Remont zniszczonego chodnika wzdłuż ul. Rdestowej (odc. Lukrecjowa - Oliwkowa) wraz z budową łączników do ścieżki rowerowej wzdłuż Rdestowej i Nowowiczlińskiej
Skrócony opis projektu
Dąbrowa przyjazna dla pieszych! Razem wyremontujmy chodniki pamiętające lata 90-te!
Projekt przewiduje remont ważnego i uczęszczanego chodnika wzdłuż głównej ulicy Dąbrowy, czyli Rdestowej. Stare i nierówne płyty chodnikowe sprawiają trudności w poruszaniu się mieszkańców Dąbrowy, w szczególności osób starszych, małych dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Oprócz tego. planuje się na tym odcinku ustawić 4 ławki celem umożliwienia odpoczynku dla seniorów. Wybudowane będą także zjazdy rowerowe ze ścieżki biegnącej wzdłuż ulicy Rdestowej i Nowowiczlińskiej.
Każdy z nas jest pieszym i rowerzystą, każdy z nas potrzebuje dostać się do punktów w pobliżu Rdestowej. Dlatego prosimy o głosy!
Charakter projektu
Dzielnicowy, Dąbrowa
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
komunikacja i organizacja ruchu
Lokalizacja projektu - Adres
Rdestowa (odcinek Lukrecjowa - Oliwkowa) - łączniki rowerowe: Anyżowa/NowowiczlińskaLubczykowa/Nowowiczlińska
Redstowa/Sojowa I- 2707
Redstowa/Sojowa II
Rdestowa/Paprykowa
Rdestowa/Szafranowa
Rdestowa/Leśny Zakątek
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Ulica Rdestowa i Nowowiczlińska - główna ulica DąbrowyNumery i obręby działek
chodnik - 2706, 2707 - obr. Dąbrowa;Rdestowa/Sojowa I- 2707 - obr. Dąbrowa
Rdestowa/Sojowa II - 2436 - obr. Dąbrowa
Rdestowa/Paprykowa - 2325 - obr. Dąbrowa
Rdestowa/Szafranowa - 1093 - obr. Dąbrowa
Rdestowa/Leśny Zakątek - 1089 - obr. Dąbrowa
Własność działek
M. Gdynia, Skarb PaństwaSzczegółowy opis projektu
Dąbrowa przyjazna dla pieszych! Razem wyremontujmy chodniki pamiętające lata 90-te XX wieku!
Projekt przewiduje remont ważnego i uczęszczanego chodnika wzdłuż głównej ulicy Dąbrowy, czyli Rdestowej. Stare i nierówne płyty chodnikowe sprawiają trudności w poruszaniu się mieszkańców Dąbrowy, w szczególności tych o specjalnych potrzebach ruchowych, czyli osób starszych, małych dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Oprócz tego. planuje się na tym odcinku ustawić 4 ławki celem umożliwienia odpoczynku dla seniorów. Projekt przewiduje także dobudowanie zjazdów z drogi rowerowej wzdłuż Rdestowej i Nowowiczlińskiej, by można było legalnie przejechać na drugą stronę ulicy.
Założeniem projektu jest wymiana starych nawierzchni na nową kostkę 20x20. Dzięki temu piesi będą mogli bezpiecznie i komfortowo poruszać się po Dąbrowie. Mieszkańcy dzielnicy dla załatwiania codziennych spraw takich jak pójście do szkoły, wizyta lekarska, czy zakupy muszą chodzić starym nierównym chodnikiem wzdłuż ulicy. Robią tak również wtedy, gdy udają się w podróż do innych dzielnic autobusami lub trolejbusami z przystanków ZKM. Wśród tych osób nie brak dzieci (w szczególności obok szkoły), jak również seniorów (w okolicy przychodni i sklepów). Jednocześnie projekt zakłada dobudowanie przejazdu rowerowego w poprzek ulicy Rdestowej, na wysokości ulicy Sojowej. W chwili obecnej nie ma możliwości legalnego zjazdu z drogi rowerowej, która znajduje się po stronie zachodniej.
Postulowane działania wpisują się w strategiczne założenia lokalnego samorządu. W uchwalonym przez Radę Miasta dokumencie pn. „Plan zrównoważonej mobilności miejskiej dla Gdyni” wskazano, że w ramach celu strategicznego 1: „Atrakcyjna i bezpieczna przestrzeń miejska”, celu szczegółowego nr 1.1 „Poprawa warunków dla ruchu pieszego” wskazano na poprawę jakości i spójności ciągów pieszych, uprzywilejowanie pieszych w ruchu, poprawę bezpieczeństwa pieszych oraz remonty chodników z uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wskazana inwestycja wniesie istotny wkład w realizację tych zamierzeń.
Postulowana inwestycja wpisuje się także w założenia rozwojowe zapisane w Strategii Rozwoju Gdyni 2030 uchwalonej przez Radę Miasta i wypracowanej przy istotnym współudziale mieszkańców Gdyni. Przedmiotowy wniosek jest zgody z celem nr 2.3.1: „Bezpieczna gdyńska przestrzeń miejska”, w ramach którego przewidziano dostosowywanie przestrzeni miejskiej Gdyni dla potrzeb pieszych, w tym rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych, jak również likwidowanie barier transportowych i przestrzennych. W tym miejscu projekt wykazuje więc pełną zgodność z wolą mieszkańców miasta wyrażoną podczas konsultacji dokumentu.
W ramach celu 2.2 „Sprawny, przyjazny i zintegrowany system komunikacyjny Gdyni” przewiduje się m.in. ograniczanie ruchu samochodowego na krótkich i średnich dystansach poprzez promowanie mobilności pieszej i rowerowej. Remonty chodnika będzie stymulować mobilność aktywną mieszkańców wybierających się w omawiane rejony Dąbrowy.
Każdy z nas jest pieszym! Przyjazne osiedle to takie, po którym wygodnie mogą poruszać się dzieci i seniorzy. Równe chodniki i przyjazna przestrzeń! Dąbrowscy piesi i rowerzyści zdecydowanie na to zasługują! Dlatego już dzisiaj prosimy o Wasze głosy!
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest rozwój mobilności aktywnej poprzez modernizację chodnika wzdłuż ul. Rdestowej (odc. Lukrecjowa - Oliwkowa) wraz z montażem 4 ławek oraz budowę łączników i przejazdów przez ulicę Rdestową i Nowowiczlińską dla legalnego wjazdu na drogę rowerową z przeciwległej strony ulicy.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Remont chodnika wzdłuż Rdestowej (odcinek Lukrecjowa - Oliwkowa) | 216216 zł |
2 | Ustawienie 4 ławek | 10800 zł |
3 | Budowa łącznika ulicy z drogą rowerową (skrzyżowanie Anyżowa/Nowowiczlińska) - 3 metry * 1800 zł + oznakowanie | 7400 zł |
4 | Budowa łącznika ulicy z drogą rowerową (skrzyżowanie Lubczykowa/Nowowiczlińska) - 3 metry * 1800 zł + oznakowanie | 7400 zł |
5 | Budowa łącznika ulicy z drogą rowerową (skrzyżowanie Rdestowa/Sojowa I- 2707) - 3 metry * 1800 zł + oznakowanie | 7400 zł |
6 | Budowa łącznika ulicy z drogą rowerową (skrzyżowanie Rdestowa/Sojowa II) - 3 metry * 1800 zł + oznakowanie | 7400 zł |
7 | Budowa łącznika ulicy z drogą rowerową (skrzyżowanie Rdestowa/Paprykowa) - 3 metry * 1800 zł + oznakowanie | 7400 zł |
8 | Budowa łącznika ulicy z drogą rowerową (skrzyżowanie Rdestowa/Szafranowa) - 3 metry * 1800 zł + oznakowanie | 7400 zł |
9 | Budowa łącznika ulicy z drogą rowerową (skrzyżowanie Rdestowa/Leśny Zakątek) - 3 metry * 1800 zł + oznakowanie | 7400 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 278816 zł |