Zakup nowości wydawniczych (książek, audiobooków oraz gier planszowych) do Biblioteki Karwiny
Skrócony opis projektu
Projekt dotyczy zakupu książek, audiobooków oraz gier planszowych do Filii nr 14 Miejskiej Biblioteki Publicznej "Karwiny" w Gdyni. Głównym celem jest wzbogacenie zbiorów w nowości wydawnicze i uatrakcyjnienie oferty czytelniczej biblioteki dla mieszkańców. Projekt ma na celu upowszechnianie czytelnictwa wśród wszystkich grup wiekowych zapewniając zakup różnorodnych publikacji, przeznaczonych zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych. Elementem projektu jest także zakup zyskujących coraz większą popularność audiobooków. Realizacja projektu umożliwi ponadto udostępnienie czytelnikom korzystanie z gier planszowych, mających charakter zarówno edukacyjny, jak i czysto rekreacyjny.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wielki Kack
Typ projektu
Projekt mały
Kategorie projektu
kultura, edukacja
Lokalizacja projektu - Adres
Miejska Biblioteka Publiczna w GdyniBiblioteka Karwiny
ul. Brzechwy 3/5
81-590 Gdynia
Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
"Biblioteka Karwiny", Filia nr 14 Miejskiej Biblioteki Publicznej w GdyniNumery i obręby działek
Własność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Biblioteka Karwiny znajduje się na styku dzielnic Karwiny oraz Wielki Kack, stając się tym samym najbliższą mieszkańcom tych dzielnic tego typu placówką. Biblioteka Gdynia stara się corocznie kupować jak najwięcej nowych książek, ale ich ilość w stosunku do potrzeb czytelniczych mieszkańców dzielnicy Wielki Kack nie jest wystarczająca. Projekt ma na celu poprawić sytuację, a nawet zwiększyć liczbę użytkowników bibliotek, gdyż dzięki zakupowi podniesie się jej atrakcyjność wśród mieszkańców. Biblioteki publiczne zaspokajają nasze potrzeby w zakresie czytelnictwa, ale i informacji, edukacji i kultury. Kształtują nawyk czytania, zwracając uwagę na wartość przeczytanych treści.
Każda biblioteka powinna mieć możliwość aktualizowania swoich zbiorów o te najciekawsze i najatrakcyjniejsze na rynku wydawniczym książki. Także widoczna w ostatnich latach zwiększająca się popularność gier planszowych wymusza także na Bibliotece uzupełnianie tej kategorii zbiorów o nowe tytuły. Książki są coraz droższe i nie każdego stać, zwłaszcza emeryta, na ich zakup. Realizacja projektu zwiększy atrakcyjność biblioteki, podniesie wskaźniki czytelnictwa oraz wyeliminuje obszary wykluczenia społecznego z powodu ubóstwa.
Realizacja powyższych działań będzie możliwa tylko wówczas, gdy biblioteka będzie dysponowała odpowiednim budżetem.
Projekt będzie służył obecnym, ale i przyszłym mieszkańcom Dzielnicy Wielki Kack. Będą to zarówno dzieci, młodzież , dorośli, ale i seniorzy, dla których bliskość biblioteki w stosunku do miejsca zamieszkania jest bardzo istotna.
Projekt polega na zakupie wybranych zbiorów do biblioteki publicznej na Kawinach
Etap I Promocja projektu wśród mieszkańców oraz zbieranie propozycji zakupowych książek,
audiobooków i gier planszowych
Etap II Weryfikacja propozycji przez bibliotekarzy i ich zakup
Etap III opracowanie oraz przygotowanie do wypożyczania
Kalkulację przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Biblioteka Gdynia stara się kupować jak najwięcej nowych książek, ale ich ilość w stosunku do potrzeb czytelniczych mieszkańców dzielnicy Wielki Kack nie jest wystarczająca.
Projekt ma na celu poprawić sytuację, a także zwiększyć liczbę użytkowników biblioteki, gdyż dzięki zakupowi podniesie się jej atrakcyjność wśród mieszkańców. Celem projektu jest ułatwienie dostępu do kultury mieszkańców oraz promocja czytelnictwa. Projekt będzie służył obecnym, ale i przyszłym mieszkańcom dzielnicy.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | Zakup 300 książek | 13500 zł |
2 | Zakup 100 audiobooków | 4500 zł |
3 | Zakup 20 gier planszowych | 2000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 20000 zł |