Skucie zbędnego betonu i utworzenie niecek retencyjnych przy ul. Kornela Ujejskiego 29-35 (1)
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada poprawę retencji poprzez rozkucie tzw. martwych stref ulic, które obficie występują na skrzyżowaniu ulic Ujejskiego z Reja i Orzeszkowej. Projekt nie ingeruje w pasy ruchu dla samochodów czy też miejsca parkingowe, a zakłada jedynie skucie niewykorzystywanego przeskalowanego betonu. Po skuciu zakłada się utworzenie niecek retencyjnych z niską roślinnością.
Charakter projektu
Dzielnicowy, Wzgórze Św. Maksymiliana
Typ projektu
Projekt duży
Kategorie projektu
zieleń i ochrona środowiska, przestrzeń publiczna
Lokalizacja projektu - Adres
ul. Kornela Ujejskiego 29-35Lokalizacja projektu - Opis lokalizacji
Projekt zlokalizowany jest na obu końcach bloku położonego przy ul. Kornela Ujejskiego 29-35Numery i obręby działek
624 Obręb ewidencyjny: WZGÓRZE ŚW. MAKSYMILIANAWłasność działek
M. GdyniaSzczegółowy opis projektu
Projekt zakłada poprawę retencji poprzez rozkucie tzw. martwej strefy jezdni na skrzyżowaniu ulic Ujejskiego z Reja i rozebranie nadmiarowej kostki chodnikowej na skrzyżowaniu ulic Ujejskiego z Orzeszkowej. Projekt nie ingeruje w pasy ruchu dla samochodów czy też miejsca parkingowe, a zakłada jedynie skucie niewykorzystywanego przeskalowanego betonu. Po skuciu zakłada się utworzenie niecek z niską roślinnością.
Miejsca, które zostaną objęte pracami, to dwa końce bloku przy ul. Kornela Ujejskiego 29-35, a dokładnie styk ul. Reja i Ujejskiego, również chodnik w tym miejscu. Dodatkowo zakłada się rozebranie nawierzchni odgrodzonej jakiś czas temu słupkami przy drugim końcu bloku, tj. na styku ul. Ujejskiego i Orzeszkowej.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Celem projektu jest zabezpieczenie ulic i zboczy Wzgórza Św. Maksymiliana przed spływającą wodą. Cały ciąg ulic Reja, Kornela Ujejskiego, Franciszkańskiej pozbawiony jest kanalizacji deszczowej, przez co wody podczas deszczu spływają potokiem zgodnie z grawitacją. Jednocześnie ulice te są przeskalowane, a obszar pokryty asfaltem jest zdecydowanie większy niż wymagany, o czym świadczy chociażby oznakowanie na jezdni. Projekt zakłada rozkucie zbędnego betonu i zamianę na niecki retencyjne.
Przybliżone koszty realizacji projektu
Lp. | Składowe części zadania (m.in. opis, cena ilość) | Koszt (cena x ilość) |
---|---|---|
1 | wykonanie rabaty retencyjnej - ( przygotowanie terenu; ułożenie warstw – piasek lub glina, żwir, ziemia urodzajna z chalcedonitem; wykonanie nasadzeń i ściółkowanie) | 60000 zł |
2 | rozbetonowanie – zdjęcie warstwy betonu lub asfaltu pod wykonanie rabat | 72000 zł |
3 | wykonanie projektu | 2000 zł |
4 | koszt pielęgnacji przez okres 3 lat gwarancji | 18000 zł |
5 | przeniesienie stacji roweru MEVO (montaż, demontaż stojaków rowerowych wraz z totemem zawierającym logo „MEVO”) | 1000 zł |
Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: | 153000 zł |
JaroslawZima
2024-03-13 07:34:31
szymonrenk
- Autor projektu2024-03-13 11:05:16
JoPerkow
2024-09-08 11:22:58
szymonrenk
- Autor projektu2024-09-12 13:16:11