drogę rowerową przy przystanku autobusowym przed przystankiem SKM Wzgórze Św. MaksymilianaNumery i obręby działek
285/2, 241/1, 241/2, 285/1– obr. Wzgórze św. MaksymilianaWłasność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie działajmy na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana.
Al. Zwycięstwa i ul. Władysława IV stanowi oś komunikacyjną Gdyni. Jest to jedna z głównych tras rowerowych dla mieszkańców Wzgórza, Redłowa, Orłowa, Karwin, Małego i Wielkiego Kacka do centrum Gdyni.
Trasa biegnie przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana, obok przystanków komunikacji miejskiej i przejścia podziemnego. Brak odpowiedniej infrastruktury powoduje, że pasażerowie komunikacji miejskiej czekają na przyjazd autobusu na drodze rowerowej, a rowerzyści próbują omijać pieszych chodnikiem.
Dlatego proponujemy rozwiązanie problemu – montaż ławek i przysiadaków na długości ok. 13 m , które z jednej strony będą stanowić odseparowanie chodnika i drogi dla rowerów w okolicy przystanku autobusowego, z drugiej zapewnią dodatkowe miejsca do siedzenia dla pasażerów czekających na autobus lub trolejbus. DOdatkowo wyraźniej oznakowane zostanie przejście przez drogę dla rowerów.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd poprawienie bezpieczeństwa na drogach rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.
Dlatego zachęcamy wszystkich do głosowania na nasz projekt!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w mieście Gdynia poprzez odseparowanie ruchu rowerowego i pieszego w okolicy przystanku autobusowego przy SKM Wzgórze Św. Maksymiliana. Ul. Władysława IV i al. Zwycięstwa stanowi główny ciąg komunikacyjny Gdyni. Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | montaż 3 ławek 2700 zł za sztukę | 8100 zł |
2 | montaż 3 przysiadaków 2700 zł za sztukę | 11400 zł |
3 | oznakowanie poziome (4 m2 cienkowarstwowo) | 440 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 19940 zł |